Andeby Online > Diskusjonsforum > Nytt donaldistisk tidsskrift
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Sigvald skreiv:
Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eitt av dei beste KVAKK! så langt.
Håper bare det blir litt plass til Don Rosa i neste nummer - det er tross alt meningen at han skal komme til Raptusfestivalen i september.
Har ikkje bladet foran meg, men om eg hugsar rett var det vel plass til Don Rosa i dette nummeret òg? Var det ikkje ein omtale av ei av Hall of Fame-bøkene hans der?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
16.02.2010, 11:16

Tintern skreiv:
Ellers kan jo f.eks. Sigvald, som er den som sitter på mest informasjon om Dons gjøren og laden (og hans eventuelle besøk i Bergen til høsten) kanskje selv skrive en artikkel og sende Tommy?
Mitt poeng er nettopp at jeg hadde skrevet en artikkel til Kvakk (om Don Rosas 20-årsjubileum i DD&Co), men den har Tommy tydeligvis valgt bort - kanskje fordi jubileet faktisk ble nevnt/markert i DD&Co? Egentlig ingen stor sak.
Det som dog er litt uheldig oppi dette er at Rappets nylig avgåtte redaktør Ole Damgård "glemte" å trykke en Rosa-pin-up i samme anledning. Jeg kan godt bidra med aktuelt stoff om Don Rosas planlagte tilstedeværelse ved Raptus-festivalen, o.l., men da vil det være en stor fordel om Tommy har en genuin interesse for å sette det på trykk i Kvakk!
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
16.02.2010, 11:38

Sigvald skreiv:
Mitt poeng er nettopp at jeg hadde skrevet en artikkel til Kvakk (om Don Rosas 20-årsjubileum i DD&Co), men den har Tommy tydeligvis valgt bort - kanskje fordi jubileet faktisk ble nevnt/markert i DD&Co? Egentlig ingen stor sak.
Grunnen til at jeg valgte bort den i denne omgang, var på grunn av plassmangel (nummeret er allerede utvidet med 12 ekstrasider), og at dette var et temanummer som tok for seg norske Disney-skapere. Men den blir med i neste nummer, sammen med annet stoff jeg har som har blitt satt på vent til nr. 11.
![]()
Tommy
26 år, Odda
16.02.2010, 11:44

Sigvald skreiv med min uthevelse:
............. "glemte" å trykke en Rosa-pin-up i samme anledning. ................
Hva er dette for noe ? En Rosa Is ? Det har da ikke noe å gjøre i Kvakk ?
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
16.02.2010, 11:50

Kvakk 10 er mottatt med dobbel begesistring. Flott og velfylt nummer om norske serieskapere. Masse og spennende stoff! Et virkelig bra nummer!
Og som den systematikeren jeg er (eller innbiller meg at jeg er), er sjekkheftet rene gullgruven. Her er det tatt med rubb og rake! Og selv om vi har våre egne mankolister, klør jeg i fingrene etter å begynne avkryssingen. Strålende!!
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Innlegget blei sist redigert 16.02.2010, 14:08 av Lars Martin
![]()
Lars Martin
Stranda
16.02.2010, 14:07

Guffen Delbekk skreiv:
(PS: Ærede Solstrand, kan du fikse på smileyene slik at en smiley av denne typen
ikke blir blid animert?)
Sjølvsagt kan eg det. Kjempeenkelt, er det.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 16.02.2010, 17:47 av Olaf Moriarty Solstrand
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år
16.02.2010, 17:47

Sigvald skreiv:
Ole Damgård "glemte" å trykke en Rosa-pin-up i samme anledning.
Uh, useriøs donaldisme. Hvad betyder sitat-tegnene rundt om "glemte"?
LUKEYWES1234 - the king of 2010
Innlegget blei sist redigert 18.02.2010, 07:48 av oledamgaard
![]()
oledamgaard
31 år, Danmark
18.02.2010, 07:48

bingo skreiv:
Gleder meg til å få tidsskriftet og sjekkheftet. Kanskje det dumper ned i postkassa i morgen...
Jeg har dessverre blitt tvunget til å sende ut i to bolker, sånn at det er noen som får det senere enn andre. Håper ikke de som får det litt senere enn andre blir så veldig misunnelige av den grunn ...
![]()
Tommy
26 år, Odda
18.02.2010, 08:35

