Andeby Online > Diskusjonsforum > DP med stive permer
Gå tilbake til forumoversikta ...

http://www.nxtfiles.com/donald.no/bok/
Følg Donald Pocket helt fra starten, i en kvalitet som alle de gode historiene fortjener! Samlerutgavene av Donald Pocket kommer i kronologisk rekkefølge. Oppgradert og nykolorert med redaksjonelt innhold og stive permer.
Meget interessant. Nok en serie alle seriøse Donaldister bør vurdere å samle på fra starten! Så et spørsmål, har noen her Erik (Hørthe)? Olaf? tatt kontakt med redaksjonen med henblikk på å få historiene utgitt uten tidligere tiders skandinavisk sensur (jfr. enkelte av Scarpas historier)? Den store Scarpa-fan Olaf burde i hvert fall ha all personlig interesse av å få disse historiene utgitt usensurert. Det ideelle ville også være om historier som eventuelt er forkortet i DP kunne bli utgitt i sin originale fulle lengde.
Er det ellers noen Erik? Olaf? som vet om dette er et særskilt norsk fenomen, eller om det samme skjer også i land som Danmark og Sverige?
En annen idé er å sørge for at bøker som ikke er utgitt i alle skandinaviske land kommer med. F.eks. kan den danske Jumbobok 46 utgis på norsk som DP 46b i den nye serien, mens den norske DP 116 i Danmark kan utgis som Jumbobog 116b.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 02.07.2008, 10:07 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
02.07.2008, 10:06

Ja dette høres interessant ut. Håper som Sigvald at vi får usensurerte historier. Lurer på hvordan formatet på bøkene blir. Vil bøkene komme i pocket størrelse? Eller kanskje HOF størrelse? Og vil det være kun en eller flere pocketer samlet i en bok? Ser frem til mer info fra Egmont.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
02.07.2008, 14:45

Jeg er spent på papirkvaliteten. Bokutgivelse betyr vel fint, bleket papir, det. Og nykolorert betyr vel å fjerne den totalt smakløse men akk så sjarmerende fargelegginga. I det hele er jeg skeptisk når plumpt materiale forfines for å presenteres i prakt(?)verk.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
Innlegget blei sist redigert 02.07.2008, 15:53 av MatsGull
MatsGull
20 år, Kongsvinger
02.07.2008, 15:52

Usensurerte historier høres ikke dumt ut, vil gjerne se folk knocke ut hverandre med klubber i stedet for med luft og politifolk få opp hendene på banditter med pistoler og ikke med pekefingre. Håper med andre ord på en slags remastered-utgave i stedet for en nostalgitripp, og da bør de også ordne med farger som faktisk gir mening, ingen ombyttede replikker, full lengde på historiene, farging på alle sidene osv.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
02.07.2008, 15:52

Sigvald skreiv:
En annen idé er å sørge for at bøker som ikke er utgitt i alle skandinaviske land kommer med. F.eks. kan den danske Jumbobok 46 utgis på norsk som DP 46b i den nye serien, mens den norske DP 116 i Danmark kan utgis som Jumbobog 116b.
Det ville absolutt vært interessant. Er også et par tyske pocketbøker som aldri kom ut her til lands (nummer 1, blant annet), hadde vært hyggelig å få med dem også.
Ellers vet jeg ærlig talt ikke hvor interessert jeg er. Jeg HAR alle disse bøkene fra før, og jeg er ikke så lysten på å betale høye priser for å oppgradere med mindre disse utgivelsene er ekstremt gode. Hva slags, og hvor mye "redaksjonelt innhold" som er inkludert har vi ikke fått vite ennå, og det vil være en viktig faktor.
Jeg kan ikke italiensk, og jeg vet ikke hvor høy kvaliteten på disse originalhistoriene var, men dersom den ikke var alt for god, kanskje en nyoversettelse hadde vært på sin plass?
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
02.07.2008, 22:52

Jeg vet akkurat like mye som dere andre om dette prosjektet, og håper også at kvaliteten og eventuelt ekstramaterialet vil forsvare å skaffe dette en gang til.
07.07.2008, 06:41

Kan tenke meg det blir i samme format som julepocketene. Billigt er det og. Julepocketene koster rundt 60kr og kan tenke meg at de nye pocketene kommer til å koste rett under 100 lappen siden de blir tykkere på grunn av ekstra stoff.
Men noen som vet hvor lang serien blir? Bare de 50 første eller kommer de til å kjøre igjennom hele serien?
Innlegget blei sist redigert 07.07.2008, 16:27 av Raymond
07.07.2008, 16:25

