Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hjelp til å finne historie

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hjelp til å finne historie

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei -

Håper noen kan hjelpe meg med å finne en Donald historie.
Hugser ikke alle detaljene, men slutten er at Donald gir Dolly en blomst (?) hvilket var akkurat det hun ønsket seg. Veldig rørende. Utgitt før 1980.

Vet at dette ikke er mye informasjon, men håper noen har ideer likevel :)

t_v

24.06.2008, 22:18

Trur dette kan vera relativt mange historier ... Den første som faller inn i hodet mitt er «Toppknopprosen» i Donald Pocket 69.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

25.06.2008, 08:18

Takk for svar Olaf.

Jeg tror historien er i ukebladet, ikke pocket e.l.

t_v

25.06.2008, 22:36

Då kan eg nytta sjangsen til å etterlysa ein historie eg også. Leste den for 5-6-7 år sidan, og husker nesten ingenting, så eg rekner ikkje med at nokon veit kva historie det er. Det er Skrue som er oppi gullgravarland med Gulda. Eg trur det er Gulda, ho liknar iallfall. I slutten på historien går skrue heim att, mens Gulda står igjen i døra i ei lita hytta. Nokon som har idè om kva historie det kan vera? Trur det er Don Rosa.

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

26.06.2008, 12:31

Det lyder faktisk snarere som Guldas oprindelses-serie - den findes f. eks. i det gyldne jubilæumshæfte (100 sider) og i et tillæg fra 1993.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++456-02

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

26.06.2008, 20:28

Trur faktisk du har rett!! Takk skal du ha, AC! Noken som veit kor det går an å få kjøpt denne historien?

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

26.06.2008, 21:04

Odgor skreiv:

Trur faktisk du har rett!! Takk skal du ha, AC! Noken som veit kor det går an å få kjøpt denne historien?

Se her.

Dersom du kjøper 1993-årgangen så finnes den der.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

26.06.2008, 21:24

Hei igjen.

Olaf eller noen andre - Har dere noen flere forslag om hva den første historien kan være?

"Hugser ikke alle detaljene, men slutten er at Donald gir Dolly en blomst (?) hvilket var akkurat det hun ønsket seg. Veldig rørende. Utgitt før 1980. Historien er i ukebladet, ikke pocket e.l."

t_v

17.09.2008, 22:31

Nestor Burma skreiv:

Odgor skreiv:

Se her.

Dersom du kjøper 1993-årgangen så finnes den der.

Neppe. Den er i bilaget til #43 - og det er kanskje ikke alle selgere som regner bilagene somen del av årgangene. Videre er den i jubileumsheftet fra 1997 og i CBSV 11.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 18.09.2008, 08:34 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

18.09.2008, 08:34

Sigvald skreiv:

[Neppe. Den er i bilaget til #43 - og det er kanskje ikke alle selgere som regner bilagene somen del av årgangene. Videre er den i jubileumsheftet fra 1997 og i CBSV 11.

Les før du kritiserer. Selgeren skrev:

1993: Komplett 52 blader.Mange blader har vedlegg,bla timeplan,og årgangen inneholder også 10 av 12 ekstrablader dette året.Meget pene blader som står i 3stk Donald permer

Denne auksjonen ble avsluttet for lenge siden - hva er egentlig poenget ditt?

Nestor Burma
43 år, Trondheim

18.09.2008, 09:03

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.