Andeby Online > Diskusjonsforum > The Blot in da house
Gå tilbake til forumoversikta ...

Heisann, folkens. Nå har jeg latt dere være i fred lenge. Men den som først har forsvunnet, har en tendens til å vende tilbake.
Jeg er seriøs nå. Tull og fanteri, som har vært mitt varemerke, står ikke lenger ved min side.
Nok pjatt. Jeg har et spørsmål angående Spøkelseskladden.
Hvorfor ligner han på Walt Disney? Hvis noen kan gi meg svaret, vil jeg være svært takknemlig.
Merlock
02.11.2004, 16:35

Saturos skreiv:
Fordi Floyd Gotfredson syntes det var morsomt å tegne ham slik. Har ingen bedre forklaring.
Sær humor.... Noen som har andre forklaringer?
Merlock
02.11.2004, 16:46

Har inga anna forklaring, men vil gjerne seie meg ueinig i at dette er ein sær form for humor.
Parodiar er ganske vanleg, og ganske festlig.
Ein kan jo diskutere korvidt dette er ein hyllest (slik det er når Don Rosa teiknar inn ein plakat med Barks på i ei av historiene sine eller Marco Rota lagar små Marks-teikningar) eller ein parodi, men ... eg vil iallfall seie at _eg_ humrar litt når eg tenkjer på at Walt Disney blir samanlikna med ein ond, ond person som har som mål å få verdensherredømme.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.11.2004, 17:36

Tror nok han bare syntes det var morsomt..
Walt Disney ble jo også parodisert som Mortimer fra Mikke Mus..
Mortimer var jo også det Mikke egentlig skulle hete..
And my soul from out that shadow, that lies floating on the floor.
Shall be lifted - nevermore...
-Edgar Allan Poe, The Raven.
Don Rota
20 år, Volda
02.11.2004, 18:18

Don Rota skreiv:
Tror nok han bare syntes det var morsomt..
Dersom han visste det.
Ser ikkje bort frå at Disney kanskje aldri har lest denne serien eller blitt gjort merksam på dette.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.11.2004, 18:24

Olaf SolstrAnd skreiv:
Ein kan jo diskutere korvidt dette er ein hyllest (slik det er når Don Rosa teiknar inn ein plakat med Barks på i ei av historiene sine eller Marco Rota lagar små Marks-teikningar) eller ein parodi, men ... eg vil iallfall seie at _eg_ humrar litt når eg tenkjer på at Walt Disney blir samanlikna med ein ond, ond person som har som mål å få verdensherredømme.
Du har grunn til å humre, men jeg vil ikke si at vår alles favorittskurk er ute etter verdensherredømme. Han jobber da vel bare for noen med planer om herredømme over nevnte planet?
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
02.11.2004, 20:04

Vegar skreiv:
Olaf SolstrAnd skreiv:
Du har grunn til å humre, men jeg vil ikke si at vår alles favorittskurk er ute etter verdensherredømme. Han jobber da vel bare for noen med planer om herredømme over nevnte planet?
Han har nå hatt sine egne forsøk også. Som den gangen han lagde masse kopier av seg selv som, i tillegg til at de vanligvis så ut som spøkelseskladden, kunne se ut som hvem som helst. På Mikke sin bursdag, til og med.
Saturos
19 år, Stavanger
02.11.2004, 20:10

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
(slik det er når Don Rosa teiknar inn ein plakat med Barks på i ei av historiene sine eller Marco Rota lagar små Marks-teikningar).
Jeg er vel en utrolig plagsom nyskjerrigper til tider, men:
Marks-tegninger, hva er det? Har ikke lest så mye Rota.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 03.06.2006, 21:02 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.06.2006, 21:02

Såvidt jeg husker er //"Marks"// en hyllest fra Marco Rota til Carl Barks i likhet med Rosas D.U.C.K. Jeg tror han har skrevet signaturen inn i små bilder på veggen til Donalds hus i noen historier.
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
03.06.2006, 21:27

ANDonym skreiv:
Såvidt jeg husker er //"Marks"// en hyllest fra Marco Rota til Carl Barks i likhet med Rosas D.U.C.K. Jeg tror han har skrevet signaturen inn i små bilder på veggen til Donalds hus i noen historier.
Ok, takk 
Tror jeg kan huske det nå, jeg også.
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Jonas Larsen
16 år, Larvik
03.06.2006, 21:47

står litt om det i en sommerlesning fra 1999
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
03.06.2006, 21:49

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.