Andeby Online > Diskusjonsforum > Hall of Fame-Smålig av Egmont!
Gå tilbake til forumoversikta ...

Først ble jeg ganske glad da jeg så annonsen for boken med Don Rosas 13 første historier, i "Hall of Fame"-boken. Men så ble jeg vanvittig skuffet da jeg leste at boken kun er å få tak i som abonnent, go da må man ta imot samtlige andre bøker i Hall of Fame-serien. Fullstendig utelukket å få kjøpt den i bokhandelen. Så nå er jeg meget skuffet. Selvfølgelig er det mange andre interesante tegnere man blir presentert for i bokserien, men jeg har bokhylla full av Carl Barks Library fra før og en hel bok med Vicar-serier er heller ikke såå fristende. Mange har etterlyst Don Rosa i hardcover og han har jo så mange fans her til lands, så dette er en skuffelse. Jeg har ikke råd til å ta hele pakka med samtlige bøker i serien. Jeg synes Egmont her opptrer grådig. Finnes det noen eventuelle kanaler jeg kan få tak i boka uten å være abonement(svartebørsen eller whatever)vil jeg benytte meg av det. Jeg betaler gjerne ekstra pris for å få tak i den.
Noen som er enige?
Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke
15.02.2004, 15:25

jeg har heller ikke råd til å abonnere på hele serien, d er bare et par bøker jeg ville ha hatt, så nå kommer jeg vel antageligvis ikke til å få meg noen av dem =( men lønner dette seg for Egmont da? Mange flere ville vel ha kjøpt feks Don Rosa-boka viss du ikke hadde trengt å abonnere?
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Andungen
19 år
15.02.2004, 15:42

Kanskej vi burde skrive klagemailer til Egmont. Men jeg kan jo håpe på at en eller annen bestiler bøkene og selger dem seperat privat gjennom andre kanaler. På en eller annen måte skal jeg få tak i den. Jeg vurderer også å kjøpe hele pakka, og selge en del av de andre bøkene, lurer på hvor mye en brukthandel vil gi for et strøkent eksemplar? Hva bør jeg gjøre? Noen forslag?
15.02.2004, 17:16

Simon, hvor får du dette fra? Hvor står der at du kun ka abonnere? Jeg fik da også tilbud på 1949 i marts 1999 da de begyndte at udkommer i DK - men de sælges da også i butikkerne - hvorfor skulle hall of fame ikke bli det? har du grund til at tro det? har du sankket med dem og fået dette at vide?
De må da kunne vækkes til fornuft - selvfølgelig vil mange gerne kun have de bøger der interesserer dem. i mange bogklupper kan man afbestille de bøger man ikke ønsker at købe...
jeg vil gerne se dem være så besværlige som vi tror her, før jeg tror det...
AC
15.02.2004, 21:38

Den metode du foreslår er da ikke dum - bare vent nogen år med at videreselge dem, så stiger de nok i værdi.
auktionssider som ebay og qxl vil være gode steder til den tid.
AC
15.02.2004, 21:38

Det har stått i annonsen, AC.
Der er synd å måtte kjøpe de andre bøkene når en bare er ute etter Don Rosa-bøkene. Det er da tross alt bortimot 300 kr for hver bok. Jeg er da overhodet ikke interressert i en bok med Daan Jippes, Vicar osv. osv., og ENDA en Barks-bok!
Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!
Mats
20 år, Kongsvinger
15.02.2004, 21:44

Vi tager forbehold for trykfejl... - de kan vel overtales til at skfite mening - som sagt det ville være en ubegribeligt dårlig forretning...
Nå, hvis det er sandt kan man vel ligesågodt abonnere - serien bliver alligevel lukket før tid - den holder ikke tiden ud, hvis det bliver sådan... det tror jeg ikke på...
AC
15.02.2004, 22:04

Jeg håper og tror at dårlig oppslutning om aboneringen vil tvinge dem til å måtte selge bøkene i bokhandelen.
15.02.2004, 22:38

Jeg synes også det er veldig synd at man er nødt til å abbonomere.
Har ikke råd det jeg..
Verdens rikeste and
McDuck
20 år, Oslo
16.02.2004, 07:46

