Andeby Online > Diskusjonsforum > Donaldsitat
Gå tilbake til forumoversikta ...

Litt dumt at eg ikkje er registrert, men:
"Ingen vet at jeg er sterk som en Bjørn, de legger merke til meg fordi jeg er vakker!"
trur det var noko slik.
Fleire sitat frå Donald?
@:)
akelakk
29.10.2004, 22:14

Jeg har alltid likt "Kall meg gjerne kald, men mitt kall er her i Andeby", som Donald sier i en DR-historie hvor han nekter å bli med Skrue på nok en ekspedisjon. 
"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"
fiskebolla
Harstad
29.10.2004, 23:24

fiskebolla skreiv:
Jeg har alltid likt "Kall meg gjerne kald, men mitt kall er her i Andeby", som Donald sier i en DR-historie hvor han nekter å bli med Skrue på nok en ekspedisjon. :D
Sitatet er fra Don Rosas "Tilbake til Xanadu"(1991).
Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke
29.10.2004, 23:39

Mit er fra Kapitel 10 af Skrues Liv, eller Her er dit liv, for det er den danske version, og kun den at den linje findes:
Og så tror vi på den... og den om det bløde guld
(Skrue/Joakim har lige fortalt Penny/Andrea/Matilde at han vil fylde tanken med penge - hun refererer til at historien om at Sklrue skulle have fundet blødt guld er mere sandsynlig - han fik det jo forresten ikke med hjem - han blev overhalet af opfinderen af asbest-handskerne.
Jeg tror selv dette er en af de mere vidtløftige blandt Joakims historier - den minder lidt om dengang han åndede i Klondike og blev til en gletcher... eller om da han solgte sand i Sahara.
Rosa, bare for at komme ind på ham igen - siger jo at han negligerer denne historie som opspind - men han nævner den dog i serien her - men hvem siger han har ret - måske har figuren Joakim oplevet de førnævnte ting - han har da oplevet alt muligt andet.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
29.10.2004, 23:51

Et fedt citat, som jeg lige kommer på (men som jeg absolut ikke på stående fod kan afgøre som et yndlingscitat) er følgende CB-citat. Skrue mens han svinger hakken og på det nærmeste bliver spist levende af to ulve: "Fjern de ulve fra min ryg! De sinker mig så skrækkeligt i mit arbejde!" :-)
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
29.10.2004, 23:55

pryds skreiv:
Et fedt citat, som jeg lige kommer på (men som jeg absolut ikke på stående fod kan afgøre som et yndlingscitat) er følgende CB-citat. Skrue mens han svinger hakken og på det nærmeste bliver spist levende af to ulve: "Fjern de ulve fra min ryg! De sinker mig så skrækkeligt i mit arbejde!" :-)
Det der er da et DDF-Rappet sitat...
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
30.10.2004, 00:51

Sigvald skreiv:
Kan jo hende at (R)appet har henta dette sitatet nettopp frå Barks? 
Er ikkje sikker på om eg eingong har lest den aktuelle utgåva av (R)appet, men eg reknar med at Thomas har rett i at dette er eit Barks-sitat?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.10.2004, 01:05

Sigvald skreiv:
Ehm... ja, et af (R)appet-numrene citerer Barks med netop dette citat. Men det gør det da ikke til et (R)appet-citat... Hvis jeg fx siger "Det er svært at spå -- især om fremtiden", kan jeg jo heller ikke kalde det mit citat. Så citerer jeg blot Storm P.
Olaf skrev:
men eg reknar med at Thomas har rett i at dette er eit Barks-sitat?
Mja, men det er jo naturligvis en oversættelse. Jeg kender faktisk ikke engang den originale tekst.
Thomas Pryds Lauritsen
Innlegget blei sist redigert 31.10.2004, 13:06 av pryds
pryds
29 år, Danmark
30.10.2004, 01:59

pryds skreiv:
"Fjern de ulve fra min ryg! De sinker mig så skrækkeligt i mit arbejde!" :-)
He he ha!
Kjempebra!
her er eit frå kjæresten min: "Vel er din mørke skrott din egen, men min sjel er fri! Vups!" - Klaus Knegg.
@:)
akelakk
30.10.2004, 20:12

