Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ble kontaktet av Geoffrey Blum gjennom Egmont

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ble kontaktet av Geoffrey Blum gjennom Egmont

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Nils Petter skreiv:

Takk for opplysningen, AC. Det var i hvert fall godt å høre at Carl selv ville at gjenstandene skulle selges. Kanskje det sprang ut fra et ønske om å rydde opp i det økonomiske rotet som hans "gode hjelpere" hadde etterlatt seg. Han var en hedersmann til det siste.

Er det tillatt å spørre hvilke "gode hjelpere" og hvilket "økonomisk rot" det her er tale om? Dette har jeg ikke hørt noe om før

-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier

donaldist
22 år, Namdalseid

25.06.2008, 21:47

Det er sikkert mange her som vet mer om dette enn jeg, men det dreier seg altså om noen personer som etter hva jeg har forstått innyndet seg hos Barks og etter hvert fikk styring med en del av forreningsdriften rundt salget av maleriene hans. Dette falt ikke særlig heldig ut, og Barks måtte bruke den siste tiden av sitt liv på å ordne opp med kreditorer og annet. Etter at han ble alvorlig syk, nektet han til og med å ta lindrende medisin fordi han ønsket å holde hodet klart til han hadde fått rettet opp i alt rotet.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

26.06.2008, 08:31

Som en liten oppdatering kan jeg nevne at mine bilder ikke ble brukt da det ikke ble rom i utgivelsen, men som en takk fra Egmont fikk de Geoffrey Blum til å signere Walt Disney`s Celebrating 60 years of Uncle $crooge May No. 377:
For ..... ...... - who is bound to win the next Duckburg quizshow, knowing Barks`social security number
Aug. 2008 best whishes from Geoffrey Blum.
Kan ta bilde av det senere :)

Samler

Orlel
24 år

31.08.2008, 00:48

Jeg er lige blevet kontaktet at orlel, som har tilbudt mig at købe "wallet + papers". Det virker lidt underligt, at han er så ivrig efter at sælge, når han nu lige har købt det - han er ingen samler!! Desværre tror han åbenbart det er formuer værd - men nogle gange går det ikke sådan som man gerne vil. Det burde aldrig have været solgt - og det er fint at Egmont ikke bruger det i bøgerne.

Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 19:15 av krice

ScroogeMcDuck
30 år, Danmark

08.09.2008, 17:12

ScroogeMcDuck du tilbud deg å kjøpe den så spar meg.

Interessant å se hvor sure folk faktisk kan bli.

Forsåvidt så er det mye som er til salgs som er "personlig" som du betrakter det, som hans staffeli som lå til salgs, private samtaler/brevutvekslinger på nett du ikke har noe problemer med. Latterlig morsomt!

Hvis denne "wallet" plager Scrooge så mye, så kan han jo kjøpe den hvis han vil, men jeg tviler på at han har råd.

Jeg har dessuten fått høre at passet han sitt snart skal ut for salg, og jeg håper da inderlig at vi får en budkrig på denne :)

Når det er sagt så har jeg forespurt meg blandt mange om de har vært interessert, flere har vært og fått bud, med dog noen trakk tilbake, og andre for lave.
Får jeg ikke solgt den for den prisen jeg vil ha, helt OK. Ikke noe problem!
Kostet ikke så mye, men regner med tiden at den vil bli mer verdt enn hva dere noen gang kan tenke dere. Bare joe dimaggio`s førerkort gikk for over 4000 dollar for kort tid siden. Dere fikk ikke kjøpt den på auksjon, greit, men spar meg for pisset :)
cheers

Samler

Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 19:15 av krice

Orlel
24 år

08.09.2008, 17:21

Men hvis DiMaggios førerkort gikk for over 4000 dollar og du selv sier at du betalte småpenger for Barks sin lommebok, hvorfor tror du at lommeboka plutselig skal bli kjempemye verdt? Det er tross alt lenge siden begge hadde sin aktive karriere, så jeg ville hvertfall tro at hvis lommeboka skulle gå for DiMaggio priser, så ville den alt gjøre det. Tror ikke DiMaggio og Barks er særlig sammenliknbare.

Men den kan sikkert stige noe i verdi etterhvert. Det gjør vel alle samleobjekter.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 18:38 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

08.09.2008, 18:32

Det er da ikke snakk om å selge noe som helst for 4000 dollar. Jeg bare gjorde en sammenligning av 2 like produkter, førerkort. Sports-minnesmerker vil for alltid være mer verdt enn de fra tegneserie-verden. Ikke vanskelig å skjønne det, men det var et interessant kjøp, men tror at andre vil ha mer nytte av den enn jeg., Beklager om jeg gav et inntrykk av at jeg kjøpte den for å gi den gratis til en av dere, det var ikke meningen å gi noen den oppfatningen.........

Samler

Orlel
24 år

08.09.2008, 19:47

Orlel skreiv:

Beklager om jeg gav et inntrykk av at jeg kjøpte den for å gi den gratis til en av dere, det var ikke meningen å gi noen den oppfatningen.........

