Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donalds liv - Fantonald ??

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donalds liv - Fantonald ??

Gå tilbake til forumoversikta ...

Det er tidligere blitt diskutert i forumet hvordan en eventuell "Donald Ducks Liv og Levnet" ville sett ut. Men da var ikke Fantonald nevnt i det hele tatt i noen av idèene. Er Fantonald for "italiensk", eller bør han ha en plass i en slik fortelling?

Jeg syns at Fantonald er alt for sentral i det Duckske universet til å kunne utelate ham fra en slik historie. Og da kunne man også fått vite en del mer om Fantonald enn det man tidligere har visst...?

Noen kommentarer?

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

18.11.2004, 13:27

Jeg føler Fantonald blir alt for på siden av det den "virkelige" Donald er så jeg hadde følt det unaturlig om noe slikt hadde blitt tatt med.

Donald er slik Carl Barks skildret han og ikke slik noen italienere fremstilte han på 80 tallet fordi det solgte bra.

Men nå har jeg aldri vært veldig stor fan av Fantonald, men ikke misforstå meg - jeg kan godt lese historiene. Jeg greier bare ikke å ta dem "seriøst".

Lars Olav
32 år, Grimstad

18.11.2004, 13:31

Jeg ville også ha utelukket Fantdonald fra en slik biogrfi, men jeg kunne tenkt meg en sekvens hvor Donald ligger i hengekøya og sover med et Batman-blad i den ene hånda og drømmer at han er Andebys svar på Batman-Fantdonald.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

18.11.2004, 13:33

Må innrømme at eg synest at den OPPRINNELEGE Fantonald faktisk var ganske in character for Donald. Altså, før han byrja å leike superhelt, på den tida då han berre brukte Fantonald som ein figur for å få hemn over alle dei som var råtne med Donald. Den gongen var jo til og med Fantonald skikkeleg maskert om eg hugsar rett, så det er meir realistisk at han ikkje blei gjenkjent. Det einaste som er utanfor character er jo at Fantonald den gongen strengt talt var kriminell, men ... tja, er det eigentleg så urealistisk at Donald ville ha oppført seg sånn dersom han hadde den makta han fekk då han blei Fantonald?

Elles vil eg tru at grunnen til at Fantonald sjelden nemnast i biografisamanheng, nok er at "liv og levnet"-historier i hovudsak fokuserer på fortid. Donald blei jo Fantonald i vaksen alder, i "notid", så ... dei fleste "liv og levnet"-historier ville kanskje uansett bli avslutta lenge før det blei eit spørsmål om ein skulle ta stilling til Fantonald eller ikkje. Trur eg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

18.11.2004, 14:06

Fantonald er for kjent til at man bare kan droppe han ut i en biografi, spør du meg. Jeg liker ikke den "nye" fantdonald, og han hører heller ikke hjemme i mitt disneyunivers, men den originale kan gjerne få et kapittel eller to...=)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

18.11.2004, 17:53

Jeg ville personlig ikke hatt med noe kappittel med Fantonald i. Jeg leser fantonald men da tenker jeg at det _er_ fantonald og ikke donald jeg faktisk leser om. Den opprinnelige fantonald kunne kansje ha vært med i _et_ kapittel, men helst ikke mer. Ettersom jeg hyller Barks ville jeg hatt et "liv og levnet" basert på Barks' Donald-unnivers.:-D

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

19.11.2004, 15:02

Biografier tar sjelden med alter ego hvis ikke objektet har lyst til å avsløres. Og jeg tviler på at Donald har lyst til å bli avslørt.

Saturos
19 år, Stavanger

20.11.2004, 23:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.