Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Bilete frå Raptus

Andeby Online > Diskusjonsforum > Bilete frå Raptus

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Arnstein skreiv:

De eneste jeg traff fra forumet var Sigvald og AC (takk for sist!)

Fergus og Lillegull dukket opp ca. 30 sekunder etter at dere forlot vår stand...

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

12.10.2004, 02:15

Arnstein skreiv:
Et lite tillegg til beskrivelsen av meg som jeg var så dum å glemme: Var det noen som så noen bruke tegnspråk, er det MEGET sannsynlig at det var meg...}

Aha, det så jeg. Hvordan ser du ut da? Svart hår?

REGG DER HAER OG GÅ INN PÅ DONALD DELEN!!!!

http://www.etsliktforum.com/

Donaldo

12.10.2004, 07:36

Den høye mørke kjekke mannen med litt lite hår midt oppe på hodet som gikk rundt i mørkeblå dongeribukse og svart halvkort regnfrakk med sin laptop bag og samlet/kjøpte alt av tegneserier og indekser var meg. Tror jeg var første kjøperen av Don rosa indekset også ;)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

12.10.2004, 08:37

Kremt ... Kan vel nemna at mange av pipelydane som kom frå mobiltelefonen til AC i løpet av helga var meg. Det er stort sett den eg var på Raptus i år.

Forresten: Korleis blei det med lokale og slikt? Blei det like ille som forventa?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

12.10.2004, 08:40

Olaf SolstrAnd skreiv:

Forresten: Korleis blei det med lokale og slikt? Blei det like ille som forventa?

MYE bedre. De tok i bruk to etasjer til og ett par kilometer med trapp for signeringskøene til Lise Myhre/Don Rosa. De orket ikke jeg å stå i så der må du høre med andre. Observerte at pliktoppfyllende Don satt i FEM timer på søndag og signerte og tegnet. Kan de som har Onkel Skrues liv og levnet usignerte rekke opp hånda da jeg tror det er iferd med å bli den sjeldneste utgaven av den boka snart :)

Men hørte de som solgte der klaget over at salget var ennå dårligere enn i fjor. Og salget var på samme plass, både de små forlagene og avalon.

Men det var mere vrimleplas sog de gjemte signeringskøene i periferien og det gjorde ting mye bedre. Men det var endel latterlige gjennomførte presentasjoner som bare var til å rive seg i det vesle håret en har igjen av.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

12.10.2004, 08:50

MikroMidas skreiv:

Men hørte de som solgte der klaget over at salget var ennå dårligere enn i fjor. Og salget var på samme plass, både de små forlagene og avalon.

Antok noko sånt. Vil synest det er merkeleg dersom eg får vite at Slagg #3 har solgt betre enn eit signert Don Rosa-indeks, det har det nemlig gjort dersom Trondheimstegnerne fekk same salstal som i fjor.

(kremt ... men alle har kjøpt Slagg, ikkje sant? *veldigofftopic*)

Med fare for å kaste ein brannfakkel i frityrgryta: Kan dette ha noko å gjere med at gjestelista ikkje var like imponerande i år som i fjor, og at dei besøkande i år difor bestod av ein gjeng Nemi-fans og ein gjeng Don Rosa-fans, og difor relativt få ålmenne teikneseriefans, av typen som er interessert i små forlag og slikt?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

12.10.2004, 08:58

hmm.. tror det var slagg#2 jeg kjøpte..

Fergus
25 år, Grimstad

12.10.2004, 09:08

<offtopicfilter>
Javel? Slagg 2 er eg jo faktisk med i. :-)
(med den einaste serien eg så langt nokon gong har *teikna* i tillegg til å skrive manus til)
</offtopicfilter>

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

12.10.2004, 09:11

Olaf SolstrAnd skreiv:

Jeg synes det ble i trangeste laget ved salgsbodene på lørdagen. Kanskje man kunne spredd bodene litt? Eller kanskje ikke(?)...

Fergus
25 år, Grimstad

12.10.2004, 09:25

Olaf SolstrAnd skreiv:

(kremt ... men alle har kjøpt Slagg, ikkje sant? *veldigofftopic*)

Alle tre selvfølgelig.