Tviler på om noen har fått det inntrykket, gitt. Dollartegnene i øynene har vært ganske tydelige hele tiden... ;-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

08.09.2008, 20:07

Orlel - en pengepung er MEGET personlig, og uanset hvad du tror købte jeg INGEN af de personlige effekter - du glemte at fortælle jeg tilbød at købe den for at GEMME DEN VÆK, og der IKKE sker flere skærmydsler - Jeg mener du selv gav omkring 36-106$ usd (måske er det forkert) for den. Uanset hvad du gav tilbyder jeg at dække ALLE dine omkostninger - og så kan du poste den til en person JEG navngiver, og som arbejder for Egmont! På den måde, burde denne sag være lukket for altid - som det BØR være.

Tror faktisk ikke jeg behøver bevise mine intentioner overfor dig - jeg er en årelang samler, og kan finde masser af RIGTIGE Barks fans, som vil bekræfte dette!

Tager du imod mit tilbud - i ære og respekt for Carl Barks ?

Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 21:24 av krice

ScroogeMcDuck
30 år, Danmark

08.09.2008, 20:07

36-106 dollar, haha.. var nok dyrere enn det gitt. Det var faktisk flere (veldig mange) som bød på denne, og den oversteg t.o.m estimert verdi av Jerry. Dessuten selger jeg ikke for hva jeg kjøpte den for. Av alle burde Scrooge McDuck vite det?

Uansett, veldig mange av objektene, overraskende nok, ble ikke solgt på auksjon i første omgang. Interessen var laber, men på den siste runden var det veldig mange som gikk 3-5 gangeren av estimert verdi. Folket har våknet, men har hørt de virkelig godbitene kommer i denne omgangen. Siste uken i sept.

Scrooge, du skulle gitt bud på den når den først lå ute. Nytter ikke å tro du kan få den for et øre nå. Du har lest litt for mange tegneserier av Skrue
Har du derimot et seriøst bud å komme med, for all del, men spar meg for hundringsene dine, og med navn som Scrooge McDuck har du vel dype lommer, no?

Til Nestor
heh.
Som svar tilbake av en som er veldig kjent i tegneserie verden, la inn et bud, men trakk det tilbake da det ble for han et for personlig preg over å eie noe slikt, kan jeg nevne det lå et seriøst bud bak 950 EUR. Ikke vanskelig å skjønne selv at verdien ligger over det.
Finner du et maleri i søppeldunken til en verdi av 1 million, så gir du ikke den bort. Ikke engang noen her på forumet er så skinnhellige

Samler

Innlegget blei sist redigert 09.09.2008, 19:57 av Orlel

Orlel
24 år

09.09.2008, 19:41

Orlel, Scrooge McDuck: Får veldig inntrykk av at dette er ein personleg samtale mellom dykkar to, kan de ikkje ta det privat?

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

09.09.2008, 20:19

Mit sidste indlæg i denne tråd :o)

Orlel > Beklager jeg huskede fejl på prisen, du vandt den for $307.22! Jeg vil ikke eje denne, men tilbød at betale i ære og respekt for Carl Barks, at hans personlige pengepung/papirer ikke skal tilbydes på denne måde. Profit er fint - men med respekten i behold, og her er du bare over min personlige grænse! Lav da noget profit på ting, der officielt er udgivet tilsalg, tegneserier, lithografier, bøger og alle de andre ting....

Værdien var på tidspunktet for auktionen ca $300, og med en ny auktion ville beløbet nok bliver omtrent det samme i dag.
Prisfantasier på +950€ er desværre nok ret teoretiske - og kunne forstå at køber trak tilbage idet tingene var for personlige? - min point præcis!!

Innlegget blei sist redigert 18.09.2008, 18:16 av Olaf Moriarty Solstrand

ScroogeMcDuck
30 år, Danmark

10.09.2008, 12:35

Jeg tror mange af os har arvet den aversion mod spekulanter, som vi har, fra Scrooge McDuck/Von And.
Også slut herfra - havde et mareridt for nogle måneder siden om at nogen ville sælge min lommebok...

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

10.09.2008, 12:55

Orlel skreiv:

Som en liten oppdatering kan jeg nevne at mine bilder ikke ble brukt da det ikke ble rom i utgivelsen, men som en takk fra Egmont fikk de Geoffrey Blum til å signere Walt Disney`s Celebrating 60 years of Uncle $crooge May No. 377:
For ..... ...... - who is bound to win the next Duckburg quizshow, knowing Barks`social security number

Det haster ikke med bilde. Det ser vi vel tidsnok på finn.no eller ebay.

Big Brother

19.10.2008, 00:02

Big Brother skreiv:

Orlel skreiv:

Det haster ikke med bilde. Det ser vi vel tidsnok på finn.no eller ebay.

ja. egentlig hadde denne tråden vært best tjent med å ikke ha eksistert. Hvis man synes det er stas med å evt. kunnne vært involvert i CBSV, så hadde det vel vært greit å holde stille om det til evt. resultatet forelå. Og for egen del hadde det vært mest stas å vært involvert med kunnskap, og ikke med kapital.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Innlegget blei sist redigert 20.10.2008, 18:14 av Drikaton

Drikaton
46 år, Nittedal

19.10.2008, 03:56

Dette har gått for langt. Eg er lei av å slette all drittslenginga i denne tråden, så no låser eg den. Eg set pris på om folk ikkje tar opp temaet igjen, då det berre blir skitne personangrep av det.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

21.10.2008, 07:30

Tråden er låst | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.