Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Nytt donaldistisk tidsskrift

Andeby Online > Diskusjonsforum > Nytt donaldistisk tidsskrift

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Ser det står i Kvakk! at om ein følgjar med på bladets heimeside framover, vil ein få vite kven som er nominerte til Kvakk!s kåring av dei beste Donald-historiene i 2007. Når blir informasjonen tilgjengeleg? Venter spent!

(Mine personlege favorittar: Korhonens «Takketalen», Petruchas/Xaviers «Varehusets hemmelighet», Petruchas/Pasquales «Skurkeskolen», «Magiens mestere», Troelstrups/Nuñez' «Sviskekrigen», og kanskje Meikles «Strandet» og M. Gilberts/Marcatos «Tjuver på tjuvjakt».)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.12.2007, 21:02

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ser det står i Kvakk! at om ein følgjar med på bladets heimeside framover, vil ein få vite kven som er nominerte til Kvakk!s kåring av dei beste Donald-historiene i 2007. Når blir informasjonen tilgjengeleg? Venter spent!

Det blir nok i løpet av januar. 2007 er jo fortsatt ikke helt over. Det er forøvrig en jury som skal stå for kåringen, så det er altså ikke bare meg som skal bestemme dette (hvis noen fryktet det :-) )

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

20.12.2007, 01:31

Nu er Kvakk #3 nået til Danmark!

Jeg må dog sige at det er lidt skuffende at så meget af indholdet er genoptryk af artikler og interviews der har været bragt andre steder tidligere.

Innlegget blei sist redigert 20.12.2007, 17:20 av JAlbertsen

JAlbertsen
Danmark

20.12.2007, 17:03

Det eg har klaga mest på ved Kvakk! tidlegare har vore trykkvaliteten. Det gleder meg difor stort å sjå at Kvakk! no har bytta trykkeri. Det er den klart største forbetringa i Kvakk!s historie.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.12.2007, 21:00

Denne go'saken lå i postkassa mi idag! Alltid godt å ha noe å gjøre når man er på jobb, sier nå jeg :-)

JAlbertsen skreiv:

Jeg må dog sige at det er lidt skuffende at så meget af indholdet er genoptryk af artikler og interviews der har været bragt andre steder tidligere.

Kan dette være fordi KVAKK! mottar få bidrag? Slik det så ut for meg så besto heftet stort sett av gamle artikler (dog var de nye for meg (Aftenposten har jeg hatt liggende på bordet for å lese i noen måneder, godt at KVAKK! publiserte denne artikkelen så den endelig ble lest)) og ting som Tommy selv har skrevet. Nå skal jeg kaste en kampestein i glasshus: Bidra folkens!

Føler forresten for å applaudere bidragene fra vår venn MatsGull. De er alltid kjærkommen lesning. Godt å se at du slo til med en godt gjennomtenkt kommentar til den godeste Don Rosa, Mats! :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

20.12.2007, 22:29

Guffen Delbekk skreiv:

Godt å se at du slo til med en godt gjennomtenkt kommentar til den godeste Don Rosa, Mats! :)

Takk takk. Jeg håper på at the Don bruker den i sin neste historie :)

Jeg har ikke sett mer enn omslaget til nyeste Kvakk! ennå, men det er til gjengjeld det fineste hittil (pakk noe i oransje, og jeg svelger det helt).

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

21.12.2007, 20:31

Er neste KVAKK! like rundt hjørnet? :-)

- Det Gode Selskap -

Guffen Delbekk
23 år, Halden

20.06.2008, 14:45

Ja, det begynner i alle fall å nærme seg hjørnet. Helt i slutten av juni forhåpentligvis. Neste KVAKK! vil for øvrig være et dobbeltnummer (og er altså dobbelt så tykt som vanlig). Med andre ord vil neste KVAKK! bli nr.5-6.

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

20.06.2008, 16:49

Kort info om at det nok blir juli-utgave i stedet for juni...

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

27.06.2008, 15:19

Guffen Delbekk skreiv:

Er neste KVAKK! like rundt hjørnet? :-)

Nå er det heldigvis like rundt hjørnet. :-) Det blir sendt ut i løpet av de aller nærmeste dagene. Jeg har oppdatert www.kelpie.no/kvakk med både cover og innhold i nr. 5-6 (som altså er det kommende nummeret).

tommykvarsvik.kelpie.no

Innlegget blei sist redigert 19.07.2008, 20:05 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

19.07.2008, 20:05

På grunn av en forsinkelse i leveransen fra trykkeriet (som kanskje skyldes de slemme postdamene?) ser det dessverre ut til at de som venter på KVAKK! minst får ei ekstra ukes ventetid. Forhåpentligvis er mange på ferie for tida og merker ikke så mye til forsinkelsen...