"Fjern ulvene så jeg kan få grave, Donald. Vi begynner å få liten tid."
Dette er sitatet slik hukommelsen min vil ha det. Det er i alle fall fra "Gullklumpbåten".
Et par Donald-dikt:
"Jeg føler skjebnen true, for med min pil og bue jeg skjøt en albatross."
"Dolly! Rosenknopp! Mitt hjerte gjør et hopp hver gang du dukker opp."
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
31.10.2004, 16:55

fuglelyden donald lagde når han skulle ødelegge hakkespettenes fuglelyd-opptak: "kvoork! dryyyt!"
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
31.10.2004, 20:01

Hvad med:
"And pigs can fly! Er... i mean without my pig-rocket (patent no.... something)" Fra den engelske udgave af en helt speciel liten ting af Rosa. Hvordan lyder den på norsk?
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
02.11.2004, 15:46

AC skreiv:
Hvad med:
"And pigs can fly! Er... i mean without my pig-rocket (patent no.... something)" Fra den engelske udgave af en helt speciel liten ting af Rosa. Hvordan lyder den på norsk?
Den lyder så og si akkurat likt. Bortsett fra språket, selvsagt.
Saturos
19 år, Stavanger
02.11.2004, 16:41

Vi kan jo ta en fra nest siste nummer av DD, hvor Donald kjører rundt på en søppelhaug som stinker:
Dame: Kjenner du denne mannen?
Dolly: Ligner jeg en agurk?
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
03.11.2004, 09:53

AC skreiv:
Hvad med:
Eg har ikkje bladet foran meg, men etter hukommelsen å dømme ein ganske så direkte oversetjing. "Og griser kan fly! Eh... jeg mener uten grise-raketten, patent nummer ¤¤¤¤¤¤"
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
03.11.2004, 23:37

akelakk skrev:
Fleire sitat frå Donald?
Jeg har et, men jeg kan ikke sitere det helt rett fordi jeg bare har blitt fortalt om det.
Det er om at Skrue har en venn som heter Klippfisk. Klippfisk blir kidnappet og kidnapperene forlanger løsepenger.
I trusselbrevet står det et eller annet som dette: "hvis ikke du betaler oss.......... lager vi plukkfisk av Klippfisk" 
Husk at musen er eldre enn anden
Super Goofy
18 år, Arendal
09.11.2004, 15:18

"Shut those shutters and shut up"
Fra "Donald Duck Finds Pirate Gold"
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
NetlAnd
36 år, Sokndal
10.11.2004, 15:08

Så noen glimrende uttrykk i DD 24/98 (bladet med siste del av 'Den sorte ridder' om det sier noen noe...)
Uttrykka gjelder forresten i den første historien i bladet; 'Duckske gener':
*Ole, Dole og Doffen spør onkel Skrue om han vet hva som er galt med Donald*
"Hm! Øynene er glassaktige, uttrykket tanketomt, og han ser generellt sett nokså sløv ut. Han virker med andre ord helt normal, gutter. Hva er problemet?"
*Senere i historien, mens Donald lukter penger...*
"(Sniff! Sniff!) Enda et kronestykke! Ingen mynt i hele verden unngår min ufeilbarlige luktesans!" "Vent litt! Hva var det for en duft!? Og hvilken vellyd kiler mine øreganger?" "Grenseløse lykke! Den uimotståelige duften av en haug med kontanter! Den liflige lyden av knitring i papirpenger! "Det kommer fra søppelbilen! _*Mine!*_ _*De*_ _*må*_ _*bli*_ _*mine!*_
Er i hvert fall veldig gøy hvis du ser Donalds uttrykk og leser replikkene høyt... 
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
21 år, Bamble
23.12.2004, 22:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.