Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

DD&Co 6 med mange nye avsløringer

Andeby Online > Diskusjonsforum > DD&Co 6 med mange nye avsløringer

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Sigvald skreiv:
{Dette var da en usedvanlig lemfeldig omgang med "facts". Skrue er ellers naken på bildet - mener du at han også gikk rundt naken de første årene av sitt liv??? }}

Jeg skal innrømme at jeg ikke tenkte så veldig nøye over dette, siden jeg kun ser på det som ganske uskyldig underholdning uansett. Jeg så et bilde av Skrue som baby hvor han brukte flosshatt, noe jeg i Donald-sammenheng tolker på den måten at forfatteren vil få fram det morsomme poenget at Skrue som baby brukte flosshatt, og at nok heller ikke han (Geradts) har filosofert så veldig mye over om Skrue brukte flosshatt 20%, 40% eller 60% av tida som baby. Men du har selvsagt rett, hvis vi kun ser på den informasjonen som blir gitt og vi ikke skal tolke noe som helst selv, kan vi selvsagt kun si at Skrue brukte flosshatt akkurat da dette bildet ble tatt og at vi ikke vet om han brukte flosshatt resten av tida som baby. Men all fakta må vel også alltid tolkes ut ifra vår erfaring og virkelighetsforståelse uansett hvordan den framstilles?

Tommy
24 år, Odda

12.02.2007, 18:44

Sigvald skreiv:

Det mest nærliggende er derfor å avvise bildet som "fictional fiction" på lik linje med skinnskjegget som bl.a. Strobl

og Barks

forsynte den unge Skrue med i noen tilfeller.

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Innlegget blei sist redigert 12.02.2007, 19:55 av Vegar

Vegar
19 år, Trondheim

12.02.2007, 19:54

Sigvald skreiv:

Noen her som har sett guttebarn med skjeggvekst???

Guttebarn har sjølvsagt ikkje skjeggvekst -- men guttebarn har normalt ikkje nebb heller.

Andunger, derimot, har gjerne begge deler.

(Ok, ikkje like utprega kinnskjegg som på teikniinga -- men det ER der.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.02.2007, 00:20

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Guttebarn har sjølvsagt ikkje skjeggvekst

Ingen regel uten unntak:

http://www.dagbladet.no/kultur/2001/03/18/247966.html

Finnes en del eksempler på denne sykdommen også i dag, men vi har heldigvis lært oss å slutte med å stille dem ut på sirkus...

Tommy
24 år, Odda

17.02.2007, 14:22

Tommy skreiv:

- I historien hvor Donald og Dolly drar på en drive-in-kino (Kinodrama) får vi vite at samme Jensen har fått seg ny kjæreste.

Kva seier folket: Er jenta Jensen er kjæreste med i DD6 og ho han er saman med i DD8 same person, eller rakk han å bytte kjæreste i veke sju?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.02.2007, 14:18

De ser jo ærlig talt ikke spesielt like ut, så med mindre det er samme kjæreste som både har slanket seg noe veldig i løpet av de to ukene, farget håret og skiftet frisyre totalt, så tror jeg ikke det er samme kjæreste. Men det er jo ikke sikkert Jensen byttet kjæreste i uke 7. Kanskje hadde han kjæresten fra uke 8 også i uke 6, bare at hun den kvelden ikke var den heldige han tok med seg på drive-in-kino. Så får vi selv forestille oss om to kjærestene vet om hverandre eller ikke, og om Jensens kone vet om noen av disse to, hvis vi går ut fra Sigvalds filosofi om at skilsmisser ikke finner sted i Andeby...

Innlegget blei sist redigert 26.02.2007, 14:58 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

26.02.2007, 14:54

Mogleg at eg er treig her, men når fekk vi eigentleg vite at Jensen og Herbertha er gifte? Meinar å hugse at det aldri kom klart fram av serien at dei faktisk var det. Og kalte ikkje Jensen Herbertha «Maw» i originalteksten? Er det berre i mitt forskrudde hovud at det høyrast ut som eit plausibelt slanguttrykk for «mor»?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

26.02.2007, 15:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Mogleg at eg er treig her, men når fekk vi eigentleg vite at Jensen og Herbertha er gifte? Meinar å hugse at det aldri kom klart fram av serien at dei faktisk var det. Og kalte ikkje Jensen Herbertha «Maw» i originalteksten? Er det berre i mitt forskrudde hovud at det høyrast ut som eit plausibelt slanguttrykk for «mor»?

I CBSV 25 har ho fått namnet «mamma». Det minker sjansen for at Jensen er gift med henne betraktelig, spør du meg.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

30.05.2008, 11:03

Tips til en eller annen som har lyst til å skrive noe for KVAKK! men som ikke helt vet hva han/hun skal skrive om: Kanskje Jensens kjærlighetsliv? Denne tråden kan være et godt utgangspunkt. (Eller en kan selvsagt skrive om noe helt annet).

Tommy
24 år, Odda

30.05.2008, 20:20

Sigvald skreiv:

Tommy skreiv:

Jeg har bladet (p.g.a. 313-plakaten) og har derfor sett nærmere på denne historien, som slett ikke er så verst.

Det bladet fekk eg også. Men plakaten mangla! Eg satt ei heil veka og berre venta på denne fantastiske plakaten av Don Rosa, og så kom den ikkje!

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

31.05.2008, 16:20

Odgor skreiv:

Det bladet fekk eg også. Men plakaten mangla! Eg satt ei heil veka og berre venta på denne fantastiske plakaten av Don Rosa, og så kom den ikkje!

Den 313-plakaten var ikke av Don Rosa. Den var tegnet av franske Claude Lacroix.

Tommy
24 år, Odda

31.05.2008, 18:43

Tommy skreiv:

Odgor skreiv:

Den 313-plakaten var ikke av Don Rosa. Den var tegnet av franske Claude Lacroix.

Då teikner han bra... Don Rosa-bra

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

03.06.2008, 22:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.