Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Mikke - feilplassering?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Mikke - feilplassering?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Blant dere andre som kjøper Mikke-bladet her, er det også hos dere i siste nummer (nr. 7) skjedd en feil på side 36-45 og 47-49? I mitt blad er innholdet på disse sidene (som er de seriesidene i bladet der det ikke er fargede rammer - X-Mikke-historien har grønn ramme, mens hjernetrim-sidene og krimgåtene har svarte rammer) trykket alt for langt til høyre, sånn at det på venstre side er en ekstra bred marg, mens margen på høyre side er negativ - altså at sida er slutt før innholdet er det. Både sidetall nederst i hjørnet og en god del av teksten og bildene ytterst til høyre er dermed forsvunnet...

Tommy
24 år, Odda

15.07.2008, 18:34

Kuttinga i mitt blad er også kraftig forskjøvet. Slik at jeg noen plasser har veldig tykk marg mens på motsatt side er det kuttet helt inn i selve tegneseriene. Kjøpte bladet mitt i Trondheim. Tenkte det bare var et uheldig tilfelle, men hvis flere har slike blader gjelder det kanskje større deler av opplaget. Isåfall er det rart det ikke ble oppdaget før de ble sendt ut i butikken.

Frank Aa
28 år, Trondheim

17.07.2008, 10:07

Høres ut som det er samme feil, ja. Og når et blad som er kjøpt i trøndelag og et blad som er kjøpt på vestlandet har samme feil, virker det sannsynlig at hele opplaget har det. Hvis det hadde vært sånn på alle sidene ville jeg kanskje trodd at det bare var i mitt blad det var sånn, med siden det kun er på de hvite sidene virker ikke dette som en tilfeldig feil. Kan ikke tro at ikke noen har oppdaget dette, men kanskje var hele opplaget allerede trykt da det ble oppdaget, og at en syntes det ble for dyrt å trykke opp alle bladene på nytt - eller ikke hadde tid... Gir uansett et litt amatørmessig inntrykk.

Innlegget blei sist redigert 17.07.2008, 14:30 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

17.07.2008, 14:28

Ja, analyserte det litt mer når jeg kom hjem nå. Hele første halvdel av av bladet er helt greit, og da også halvparten av arket det er trykt på. Så da er ikke feilen at arkene har forskjøvet seg under kutting, men at de hvite sidene er feil plassert før trykking.

Frank Aa
28 år, Trondheim

17.07.2008, 17:25

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.