Raymond skreiv:
Men noen som vet hvor lang serien blir? Bare de 50 første eller kommer de til å kjøre igjennom hele serien?
Det kommer vel an på hvor populær serien blir. "De komplette årgangene" (av DD&Co) var det jo heller ikke meningen skulle vare så lenge, men så lenge noe selger (bra), ser jo selvsagt ikke Egmont noen grunn til å stoppe.
Tommy
24 år, Odda
07.07.2008, 20:06

Chrisron skreiv:
Ja dette høres interessant ut. Håper som Sigvald at vi får usensurerte historier. Lurer på hvordan formatet på bøkene blir. Vil bøkene komme i pocket størrelse? Eller kanskje HOF størrelse? Og vil det være kun en eller flere pocketer samlet i en bok? Ser frem til mer info fra Egmont.
Jeg også håper på usensurerte historier, men tror ikke sjansen for dette er særlig stor desverre, Egmonts siste utgivelser tatt i betraktning.
munin
27 år, Trondheim
14.08.2008, 15:49

Vegar skreiv:
Usensurerte historier høres ikke dumt ut, vil gjerne se folk knocke ut hverandre med klubber i stedet for med luft og politifolk få opp hendene på banditter med pistoler og ikke med pekefingre. Håper med andre ord på en slags remastered-utgave i stedet for en nostalgitripp, og da bør de også ordne med farger som faktisk gir mening, ingen ombyttede replikker, full lengde på historiene, farging på alle sidene osv.
Enig der. Alt det der bør vere obligatorisk viss det skal vere nokon vits. I tillegg bør det vere - som mange allerede har sagt - noko skikkeleg redaksjonelt stoff.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
21.08.2008, 12:30

Nå er det mulig å bestlle abonnement. Bøkene vil koste 229kr + 35 i porto. (299 i butikken)
Det står desverre ingenting om formatet på bøkene, men de er nykolorerte, oversettelsene er revidert og tekstene har fått en ny håndtekst font. I tillegg følger interessante forord med bakgrunnsinformasjon, historikk, skisser etc.
Kun en pocket pr. bok ser det ut til.
Selv om bøkene helt sikkert er veldig flotte så er jeg veldig i tvil om jeg ønsker å bruke 264kr i måneden for å oppgradere til hardcover. Tror jeg venter med å ta avgjørelsen om jeg skal bestille abo. til første bok er ute, så jeg kan vurdere den selv.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 15:53 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
08.09.2008, 15:39

Jeg er egentlig ingen stor pocketbok-fan, men jeg har et nostalgisk forhold til de aller første pocketbøkene, så abonnementet er bestilt. Jeg antar at det vil holde med de 5-6 første bøkene, deretter kan nok abonnementet avsluttes. Men jeg lar altså denne serien få en sjanse.
Nestor Burma
43 år, Trondheim
08.09.2008, 18:18

