Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Goggen Skrueløs

Andeby Online > Diskusjonsforum > Goggen Skrueløs

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg bare lurer: Var "Goggen Skrueløs" den norske oversettelsen av Gyro Gearloose (Petter Smart) i flere historier, eller bare i den aller første? I så fall: Hva er den første historien der han ble Petter Smart?

Arne K
Vestby

02.10.2004, 21:07

Mener å huske at han het Goggen Skrueløs i de TO første historiene (Den med Anton's lykkeskilling, og den med tenkekassene).

Husker ikke hvilken den tredje var, men jeg er nokså sikker på at han het Petter Smart i den.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

02.10.2004, 21:15

Hmmm...var han Goggen i historien om tenkeassene, altså? Jeg mener da bestemt å huske at han hetter Petter der. Kanskje den har blitt oversatt på nytt senere? Er det ingen her som kan sjekke årgang 1953 (utgivelsesår iflg. INDUCKS), slik at vi kan få det bekreftet/avkreftet?

Arne K
Vestby

03.10.2004, 21:22

Jeg sjekket, og Petter GIKK under navnet Goggen Skrueløs i den historien.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

03.10.2004, 21:53

Jeg mener de burde beholdt Goggen Skrueløs som hans norske navn siden det var mer tro mot originalen(Gyro Gearloose)fremfor det mer fantasiløse Petter Smart.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

04.10.2004, 00:34

Problemet med Goggen Skrueløs er vel kansje at Skrueløs fort kan ligne veldig på Skrue?

Det var kansje det de var ute etter da de fant et annet navn på han?

Nå er jeg ihvertfall så vandt med Petter Smart at jeg ikke kunne forestilt meg noe annet navn :)

Lars Olav
32 år, Grimstad

04.10.2004, 01:06

Den tredje Petter Smart-historia som kom ut her i landet ser det ut som om var "Spesialmark", som kom i DD&Co 7-1954.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.10.2004, 01:19

Takk for svaret! Det var en bitter familiekonflikt i vennekretsen som gjorde at jeg fant å måtte oppsøke en uavhengig faginstans for en nødvendig oppklaring!

Arne K
Vestby

04.10.2004, 20:36

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.