Andeby Online > Diskusjonsforum > DONALD DUCK MAGASIN
Gå tilbake til forumoversikta ...

Her er det iallefall reklame for bladet, som vil inneholde en Carl Barks serie
Tintern,
"A DUTCH PROBLEM", årets tråd hos DDF(r)
MineTegneserier.no Tintern på Qxl
![]()
Tintern
48 år, Nittedal
21.06.2010, 16:28

Artig referanse mellom Petter Pilgaard og fetter Anton.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
![]()
Einherje
44 år, Tromsø
21.06.2010, 17:34

Nederst er det også en mulig KISS-referanse! "Dressed to kill" er navnet på et KISS-album som utkom i 1975. Det inneholder bl.a. den udødelige rockeklassikeren "Rock and roll all nite".
Er det forresten noen her som vet hva bladet kommer tl å koste i butikken? Det har blitt reist spørsmål omkring dette i DDF(r)-forumet? Jeg ser at det kostet €4,95 (= ca. NOK 40,-) i Nederland.
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 22.06.2010, 09:28 av Sigvald
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
22.06.2010, 09:07

Sigvald skreiv:
Nederst er det også en mulig KISS-referanse! "Dressed to kill" er navnet på et KISS-album som utkom i 1975. Det inneholder bl.a. den udødelige rockeklassikeren "Rock and roll all nite".
Er det forresten noen her som vet hva bladet kommer tl å koste i butikken? Det har blitt reist spørsmål omkring dette i DDF(r)-forumet? Jeg ser at det kostet €4,95 (= ca. NOK 40,-) i Nederland.
Dressed to kill må jo åpenbart være en referanse til Sherlock Holmes filmen med samme navn fra 1946, og en hyllest til Olaf, som jo har tatt sitt mellomnavn fra en banditt i Doyles noveller.
Jeg vet ikke prisen på bladet, men tipper mellom 60 og 70 kroner. Som vanlig kan man ikke sammenligne priser over landegrensene, da det er mange faktorer som gjør at prisene ikke er de samme (kanskje først og fremst norsk kostnadsnivå)
Men Olaf vil nok snart presentere prisen her for oss, da jeg ser at Sigvald i DDF(r)-forumet har oppfordret AC til å ta kontakt med Olaf for å bringe klarhet i prisen.
Tintern,
"A DUTCH PROBLEM", årets tråd hos DDF(r)
MineTegneserier.no Tintern på Qxl
Innlegget blei sist redigert 22.06.2010, 11:05 av Tintern
![]()
Tintern
48 år, Nittedal
22.06.2010, 11:01

På vegne av ??
Uansett så er vel saken i gode hender nå da, gitt at distribusjonen virker denne gangen.
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
22.06.2010, 11:18

Tintern skreiv:
Men Olaf vil nok snart presentere prisen her for oss, da jeg ser at Sigvald i DDF(r)-forumet har oppfordret AC til å ta kontakt med Olaf for å bringe klarhet i prisen.
Pussig, med tanke på at eg veit nøyaktig like mykje om dette som Sigvald gjer. Eg aner sjølvsagt ikkje kva dette bladet vil kome til å koste. Eg vil anbefale å heller vente til neste veke når bladet er i butikken og spørja eitt av dei menneska som faktisk kjøper dette bladet om kva det kostar.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
22.06.2010, 12:10

Hvem er den veldreide snella på forsiden?
Dansk-tysk donaldistisk vennskapsmøte 9 april med visning av "Der Führers Face" - Sigvald
23.06.2010, 10:18

Tror det er Therese Johaug.
"På Vossevangen der vil eg bu. Der går kvar ungkar i blanke sko, og med ein sylvknapp i trøya!"
![]()
Christer
17 år, Bærum
23.06.2010, 10:49

Litt mere forhåndsomtale. Tror jeg må på kiosken på mandag.
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
25.06.2010, 09:27

Sigvald skreiv:
79 kroner i følge siste setning i omtalen hos KK: http://www.kk.no/845703/slik-har-du-ikke-sett-therese-johaug
![]()
NikZer
33 år, Oslo
25.06.2010, 14:17

Da skal jeg brese med at jeg har vært hos den lokale bladgaukeren og handlet. Ønsker ikke å spoile noe om innholdet, men det er faktisk intervju med Donald, Dolly, Fetter Anton og Peter Smart der. Sistnevnte avbildet med tenkehetta på og han kler den
Likte bladet, småmorsomt, men jeg tror dette mere er ett konsept som brukes en eller noen få ganger og ikke en permanent utgivelse. Men løp og kjøp.
Prisen er forresten 79,50 norske kroner, dermed kan Olaf bekrefte dette til AC slik at han kan varsle Danmark om dette.
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
25.06.2010, 20:41

