Andeby Online > Diskusjonsforum > The Dream of a Lifetime
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg hørte nyss på byen om at noen mislikte dette mesterverket sterkt.
Kan noen forklare meg hvorfor??
Lillegull
11.02.2004, 12:07

Jepp, det stemmer. "Problemet" mitt er at jeg smugleste på engelsk først, og så har liksom tittelen bare fulgt med...
Lillegull
11.02.2004, 16:13

Eg mislikar ikkje historia sterkt, men eg synest at ho er blant Don Rosas dårlegaste.
Dette fordi eg synest at Skrues liv er eit fabelaktig historisk meisterverk, og at denne historia berre gjorde narr av Skrues liv ved å vri på situasjonane.
Skrues flukt frå flodbølgja i Australia er eit fantastisk skue i Skrues liv del 7. Eg likar ikkje å sjå same scene gjengitt i eit scenario der det regner kaffekoppar. Sorry.
Å skrive tillegg til Skrues liv slik Don Rosa har gjort mellom anna i "Oppgjør i Bløff" og "Hjerter i Yukon" er ein ting. Å vri på alle ting slik at alt blir annleis er noko anna. Eg opplever denne historia omtrent som ein parodi på Skrues liv.
Samtidig har vi gaghistorier og eventyrhistorier. Gaghistorier pleier å vere korte, eventyrhistorier pleier å vere lange. Dette opplevde eg som ei gaghistorie. Og tredve sider lange gaghistorier er eg ikkje så begeistra for.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.02.2004, 02:11

Jeg er ikke enig i at historien gjorde narr av Skrues liv. Som enhver annen drøm er det ganske mye kluss - spesielt når B-gjengen og Donald sniker seg inn.
Mitt liv blir ikke parodiert fordi om det kommer inn rare elementer i ellers kjente omgivelser.
Men det er bra å få høre hva de kritiske røster har å si også :p Jeg fikk ikke mer utav de som slang det ut i lufta enn at de ikke likte den...
Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.
~P.G.W~
Lillegull
28 år, Grimstad
12.02.2004, 12:13

Synes 'Dream of a lifetime' var veldig bra, jeg. Når jeg leste den fikk jeg virkelig lyst til å lese Skrues Liv igjen, og det tror jeg noe av meninga til Don Rosa var. Dessuten er jo sluttsekvensen (med Gylne Gulda) utrolig bra. Det var nesten så jeg fikk en tåre i øyet da. Nesten.
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
12.02.2004, 17:34

Jeg likte historien.
Bare litt synd at Skrue ligger å sover gjennom hele historien. :-)
Verdens rikeste and
McDuck
20 år, Oslo
12.02.2004, 18:02

Jeg synes det var en fabelaktig historie.Leste den veldig mange ganger da jeg var i militæret, men den ble igrunnen bare bedre og bedre for hver gang jeg leste den. GENIAL SLUTT
Fergus
25 år, Grimstad
13.02.2004, 10:49

Lillegull smugleste serien på engelsk? Hva... arbejder du hos egmont? Hvordan skulle du ellers få tag i engelske versionen af den serie. Jeg ved egmont har dem, for jeg har selv været på besøg et par gange.
AC
AC
13.02.2004, 14:22

Olaf, mht. til dine kritikpunkter på serien forstår jeg dig langt hen ad vejen. Om man elsker Skrues Liv-serien som vi gør, da er det lidt rart at få den sat op og ned på den måde. Lo dog ad de ags der er i serien. Men om man ser bort fra gag-sekvenserne - da blir der ganske rigtigt ikke så meget tilbage - så er serien ret god. - Vi får at se nogle glkimt fra fortiden - med indblanding så tingene går anderledes. Den sidste scene... hvor Skrue græder i søvne - jeg behøver ikke spørge jer, hvad I tror der sker der, men Skrue har nok drømt om det hele livet - et håb der bare har levet hele tiden, og resulteret i et vist bilde bag et gardin på soverummet hans... om han bare hade... - og i den drøm er tingene anderledes. Skrue for opfyldt et højt ønske, lidt ligesom i "A little something special". Nu er jeg ganske givet følelsesmæssigt påvirkelig - det er vel ikke noget galt i, så jeg indrømmer at jeg selv fældede nogle tårer over denne slutning. det er slutningen der gør serien til en af mine ynbdlinge - det er slutningen der gør at den ville have været en fin afslutning på Rosas karriere om han ikke havde genoptaget arbeidet efter streiken.
dixi.
AC
13.02.2004, 14:28

Vet ikke hvor serien er kommet fra. Har ikke funnet den selv, men lest den i utprintet sort-hvitt, så den kommer fra internett et sted...
Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.
~P.G.W~
Lillegull
28 år, Grimstad
13.02.2004, 15:14

wilfu skreiv:
"Synes 'Dream of a lifetime' var veldig bra, jeg. Når jeg leste den fikk jeg virkelig lyst til å lese Skrues Liv igjen, og det tror jeg noe av meninga til Don Rosa var. Dessuten er jo sluttsekvensen (med Gylne Gulda) utrolig bra. Det var nesten så jeg fikk en tåre i øyet da. Nesten."
Så enig som det går an å bli.
Olaf har forsåvidt rett i at den er en 30-siders gaghistorie, men den holder seg etter min mening morsom hele veien.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
14.02.2004, 16:29

AC skreiv:
"Skrue for opfyldt et højt ønske, lidt ligesom i "A little something special". "
Apropos den historia. Ho er ei av dei absolutt beste historiene Rosa har laga, kanskje den aller beste sett bort frå Skrues liv. Etter mi meining.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
16.02.2004, 16:06

Skjønner ikke at det går an å mislike denne historia! Er en av de aller beste jeg noensinne har lest!
Don Rosa klarer og få til morsomheter på en helt utrolig bra måte, jeg satt og lo høyt da jeg leste den. Historia gjør slettes ikke narr av Skrue, man må jo regne med at han drømmer om alle de utrolige tingene han har opplevd! Don Rosa er vel og den aller siste som vile ha gjort narr av Skrue! Slutten er jo som før sagt utrolig rørende. Blir så glad når Skrue får vise litt av den sida ved seg og!
OG SÅ KLART RANT TÅRENE!
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
16.02.2004, 20:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.