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

23.07.2008, 14:31

Idag lå det i postkassa. Har bare bladd meget fort igjennom det, men det ser ut som mye interessant lesestoff. Ekstra mye også, siden det er dobbeltnummer. :-)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

29.07.2008, 13:28

Chrisron skreiv:

Idag lå det i postkassa. Har bare bladd meget fort igjennom det, men det ser ut som mye interessant lesestoff. Ekstra mye også, siden det er dobbeltnummer. :)

Tommy skal ha skryt for at bladet kom like fort frem til Stavanger.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 30.07.2008, 22:31 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

30.07.2008, 21:28

Sigvald skreiv:

Chrisron skreiv:

Idag lå det i postkassa. Har bare bladd meget fort igjennom det, men det ser ut som mye interessant lesestoff. Ekstra mye også, siden det er dobbeltnummer. :)

Viktig tilbakemelding, dette. Tommy har sikkert et gjennomtenkt opplegg for å sørge for at Stavanger ikke blir diskriminert.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

30.07.2008, 22:30

Innholdsmessig holder bladet høy klasse, selv om jeg savner skikkelige referanser i Jonas Larsens ellers flotte artikkel "Inspirasjon i Andeby". For meg, og sikkert også for de fleste andre, er det viktige også å få vite hvor man kan finne de ulike seriene det referes til, ikke bare originalens tittel. Ettersom det virker som om dette er starten på en større serie tillater jeg meg å dele noen av mine kunnskaper om fotnoter og referanser med såvel Larsen som dere andre. La oss ta et konkret eksempel.

Larsen referer til Jul på Bjørnefjell. Hans fotnote ser slik ut:

Originaltittel på serie: Christmas on Bear Mountain

Dette er dessverre en smule mangelfullt, særlig for den som er interessert i norske utgivelser av denne. Samtidig er det overflødig å presisere at dette er "Originaltittel på serie" som Larsen formulerer det. Selv ville jeg formulert den samme fotnoten noenlunde slik:

Carl Barks: FC 178 - Christmas on Bear Mountain (1947).
Norsk tittel: Jul på Bjørnefjell, DD&Co 26/1957-1/1958, Jeg Onkel Skrue (1975), Carl Barks Julespesial (2002), CBSV 5 (2006), Carl Barks' Jul (2007).

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 30.07.2008, 22:40 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

30.07.2008, 22:32

Sigvald skreiv:

Tja... vet ikke helt om den skryten er så fortjent. Det er tross alt postmennene, postdamene, postbilene og postsekkene, og ikke jeg, som fraktet bladet til Stavanger. Vel, jeg fraktet det riktignok et veldig lite stykke på vei, nemlig til postkontoret, på samme måte som jeg gjorde med alle de andre bladene.

tommykvarsvik.kelpie.no

Tommy
24 år, Odda

31.07.2008, 01:46

Tommy skreiv:

Vel, jeg fraktet det riktignok et veldig lite stykke på vei, nemlig til postkontoret, på samme måte som jeg gjorde med alle de andre bladene.

Så du sendte den altså ikke et par dager før de andre bladene, sånn for sikkerhets skyld? :-)

- Det Gode Selskap -

Guffen Delbekk
23 år, Halden

31.07.2008, 12:02

Sigvald skreiv:

Innholdsmessig holder bladet høy klasse, selv om jeg savner skikkelige referanser i Jonas Larsens ellers flotte artikkel "Inspirasjon i Andeby". For meg, og sikkert også for de fleste andre, er det viktige også å få vite hvor man kan finne de ulike seriene det referes til, ikke bare originalens tittel. Ettersom det virker som om dette er starten på en større serie tillater jeg meg å dele noen av mine kunnskaper om fotnoter og referanser med såvel Larsen som dere andre. La oss ta et konkret eksempel.

Dette er dessverre en smule mangelfullt, særlig for den som er interessert i norske utgivelser av denne. Samtidig er det overflødig å presisere at dette er "Originaltittel på serie" som Larsen formulerer det. Selv ville jeg formulert den samme fotnoten noenlunde slik:

Norsk tittel: Jul på Bjørnefjell, DD&Co 26/1957-1/1958, Jeg Onkel Skrue (1975), Carl Barks Julespesial (2002), CBSV 5 (2006), Carl Barks' Jul (2007).

Takk for tilbakemelding Sigvald! :-)

Dette skal tas med i betraktning med neste del i serien - som jeg driver å jobber med nå. Denne kommer til å bli mer omfattende, også innholdsmessig.

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Innlegget blei sist redigert 31.07.2008, 22:36 av Jonas Larsen

Jonas Larsen
16 år, Larvik

31.07.2008, 22:31

Jonas Larsen skreiv:

Sigvald skreiv:

Takk for tilbakemelding Sigvald! :-)

Dette skal tas med i betraktning med neste del i serien - som jeg driver å jobber med nå. Denne kommer til å bli mer omfattende, også innholdsmessig.

Flott, jeg gleder meg alerede :-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

31.07.2008, 23:41

Sigvald skreiv:

...starter å lure på når bladet skal komme hit til oss med det forholdsvis høye postnummeret 7450 :-S

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

05.08.2008, 21:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.