Dette er informasjonen jeg mottok fra Egmont per epost i dag:
I 2008 feirer Donald Pocket 40-årsjubileum. I anledning jubileet lanseres nå Donald Pocket Luksus-utgaven. Her samler vi de klassiske Donald Pocket-bøkene i kronologisk rekkefølge, mellom stive permer. Da du er en blant de mange som har registrert sin interesse, ønsker vi å gi deg muligheten til å bestille denne flotte bokserien før alle andre.
Bestill Donald Pocket Luksusutgaven her
Vi har satt sammen et gunstig jubileumstilbud til deg. Sikre deg luksusutgaven av Donald Pocket nr. 1 for kun kr 99,-. Ordinær pris i butikk er kr 299,- og du får dermed hele 200 kroner i rabatt. Hvis du svarer nå får du også den nye boken "Donald-Quiz", hvor vi har samlet 1000 spørsmål og svar om livet og innbyggerne i Andeby (verdi kr 149,-) i svarpremie.
Klassiske historier i høyeste kvalitet
Hver bok inneholder de samme historiene som de originale Donald Pocket. I luksusutgaven har de fått en grundig gjennomgang slik at de endelig blir presentert på en måte som disse klassiske historiene fortjener. Historiene er nykolorert, oversettelsene er blitt revidert og boblene har fått en ny flott håndtekst-font. I tillegg følger interessante forord med bakgrunnsinformasjon, historikk, skisser etc. Bøkene er solid innbundet, med et stilfullt smussomslag som er reservert kun for våre abonnenter. Trykk og papir er selvfølgelig også av beste kvalitet!
Du får:
Luksusutgaven av Donald Pocket nr. 1,
"Onkel Skrues millioner" fra 1968
264 sider med 7 klassiske historier og
redaksjonelt lesestoff mellom stive permer
Fortrinnsrett til de øvrige bøkene i serien
bekvemt levert direkte hjem i postkassen
Den nye boken Donald-Quiz i svarpremie
Bestill i dag og sikre deg alle de klassiske historiene fra din ungdom,
i oppgraderte samlerutgivelser med stive permer!
Med vennlig hilsen
Egmont Serieforlag AS
PS. Gå ikke glipp av dette gunstige tilbudet, der du kan
sikre deg Donald Pocket Luksusutgaven før alle andre.
Du får første bok og den flotte svarpremien for kun kr 99,-.
Hver bok inneholder med andre ord én pocket hver.
Ut fra de vedlagte bildene kan det se ut til at bøkene er i klassisk pocketformat. De har iallfall beholdt formatet med tre striper per side.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
08.09.2008, 19:05

Nå har jeg aldri vært spesielt glad i Pocket-tradisjonen, men har møtt denne utgaven med et åpent sinn - så langt. Men det blir neppe noe abonnement for min del hvis det kun er en pocket pr. bok. Dersom alle pocketbøkene skal utgis på denne måten, vil det koste 89496 kroner, en uhyrlig sum selv for den notoriske samler.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
08.09.2008, 19:43

Lars Martin skreiv:
Nå har jeg aldri vært spesielt glad i Pocket-tradisjonen, men har møtt denne utgaven med et åpent sinn - så langt. Men det blir neppe noe abonnement for min del hvis det kun er en pocket pr. bok. Dersom alle pocketbøkene skal utgis på denne måten, vil det koste 89496 kroner, en uhyrlig sum selv for den notoriske samler.
Det kommer vel an på hvor lenge de fortsetter serien. Jeg har forøvrig også valgt å tegne et abonnement, både for å gi serien er sjanse, men også av hensyn til at det nok forventes at jeg skal forsyne Outducks med scans.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
08.09.2008, 21:48

Ikke bare permene som er stive på denne utgivelsen. Hvor mange dyre og delvis meningsløse forord klarer egmont å putte inn i denne serien ?? Hva menes med redaksjonelt innhold og hvor mye er det verdt ?
Frykter at forlaget trekker nostalgistrikken litt for langt med denne utgivelsen.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 08.09.2008, 22:05 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
08.09.2008, 22:04

MikroMidas skreiv:
Ikke bare permene som er stive på denne utgivelsen. Hvor mange dyre og delvis meningsløse forord klarer egmont å putte inn i denne serien ?? Hva menes med redaksjonelt innhold og hvor mye er det verdt ?
Frykter at forlaget trekker nostalgistrikken litt for langt med denne utgivelsen.
Nostalgistrikken skal du ikke undervurdere, den kan strekkes utrolig langt. Når talentløse utgivelser som "Illustrerte klassikere", for ikke å snakke om ting som "Kaptein Miki" og "Davy Crocket", kan ha et marked - til tross for sin åpenbare mangel på noen som helst kvalitet, da kan egentlig hva som helst gå an. Det er utrolig hva kjøpesterke 40-åringer giddder å kaste bort pengene på, bare det pakkes inn på den rette måten og det kan knyttes gode minner til det (og jeg vet hva jeg snakker om, jeg er en av dem selv).
Nestor Burma
43 år, Trondheim
09.09.2008, 10:59

Frodo skreiv:
Er det noen som har fått første bok av Pocket-serien ennå?
Jeg venter stadig på den, men mottar mer enn gjerne HOF-DR7 først.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
19.10.2008, 18:59

Eg har mottatt boka for ei vekes tid sidan, så den er iallfall ferdigtrykt -- men eg er ikkje abonnent, eg fekk boka fordi eg var bidragsytar, så eg kan ikkje seie noko om korvidt den er sendt ut til abonnentane enno og kor lang tid det vil ta.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
19.10.2008, 19:10

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.