Med fare for å kaste ein brannfakkel i frityrgryta: Kan dette ha noko å gjere med at gjestelista ikkje var like imponerande i år som i fjor, og at dei besøkande i år difor bestod av ein gjeng Nemi-fans og ein gjeng Don Rosa-fans, og difor relativt få ålmenne teikneseriefans, av typen som er interessert i små forlag og slikt?

Kunne virke slik for mens de to satt i hver sin trapp og signerte var det god plass ellers. Det virker også som interessen for de små forlagene består av å stikke en papirlapp opp i fanget på den personen som sitter der og be vedkommende om å tegne en tegning. Synes personlig at det er veldig mange som er der kun for å samle signaturer og tegninger utenom å bry seg om hvem de får den fra og hva vedkommende har produsert av tegneserier. Og det å kjøpe ett hefte å få det signert er det ingen som gjør lengre.

MikroMidas
45 år, Trondheim

12.10.2004, 09:30

Tror vi hadde tjent på å hatt et ekte AOL-treff på Raptus, hvor vi hadde presentert oss for hverandre så vi hadde fått vite hvem som var hvem. Det er jo ganske moro å se dem man skriver med. Det virker som om alle har vært der, men ingen har visst om hverandre. Ganske dårlig, egentlig...

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

12.10.2004, 10:18

Donaldo skreiv:

Hvordan ser du ut da? Svart hår?

Håret er mørkeblondt, dessuten henviser jeg til beskrivelsen av meg i et tidligere innlegg.

Huff, nå markedsfører jeg meg selv litt veldig... :-)

Lars Martin skreiv:

Tror vi hadde tjent på å hatt et ekte AOL-treff på Raptus, hvor vi hadde presentert oss for hverandre så vi hadde fått vite hvem som var hvem. Det er jo ganske moro å se dem man skriver med. Det virker som om alle har vært der, men ingen har visst om hverandre. Ganske dårlig, egentlig...

Det eneste jeg så av deg var navnet ditt på arket med alle navnene på Don Rosas signeringsbord.
Men du har rett i at vi skulle prøvd å få til noe som gjorde at vi lettere kunne finne ut hvem som var hvem. Ikke nødvendigvis en AOL-stand, men...

Uansett byr nok flere anledninger på seg.

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

12.10.2004, 10:38

Det der med AOL treff hørtes ganske bra ut. Men jeg tipper de fleste så hverandre der uten å vite hvem de egentlig var. Så hvorfor ikke legge ut et bilde av seg selv..?
Jeg legger ut et bilde av meg så fort jeg får tatt ett..

REGG DER HAER OG GÅ INN PÅ DONALD DELEN!!!!

http://www.etsliktforum.com/

Donaldo

12.10.2004, 14:24

Er vældig ærgerlig over at vi ikke skrev AOL- træf på donaldisttreffet også. Da kunne vi have ryddet i alle de, ja undskyld... uinteresserede unger der hellere ville se Donald-tegnefilm...
Vi skulle have haft navneskilte, for det tyder på at jeg både har hilst på Arnstein, Ted, Don Rosist (Jeg opponnerer mod din betegnelse - det hedder Rosaist! ;-)), Fergus, Lillegull, MikroMidas.

Lars Martin - er ikke sikker på jeg så dig -
Donaldo - du skriver på det andet forum (som jeg ikke lige ved hvordan jeg får adgang til) at Rosa ikke var på western showet - nej, for han var inde og signere på vores Rosa-indeks-stand ... - så dog han stod i døren efter at jeg også gik derind.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

12.10.2004, 22:20

Olaf SolstrAnd skreiv:

Og no har Tomte klart å leggja ut sitt samandrag av Raptus (som rettnok ikkje er Donald-relatert, men eg kan då lenkja til det likevel):

http://www.crazytomte.com/

Og no (eller strengt tatt tidlegare, men eg har ikkje fulgt godt nok med) er det fleire (dog lite donaldrelaterte) referat ute på nettet.

Arne Bye:
http://home.no.net/arnebye/nyheter.htm

Stian Andreassen:
http://www.stianandreassen.com/?blogid=21

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

13.10.2004, 11:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.