Tror konseptet/satsingen vil resultere i at leserne (som visstnok er 18+) vil oppdage tegeserienes kvalitet (gjennom Carl Barks), og dermed kanskje lese DD&co senere.
"På Vossevangen der vil eg bu. Der går kvar ungkar i blanke sko, og med ein sylvknapp i trøya!"
![]()
Christer
17 år, Bærum
25.06.2010, 22:19

MikroMidas skreiv:
Da skal jeg brese med at jeg har vært hos den lokale bladgaukeren og handlet. Ønsker ikke å spoile noe om innholdet, men det er faktisk intervju med Donald, Dolly, Fetter Anton og Peter Smart der. Sistnevnte avbildet med tenkehetta på og han kler den.
Med andre ord ikke nevneverdig seriøst, sukk. Intervjuene er åpenbart fiktive (vi snakker her om tegneseriefigurer) og tenkehetta har ingen ting med Barks' og Rosas Andeby å gjøre. Slikt kan selges til uvitende småbarn - voksne lesere (bladets målgruppe) vil med langt større sannynlighet gjennomskue det hele og avfeie bladet som useriøst og/eller lite interessant. Bladet burde liknet mer på NAFS(k)uriren, Rappet, Kvakk! og Donaldisten - gjerne med omfattende presentasjon av seriøse norske serieskapere som Olaf Solstrand, Tommy Kvarsvik og Arild Midthun + tirsdagens (29.06) bursdagsbarn Don Rosa. Ingen burde bli forundret dersom dette bladet får en kort levetid i Norge.
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
26.06.2010, 11:19

Og det er det samme gamle gnålet som vanlig...
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
![]()
whitesand
41 år, Kristiansund
26.06.2010, 11:34

Sigvald skreiv:
Med andre ord ikke nevneverdig seriøst, sukk. Intervjuene er åpenbart fiktive (vi snakker her om tegneseriefigurer) og tenkehetta har ingen ting med Barks' og Rosas Andeby å gjøre. Slikt kan selges til uvitende småbarn - voksne lesere (bladets målgruppe) vil med langt større sannynlighet gjennomskue det hele og avfeie bladet som useriøst og/eller lite interessant. Bladet burde liknet mer på NAFS(k)uriren, Rappet, Kvakk! og Donaldisten - gjerne med omfattende presentasjon av seriøse norske serieskapere som Olaf Solstrand, Tommy Kvarsvik og Arild Midthun + tirsdagens (29.06) bursdagsbarn Don Rosa. Ingen burde bli forundret dersom dette bladet får en kort levetid i Norge.
Forundret om bladet får kort levetid blir jeg ikke, men av andre grunner enn Sigvald.
Hvorfor skal alt være så seriøst hele tiden, Sigvald? Selvfølgelig er intervjuene fiktive, men de er vel bare ment som et artig påfunn? Det er vel ingen som forventer at noen skal ta de seriøst? Og ikke glem at alle Disney seriene er fiktive også. Vi koser oss med dem fordet.
At Barks og Rosa ikke har vist Petter med tenkehette har vel ingenting å si. Andre har jo vist at han har den. Du kan kanskje argumentere med at Barks oppfant figuren, men hva Rosa mener betyr absolutt ingenting i denne sammenhengen.
Tottenham i Champions League!!! Jippi!!!
Innlegget blei sist redigert 26.06.2010, 11:59 av Chrisron
![]()
Chrisron
33 år, Tønsberg
26.06.2010, 11:58

Sigvald skreiv:
Intervjuene er åpenbart fiktive
Er du sikker? Men hvis det skulle vise seg at disse snakkende endene ikke finnes i virkeligheten, da er vel heller ikke Donald-tegneseriene særlig seriøse da, i og med at de også er fiktive. Huff... Nå har jeg i alle år lest om noe som ikke finnes i virkeligheten, og likevel hatt glede av det. Jeg skammer meg. Jeg tror jeg heller får finne meg et intervju med Kåre Willoch der han diskuterer samfunnsutfordringer og naturvern. Det er sikkert ikke så veldig underholdende, men det er i alle fall seriøst. Og jeg kommer nok ikke til å le, men det har jeg vel egentlig ikke bruk for.
og tenkehetta har ingen ting med Barks' og Rosas Andeby å gjøre.
Ja, hvordan kan de ha klart å trekke tenkehetta inn i bladet når de til og med på framsida har skrevet med store bokstaver "DETTE BLADET HANDLER KUN OM BARKS' OG ROSAS ANDEBY". Merkelig tabbe!
![]()
Tommy
26 år, Odda
26.06.2010, 12:00