Tommy skreiv:
bingo skreiv:
Gleder meg til å få tidsskriftet og sjekkheftet. Kanskje det dumper ned i postkassa i morgen...
Jeg har dessverre blitt tvunget til å sende ut i to bolker, sånn at det er noen som får det senere enn andre. Håper ikke de som får det litt senere enn andre blir så veldig misunnelige av den grunn ...
Det er vel få som har problemer med det. Kan i farten bare komme på en person....
Tintern, seriøs donaldist.
MineTegneserier.no Tintern på Qxl
Innlegget blei sist redigert 18.02.2010, 12:05 av Tintern
![]()
Tintern
47 år, Nittedal
18.02.2010, 10:19

Tommy skreiv:
Jeg har dessverre blitt tvunget til å sende ut i to bolker, sånn at det er noen som får det senere enn andre.
Hvilket grunnlag har du brukt på å fordele de to gruppene? Jeg ser for meg 4 logiske fordelinger:
1. Du sendte først ut til de med lavt postnummer
2. Du sendte først til de som har et etternavn som begynner med en bokstav tidlig i alfabetet
3. Du sendte først til de med lavest abonnementsnummer
4. Du sendte først til "A-abonnementer" framfor B-abonnementer
Jørn McDuck og Guffen Delbekk på Donaldistiske Norgesekspedisjoner.
![]()
Guffen Delbekk
25 år, Halden
18.02.2010, 10:31

Jeg sendte først til dem som bor i et rødt hus og/eller har en bil som er blå. At batteriene i røykvarslerne er skiftet ut innen det siste halve året er også noe som har spilt en viktig rolle i denne nøye utvelgelsesprosessen.
![]()
Tommy
26 år, Odda
18.02.2010, 10:43

Samme for meg, men jeg bare håper at du sendte ut til abonnementene først :)
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
18.02.2010, 11:00

oledamgaard skreiv:
Det betyr at det er ironisk ment.
51 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
![]()
Øyvind Braaten
51 år, Sarpsborg
18.02.2010, 11:06

Tommy skreiv:
bingo skreiv:
Hvor mye senere er det snakk om?
"På Vossevangen der vil eg bu. Der går kvar ungkar i blanke sko, og med ein sylvknapp i trøya!"
![]()
Christer
17 år, Bærum
18.02.2010, 11:12

Øyvind Braaten skreiv:
oledamgaard skreiv:
Det betyr at det er ironisk ment.
Som at jeg "glemte" det med vilje?
LUKEYWES1234 - the king of 2010
![]()
oledamgaard
31 år, Danmark
18.02.2010, 11:18

oledamgaard skreiv:
Som at jeg "glemte" det med vilje?
Nei da, Ole! Det betyr bare at jeg konstaterer at det er den forklaringen som er gitt og at det er det man må forholde seg til. AC antydet dog for en tid tilbake kjenskap til at det forelå andre planer for bladets for-/bakside. Jeg holder det derfor plausibelt at du taler sant når du sier at du glemte å bruke DR-pinupen, og videre at årsaken til dette er at mitt forslag om å benytte den kom etter at du var mentalt forberedt på å benytte en annen illustrasjon. Grunnen til at saken kom opp igjen nå, er at Tommy ikke fant plass til min artikkel om DRs 20-årsjubileum i DD&Co, AA&Co. og KA&C:o. ved årsskiftet.
Merk at jeg alt har påpekt at det ikke er noen grunn til misnøye, ettersom jubileet faktisk ble markert der det var mest naturlig - i DD&Co, AA&Co. og KA&C:o.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 18.02.2010, 12:46 av Sigvald
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
18.02.2010, 12:44

bingo skreiv:
Jeg blir litt nysgjerrig, hvilken DR pin-up er det dere snakker om?
En ikke-utgitt fargelagt versjon av denne illustrasjonen. Fargeleggingen ble gjort i forbindelse med en gave (innrammet plakat) til AC til dennes 30-årsdag i fjor.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
18.02.2010, 20:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.