Andeby Online > Diskusjonsforum > Mine Donald-originaler
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg var på Carl Barks foredrag/debatt på Deichmanske forrige onsdag og jeg har blitt skikkelig hekta på å sammle på orginalt Donald materiale. Nå er det meste veldig dyrt men det er faktisk mulig og gjøre kupp på Ebay.
Dette har jeg vunnet av auksjoner:
Donald Duck Gets A Job With The Mountain Police (D 3651) - Daniel Brancas orginale tegninger til hele historien (18 sider)
Sound Mind In Sound Body (D 5482) - Daniel Brancas orginale tegninger til hele historien (11 sider)
The Great Race (Petter Smart) (D 5442) - Daniel Brancas orginale tegninger til hele historien (8 sider)
Treasure of Marco Polo (W US 64-02) - 1 side av Carl Barks' historie (kopi, ikke orginalt) med den orginale fargeleggingen til Scott Rockwell.
I tillegg til dette er jeg veldig fornøyd fordi jeg har kommet i kontakt med Scott Rockwell som har fargelagt mange historier både for Barks og nå Don Rosa og han har lovet meg å male et oljemaleri av Onkel Skrue :) Han har tidligere bare malt et annet bilde av Skrue og det ble auksjonert bort på Ebay for en stund siden. Jeg syntes dette var et utrolig flott maleri så jeg lurte på om han skulle auksjonere bort flere men det skulle han ikke. Men vi ble enige om en flott deal der han skal male et nytt et til meg der jeg kan bestemme hva han skal male. Så nå sitter jeg og vrir meg og lurer på hva slags positur jeg vil ha :)
Lars Olav
32 år, Grimstad
12.10.2004, 03:24

Lars Olav skreiv:
Så nå sitter jeg og vrir meg og lurer på hva slags positur jeg vil ha :)
Lykke til!
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
12.10.2004, 03:58

Lars Olav skreiv:
I tillegg til dette er jeg veldig fornøyd fordi jeg har kommet i kontakt med Scott Rockwell som har fargelagt mange historier både for Barks og nå Don Rosa og han har lovet meg å male et oljemaleri av Onkel Skrue :) Han har tidligere bare malt et annet bilde av Skrue og det ble auksjonert bort på Ebay for en stund siden. Jeg syntes dette var et utrolig flott maleri så jeg lurte på om han skulle auksjonere bort flere men det skulle han ikke. Men vi ble enige om en flott deal der han skal male et nytt et til meg der jeg kan bestemme hva han skal male. Så nå sitter jeg og vrir meg og lurer på hva slags positur jeg vil ha :)
Jøss! Korleis har du fått til dette? [Du trenger ikkje å svare, eg berre signaliserer at eg er nysgjerrig og misunnelig.] Er det lov å spørja kva du betaler for dette?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
12.10.2004, 04:10

Fysj, nå fikk jeg en fryktelig irriterende melding fra Ebay om at auksjonen til Disney (de 3 Branca auksjonene) var ugyldig :(
Utrolig bittert.
Men de andre har jeg ihvertfall.
Olaf, alt er utelukkende igjennom Ebay. Den orginale fargelagte Carl Barks siden kjøpte jeg vel for noen hundrelapper og det maleriet jeg nevnte kjøper jeg direkte fra Scott Rockwell.
Lars Olav
32 år, Grimstad
12.10.2004, 10:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.