Sigvald skreiv:
MikroMidas skreiv:
Da skal jeg brese med at jeg har vært hos den lokale bladgaukeren og handlet. Ønsker ikke å spoile noe om innholdet, men det er faktisk intervju med Donald, Dolly, Fetter Anton og Peter Smart der. Sistnevnte avbildet med tenkehetta på og han kler den.
Med andre ord ikke nevneverdig seriøst, sukk. Intervjuene er åpenbart fiktive (vi snakker her om tegneseriefigurer)
Les artiklane det er linka til i denne tråden, så skjøner du at når MikroMidas skriver Donald, Dolly, Anton og Petter meiner han Noregs svar på desse, altså Vollvik, Røed-Ødegaard, ei eller anna realitystjerne og eitt menneske til. Med andre ord ikkje fiktive intervju.
og tenkehetta har ingen ting med Barks' og Rosas Andeby å gjøre.
Men den har masse med Petter Smart å gjera.
Slikt kan selges til uvitende småbarn - voksne lesere (bladets målgruppe) vil med langt større sannynlighet gjennomskue det hele og avfeie bladet som useriøst og/eller lite interessant. Bladet burde liknet mer på NAFS(k)uriren, Rappet, Kvakk! og Donaldisten - gjerne med omfattende presentasjon av seriøse norske serieskapere som Olaf Solstrand, Tommy Kvarsvik og Arild Midthun + tirsdagens (29.06) bursdagsbarn Don Rosa.
Eh... Sigvald? Det er snakk om eit blad som har blitt marknadsført med badedraktmoter og raske bilar. Kva i alle dagar får deg til å tru at dette er meint å vera eit donaldistblad? Dette er eit livsstilsmagasin av typen Vi Menn, med ein dæsj Donald tilsatt. Dette er ikkje og har heilt tydeleg aldri vore meint å vera eit blad for dei som interesserer seg for intervju med serieskaparar og slikt. Dette er eit blad for dei som interesserer seg for å sjå Therese Johaug i avslørande badedrakter. Og det er det heilt tydeleg marknadsført som òg, så ingen burde bli overraska over det.
Ingen burde bli forundret dersom dette bladet får en kort levetid i Norge.
Nei, ettersom dei tydelegvis har sagt til pressen at det blir berre eitt nummer, og dei òg har slutta å selja annonser i bladet, er det ganske openbart at det blir berre eitt nummer. Så eg trur at vi allereie no kan forvente at det kjem berre eitt nummer.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
26.06.2010, 12:20

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Vollvik, Røed-Ødegaard, ei eller anna realitystjerne og eitt menneske til.
Mia Gundersen.
Dette er eit livsstilsmagasin av typen Vi Menn, med ein dæsj Donald tilsatt. Dette er ikkje og har heilt tydeleg aldri vore meint å vera eit blad for dei som interesserer seg for intervju med serieskaparar og slikt. Dette er eit blad for dei som interesserer seg for å sjå Therese Johaug i avslørande badedrakter. Og det er det heilt tydeleg marknadsført som òg, så ingen burde bli overraska over det.
Personlig har jeg problemer med å skjønne linken her. Dette konseptet er verken fisk eller fugl for å si det slik. Dog skal Egmont ha ros for å gjøre kreative forsøk på å nå nye målgrupper!
26.06.2010, 13:49

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Dette er eit blad for dei som interesserer seg for å sjå Therese Johaug i avslørande badedrakter.
Megmegmegmegmegmegmegmegmeg!
Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.
Rørende når en av våre venner fra forumet figurerer i en tegneserie.
![]()
Guffen Delbekk
25 år, Halden
26.06.2010, 14:50

Sigvald skreiv:
........ og tenkehetta har ingen ting med Barks' og Rosas Andeby å gjøre.
Med andre ord ikke nevneverdig seriøst, sukk.
Lærer du aldri, Barks sitt Andeby har ingenting med Don Rosa sitt andeby å gjøre. Slutt å bruke Barks som bekreftelse for alle feiltrinn Don rosa har gjort med skatten etter Barks. Så har vi sagt det for ∞ gang, kanskje det sitter nå ?
William Van Horn bruker da tenkehetta og da må det jo være seriøst siden han er "The Greatest Living Duck Artist" i følge mange seriøse, anderkjente og velrespekterte donaldister..
Slikt kan selges til uvitende småbarn ......
Bra Sigvald da har du satt meg i rett bås, tok sin tid, men du klarte det til slutt.
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
26.06.2010, 15:04

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.