Andeby Online > Diskusjonsforum > Barks/Jippes hakkespetter..
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Etpar enkle spørsmål:
Er alle Hakkespett-historiene Barks skrev manus til, og Jippes re-tegnet nå utgitt på norsk? Eller mangler det noen ennå?
Og, er alle disse historiene med i Carl Barks samlede verker på norsk?
Iså fall, er Kay Wright og Tony Strobl's versjoner av disse historiene også med der?
Og, er det noen plass jeg finner en komplett liste over alle disse hakkespett-historiene?
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
15.09.2008, 16:53

Advanced search i Inducks er flotte greier.
whitesand skreiv:
Er alle Hakkespett-historiene Barks skrev manus til, og Jippes re-tegnet nå utgitt på norsk? Eller mangler det noen ennå?
I følge Inducks mangler ingen, bortsatt fra en variant av den med søppeldragen, med en annen slutt. Liste.
Og, er det noen plass jeg finner en komplett liste over alle disse hakkespett-historiene?
Her.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Innlegget blei sist redigert 15.09.2008, 18:34 av Vegar
Vegar
19 år, Trondheim
15.09.2008, 18:34

whitesand skreiv:
Og, er alle disse historiene med i Carl Barks samlede verker på norsk?
Iså fall, er Kay Wright og Tony Strobl's versjoner av disse historiene også med der?
Alle historiene er med i CBSV, i nytegnede versjoner. Ihvertfall får vi gå ut fra det, bind 30 har som kjent ikke kommet ennå. De gamle versjonene med Wright og Strobl er ikke med, de er knapt nok nevnt.
Forøvrig ble dette temaet diskutert her for en tid tilbake.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
15.09.2008, 19:00

Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner jeg 
Da har jeg litt å gå ut ifra til mitt lille prosjekt..
Innlegget blei sist redigert 16.09.2008, 15:14 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
15.09.2008, 19:08

whitesand skreiv:
Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner B- 
Og jeg takker deg for denne sammenkoblingen mellom trøndere og hakkespettene. For da har Jørn og jeg noe nytt å forske på neste gang jeg besøker han i trønderland 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Guffen Delbekk
23 år, Halden
15.09.2008, 19:25

whitesand skreiv:
Takker for svar fra trønderne, dere tar hakkespettene på alvor, skjønner B- 
Og jeg går ut fra at du er klar over Barks/Jippes-historien i ukens Donald...? 
Nestor Burma
43 år, Trondheim
16.09.2008, 09:44

Joda, den er lest allerede.
whitesand
39 år, Kristiansund
16.09.2008, 15:12

Hakkespett-historien i ukens Donald Duck er altså enda en tidligere upublisert Barks/Jippes-historie...
Siden jeg regner disse for å være det beste som finnes av nyere serier i dagens Donald-blader er det underlig at forlaget ikke prioriterer å nevne en slik begivenhet på forsiden engang.
19.09.2008, 09:23

Var en liten runde innom Outland på østbanen lørdag, og kom over denne her
En svært så positiv overraskelse..
whitesand
39 år, Kristiansund
21.09.2008, 18:53

gilbert green skreiv:
Hakkespett-historien i ukens Donald Duck er altså enda en tidligere upublisert Barks/Jippes-historie... Siden jeg regner disse for å være det beste som finnes av nyere serier i dagens Donald-blader er det underlig at forlaget ikke prioriterer å nevne en slik begivenhet på forsiden engang.
Bedre blir det i grunnen heller ikke av at Einar fremdeles ikke har indeksert bladet, men vi får velge å tro at han har en god grunn til dette.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
22.09.2008, 08:56

Sigvald skreiv:
Bedre blir det i grunnen heller ikke av at Einar fremdeles ikke har indeksert bladet, men vi får velge å tro at han har en god grunn til dette.
Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Sigvald.
Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Chuck Norris.
Det finst roughly seks milliarder menneske som ikkje har indeksert dette bladet, så kvifor la det gå ut over Einar?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
22.09.2008, 10:28

whitesand skreiv:
Vet noen om det går an å abonnere på denne serien via Outland, slik tilfellet er med de "vanlige" bladene fra Gemstone? (Ja, jeg kunne spurt dem, selv, men...) Hadde vært et fint tilskudd til CBLiC.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
22.09.2008, 13:20

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Sigvald skreiv:
Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Sigvald.
Veit du kven som HELLER ikkje har indeksert bladet? Chuck Norris.
Du har åpenbart misforstått dette. Einar er hovedansvarlig for driften av norske INDUCKS, slik jeg er for norske OUTDUCKS som jeg løpende oppdaterer med scans av forsidene til alle de utgivelsene jeg abonnerer på/kjøper fast.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
23.09.2008, 09:01

Og kva så? INDUCKS er då eit frivillig ikkjekommersielt prosjekt, og då er det vel opp til Einar når han ønskjer å indeksere eit blad, alternativt om han ønskjer å la vere? Har forstått det slik at Einar jobber ein del med INDUCKS ja, men eg har òg forstått det sånn at Einar ikkje får ei krone i lønn for dette arbeidet.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.09.2008, 10:08

Dette er kanskje litt off-topic, men begrepet «hovedansvarlig» stammer vel fra den tiden da det bare var én person som kunne redigere hver fil i Inducks. Denne personen hadde da ansvar for at informasjonen han eller andre fant, ble lagt inn i filen. Etter hvert har det blitt vanligere å åpne opp filer for andre indeksere. Jeg gjorde dette med den norske filen i mai 2006, og nå kan alle Inducks-medlemmer, inkludert tre nordmenn (Eirik, Frank og meg), oppdatere den fritt.
Fordi hvem som helst kan sørge for at hvilken som helst fil er oppdatert, trenger vi ingen «hovedansvarlig» på samme måte lenger. Likevel får vi også mange bidrag utenfra, og derfor er det fint å ha en eller flere kontaktpersoner som kan passe på at disse bidragene blir lagt inn. For den norske filen er nok dette Eirik og meg, og hvis du legger inn en COAzilla-feilmelding som gjelder en norsk utgivelse, blir denne sendt til oss to.
På denne måten har vi et ansvar for at informasjonen vi får tilsendt blir lagt inn i Inducks, men dette ansvaret strekker seg ikke til å hente informasjonen selv, og har heller aldri gjort det. Dette gjør vi bare fordi vi synes det er gøy.
Håper dette oppklarte noe. Hvis ikke, kan jeg i det minste nevne at DD 38/08 er oppe.
Einar
22 år, Vennesla
24.09.2008, 00:43

Det morsomme er jo at det faktisk er Chuck Norris som har indeksert dette bladet...
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
24.09.2008, 10:43

whitesand skreiv:
Var innom og kjøpte den i dag. Takk for tipset!
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
28.09.2008, 19:06

whitesand skreiv:
Outland i Stavanger hadde den ikke inne, men har nå bestilt den for meg. Derimot hadde de "The Barks/Rosa Collection 3" med klassikerne "The Golden Helmet" (Barks) og "The Lost Charts of Columbus" (Rosa), så jeg slapp heldigvis å gå tomhendt derfra.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
30.09.2008, 19:03

The Barks/Rosa Collection #3 og #4 skal bestilles rett fra USA, da jeg ikke så de der. #1 og #2 hadde de på Tronsmo i sommer da jeg var der.
Håper at Gemstone vil gi ut alle hakkespett-historiene i denne Donald Duck family-serien etterhvert, slik at jeg får de komplett også på amerikansk.
whitesand
39 år, Kristiansund
30.09.2008, 19:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.