Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

gått ann?

Andeby Online > Diskusjonsforum > gått ann?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Dette her er noe eg har lurt på ei stund. Ville det gått ann å levd livet slik skrue gjør?
For eksempel reise ut i verden å grave etter gull og diamanter og bli verdens rikaste mann?

Tonny Andre

25.08.2004, 20:12

I dag mener du? Jeg er bange for de fleste miner og metalforekomster på jorden er fundet. Derfor kunne det også være interessant at indtage rummet med henblik på metaljagt (kommer uvilkårligt til at tænke på flere Barks-serier og en enkelt af Rosa).
Skrue var ung på en tid hvor den slags var muligt - begrebet selfmade man kommer fra den tid.
Men motivationer efter at følge i fodsporene på Skrue giver mig egt. en idé til et computerspil i simulationsgenren. Ikke Sim City men Sim Scrooge :-)

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

25.08.2004, 20:41

Det er alltid mulig for skarpe mennesker å tjene mye penger.

Ta Bill Gates f.eks. Han skal være verdens rikeste mann og han har tjent alt selv. I Norge har vi Olav Thon som jeg tror er Norges rikeste, og han startet med noen få reveskinn han tok med fra bygda og gjorde seg opp i byen med pengene han tjente på dem.

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig. Derimot så er det ingenting som hindrer den smarte i å bli rik, eller verdens rikeste.

Det var ikke lett og opplagt hvordan man skulle bli rik for 100 år siden, akkurat på samme måte er det ikke opplagt i dag heller.

Lars Olav
32 år, Grimstad

25.08.2004, 20:50

Reist heima i fra og ut i den store verden å lete etter gull og diamanter. Gravd med haker og spader. Hvor mye var 1 million dollar verdt seint på 1800-talet? Omrekna til i dag?

Tonny Andre

26.08.2004, 08:15

AC skreiv:

Men motivationer efter at følge i fodsporene på Skrue giver mig egt. en idé til et computerspil i simulationsgenren. Ikke Sim City men Sim Scrooge :-)

Det hadde jo vore utruleg gøy, AC. Eg er gjerne med på å utvikle noko slikt. Du startar som ein tiåring med skopussesett, tjener pengar sakte, investerar desse pengane i ting du tjener meir pengar på (bortsett frå dei med mest affeksjonsverdi, så klart), til du har nok til å reise ut i verda for å prøve lukka - og så spele vidare derfrå. Jo, absolutt eit spel eg ville ha kasta bort ufatteleg mange timer på.

Lars Olav skreiv:

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig.

Hm ... sikker? Kor mange femtiøringar trengs det eigentleg for å fylle ei pengebinge? No fekk eg lyst til å bedrive litt matematikk her. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 14:12

Olaf SolstrAnd skreiv:

Lars Olav skreiv:

Det er ikke mulig å bli så rik som Skrue, en pengebinge som det blir umulig.

Hm ... sikker?

En bygning med så relativt tynde vægge braser vel sammen under vægten?

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

27.08.2004, 14:17

Heh ... det var det, ja. Men då kan ein vel berre gjere veggane tjukke nok?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 14:37

eller legge inn en god nok armering...

Fergus
25 år, Grimstad

27.08.2004, 16:23

Dette her er noe eg har tenkt på veldig lenge. 2-3 år. Går det ann å bygge en pengebinge full med penger? Og hvilket pengebinge er penest? Den i Ducktales,Don rosa sin eller pocket versjonen?

Tonny Andre

27.08.2004, 16:27

Hugsar ikkje heilt korleis DuckTales-versjonen ser ut, men synest iallfall at dersom det er snakk om kva som er penast, foretrekker eg absolutt binga med kuppel.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 16:29

Det er den i Ducktales. Eg også syntast den er finast. Men den virker så mye mindre

Tonny Andre

27.08.2004, 16:42

Det er kuppel i pocketbokbinga og.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 16:44

nja, kuppel kan være fint det, men jeg vil nå helst se at den ikke var kjedelig betongfarget, men på den annen side, gullkuppel kunne vel fort få bingen til å lingne en moskè(?)!

Fergus
25 år, Grimstad

27.08.2004, 17:09

Den bingen i DuckTales er kvitt med ein rød kuppel på toppen. der på midten av kuppelen er det et dollartegn. Så er der et stort dollartegn på framsida

Tonny Andre

27.08.2004, 18:02

Hmm... tja, rent æstetisk synes jeg egentlig ikke alt for meget om kuplen. En ting, jeg (af en eller anden grund, spørg mig ikke hvilken ;-) godt kan lide ved den kuppelløse er, at taget er rejser sig lidt over det punkt, hvor væggene slutter, og at der er en svalegang rundt i kanten. Er dog ikke sikker på, at kuppelversionen ikke også har det.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

27.08.2004, 18:08

tror du gjerrige Skrue ville brukt penger på en kuppel som han egentlig ikke trenger?

Uten donald ville ikke livet vært det samme

Skruefan
Stavanger

27.08.2004, 19:58

Det har ingenting å gjere med kva som ser best ut. :-)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

27.08.2004, 20:00

Olaf SolstrAnd skreiv:

Det har ingenting å gjere med kva som ser best ut. :-)

Heh -- der var vel tilbud på kæmpekupler i Italien (og DuckTales-land) frem for flade tage ;-)

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

27.08.2004, 20:29

HeHe!

Men Ducktales versjonen er mye finare både innvendig og utvendig. Skal eg kjøpe heille ducktales serien? Eg har mest lyst å vere orginal når det gjelder skrue,donald og dei andre. Hva som er det orginale.

Tonny Andre

27.08.2004, 22:00

Olaf SolstrAnd skreiv:

Hugsar ikkje heilt korleis DuckTales-versjonen ser ut, men synest iallfall at dersom det er snakk om kva som er penast, foretrekker eg absolutt binga med kuppel.

I en annen tråd fremstilelr du Barks som den aller største - nå foretrekker du plutselig den italienske stilen. Er ikke dette en smule selvmotsigende?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

28.08.2004, 01:53

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.