Er det noen som vet om bokhandlere har lov til å masseabonere på serien for så å selge bøkene i sin bokhandel, eller har Egmont lagt ned forbud mot det? Noen som vet?
16.02.2004, 14:13

oddvang skreiv:
"McDuck skreiv:
"Jeg synes også det er veldig synd at man er nødt til å abbonomere.
Har ikke råd det jeg.."
Nei ikke eg heller... Abonnerer på de komplette årgangene."
Ja, eg er einig med oddvang. Abonner på de komplette årgangene. Då får du Donald blad frå 1948 og oppover. Men, bladane er ikkje av verdi.
Steinøy
14 år, Gaular
16.02.2004, 17:03

oddvang skreiv:
"SleipeSimon2 skreiv:
"Er det noen som vet om bokhandlere har lov til å masseabonere på serien for så å selge bøkene i sin bokhandel, eller har Egmont lagt ned forbud mot det? Noen som vet?"
Det vil jeg regne med..."
Hva vil du regne med? At de HAR lagt ned forbud, eller at de IKKE har det?
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
16.02.2004, 17:09

oddvang skreiv:
"McDuck skreiv:
"Jeg synes også det er veldig synd at man er nødt til å abbonomere.
Har ikke råd det jeg.."
Nei ikke eg heller... Abonnerer på de komplette årgangene."
Jeg regner med at afbryde mit abonnement på de danske komplette årgange om tre bøger, når de stopper med forordene, og hver årgang optager fem bøger istedet for tre.
Hvis så Hall of Fame udkommer i Danmark, tror jeg, jeg vil abonnere på dem istedet. Men hvorvidt de gør det, er vel stadig ikke sikkert. Jeg har just bladret Bonniers "Eksklusiv Easy Shopping"-kuponkatalog fra Februar igennem, men desværre uden at finde en reklame for Hall of Fame -- ej heller har jeg stødt på reklamer eller kuponer i AA&Co.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
17.02.2004, 18:03

Thomas Pryds:
Jeg kan berolige dig - de udkommer. redaktøren nævnte overfor mig at de gik i trykken i disse dage (det er et par uger siden). Ser her på forummet at der er reklamer med i deres ugeblad - måske også snart i AA&Co.
Ja de danske årgangsbøger mister også fuldstændig deres væørdi for mig fra 1959 og frem... - jeg har allerede de årgange indbundet - købt af samler.
AC
17.02.2004, 20:03

AC skreiv:
"Jeg kan berolige dig - de udkommer."
Åh -- takker. Jeg skrev ellers en mail til Serieforlaget tidligere i dag, men nu får vi se, hvad de skriver af detaljer.
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
29 år, Danmark
17.02.2004, 21:37

LØSNING:
Gå til bruktbutikker og kjøp de der. Har med selvsyn sett at div. abonnementsbøker med smussomslag (kun for abbonenter...) har vært å få tak i. Ulest og i plastomslag!!!
Prisen er omtrent som gjennom Egmont, mao ikke noe billigere, men du slipper å abonnere. Det er også andre butikker, som jeg har sett dette hos, men vil ikke nevne navn i tilfelle dette leses av Egmont.(Vet ikke hvor lovlig/ulovlig dette er, men Egmont fortjener det!) Dette gjelder ikke kun i Oslo!
O-S.S
18.02.2004, 19:13

God ide, OSS. Er det noen som vet om disse bøkene er ferdig trykt og klare til utsendelse. Jeg kommer ihvertfall til å sjekke jevnlig hos brukthandlere.
18.02.2004, 23:11

Mi erfaring med Egmont er at når du abonnerar på noko der, går det an å seie frå dersom det er ei bok du ikkje er interessert i å få tilsendt...
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.02.2004, 14:37

"Mi erfaring med Egmont er at når du abonnerar på noko der, går det an å seie frå dersom det er ei bok du ikkje er interessert i å få tilsendt..."
Betyr dette at jeg kan bestille og kun velge å ta imot Rosa-bøkene og avbestille alle de andre og kun betale for Rosa-bøkene? Er du sikker på at det er så enkelt? Ser ikke Egmont gjennom slike triks?
Jeg er sterkt i tvil om hva jeg bør gjøre. Jeg grubler og grubler og har ikke kommet opp med noen beslutning.
21.02.2004, 23:26

SleipeSimon2 skreiv:
"Betyr dette at jeg kan bestille og kun velge å ta imot Rosa-bøkene og avbestille alle de andre og kun betale for Rosa-bøkene? Er du sikker på at det er så enkelt? Ser ikke Egmont gjennom slike triks?
Jeg er sterkt i tvil om hva jeg bør gjøre. Jeg grubler og grubler og har ikke kommet opp med noen beslutning."
Eg er ganske sikker på at det er mogleg, ja. Er det eit triks? Vel... Eg vil då ikkje tru det.
For ei stund sidan, like etter at eg byrja abonnementet på De komplette årgangene, ringte eg til Egmont. Eg sa at eg allereie hadde boka frå 1950, og lurte på om eg difor kunne få hoppe over den boka i serien. Det var heilt i orden.
Samtidig VEIT eg at for kvar einaste bok eg har fått i den serien, har det fulgt med eit skjema eg kunne fylle ut dersom eg etter 14 dager bestemte meg for å returnere boka. Som eg hadde full rett til jfr. Angrerettsloven.
§ 11: Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.02.2004, 00:20

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.