Andeby Online > Diskusjonsforum > Kjøpe Don Rosa-serier
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei!
Jeg er en stor Don Rosa fan.
Noen som vet hvor man kjøpe fortellinger som han har skrevet? Dette kan enten være bøker eller hefter.
Norsk er det beste, men engelsk går an det også.
mvh,
Filip
Innlegget blei sist redigert 26.11.2004, 16:13 av Olaf Moriarty Solstrand
Filip
11.10.2004, 17:35

Hei Filip (tror vi kjenner hverandre)!
Don Rosa-historier er lettest å oppdrive i bruktbutikker som selger gamle blader. I Bergen er det f.eks. pocketbodene i Gågaten/Marken, men ikke minst Hollendergaten antikvariat ved Korskirken. I Oslo er det mange gode butikker, kan anbefale Lucky Eddie nedenfor Carl Berners plass.
Bokserien Hall of Fame, som ikke er tilsalgs i butikker (men det kan likevel hende at Avalon i Bergen har den), men som kan abonneres på, tar for seg de ulike Disney-tegnerne, og vier en bok til hver av dem, men flere til Barks og Rosa. Det spesielle med Rosa-bøkene er at alle historiene utgis i kronologisk rekkefølge. Så langt er det utkommet en bok av ham. Egmont gir deg abonnement.
For amerikanske blader med Don Rosa kan jeg henvise til Avalon i Bergen. De tar inn nye amerikanske blader. Det gjør også Harald Abrahamsen i Porsgrunn, sjekk www.calisota.no
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
11.10.2004, 17:53

La meg leggja til at det finst ganske mange som er fullt klare over at det finst folk som er villige til å betale flesk for Don Rosa-historier, og difor seljar sine blad med Don Rosa-historier på nettet.
Ein stad eg veit at dette foregår, er
http://www.forum.pondus.net ("Kjøp og salg")
... og så må vi jo ikkje gløyma Hall of Fame. :-)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
11.10.2004, 21:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.