Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Nye donald.no

Andeby Online > Diskusjonsforum > Nye donald.no

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Olaf: Tror du det kommer noe mer *stoff* der? For min del håper jeg det. Det eneste som er nytt er "Mer om B-gjengen" ;-)

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Innlegget blei sist redigert 26.10.2007, 19:23 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

26.10.2007, 19:22

Det står jo at dette berre er ein testversjon og at fleire artiklar kjem snart, eg går ut frå at det stemmer ...

«Mer om B-gjengen» er ikkje ny. Den lå på dei gamle sidene òg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

26.10.2007, 19:38

I tillegg har artikkelen stått på trykk i Donald-bladet før den havnet på nett.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

27.10.2007, 12:49

Adamant skreiv:

I tillegg har artikkelen stått på trykk i Donald-bladet før den havnet på nett.

Hvor da?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

27.10.2007, 19:08

Uff, det husker jeg ikke. Var i forbindelse med et jubileum en gang, men det er rundt 10 år siden. Noen som husker?

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

27.10.2007, 22:22

Ifølgje Inducks er det sannsynlegvis denne artikkelen, som stod i DD 46/96.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

27.10.2007, 22:49

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ja, men HVOR kan jeg lese denne artikkelen? Fins det på nettet?
:-)

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

29.10.2007, 15:27

V-vidvei skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Den kan du lese her:

Denne

<<I only hope that we never lose sight of one thing — that it was all started by a mouse.>>
Walt Disney.

Barks| Rota| Rosa| Scarpa| van Horn| Solstrand & Midthun|

Audun

29.10.2007, 15:39

V-vidvei skreiv:

... øh, som du hugsar, var det vel du som brakte opp i denne tråden at artikkelen ligger på donald.no ...

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

29.10.2007, 15:44

ENDELEG! DUCKIPEDIA!

Innlegget blei sist redigert 09.05.2008, 17:21 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

09.05.2008, 17:17

Duckipedia er altså oppe, etter lang ventetid. Jeg har til nå laget 37 artikler som vil bli publisert etter hvert. Mer vil komme, også ting laget av andre. For å komme noe av kritikken i forkjøpet: Ja, noe av innholdet i artiklene har vært publisert i Donald Duck & Co tidligere. Jeg har endret og lagt til der jeg mener det er behov for korrigering. Gjenbruken kan kanskje forsvares med at ikke alle har tilgang til eldre årganger av DD&Co. Jeg vil også gjerne legge til at målgruppen for artiklene er den vanlige leser, ekspertene her på forumet vil nok kjenne det meste fra før. Trivelig lesing!.

Innlegget blei sist redigert 15.05.2008, 11:55 av erikh

erikh

15.05.2008, 11:54

Ser at Duckipedia-delen på andeby.dk har langt flere artikler enn de norske sidene. Er det de samme artiklene som er på de danske sidene som etter hvert vil dukke opp på de norske (selvsagt i tillegg til andre)?

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

15.05.2008, 13:32

Det er jeg ikke sikker på, jeg er ikke webredaktør heldigvis. Men kategoriene som brukes er like for de to landene, så det er vel ikke utenkelig. Selv har jeg med hensikt unngått å lese de danske artiklene, slik at jeg ikke skal bli fristet til å kopiere. Er de bra?

erikh

16.05.2008, 06:09

Vel, de danske artiklene ser ut til å være en del kortere enn de norske. Men så er det jo for øyeblikket langt flere danske artikler enn norske. (På serieskapere er det nå 14 danske artikler, 4 norske). Men den norske Branca-artikkelen er lengre (og bedre). Det finnes ingen Jack Bradbury-artikkel på dansk foreløpig. Don Rosa-artikkelen derimot ser ut til å være identisk som den norske.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

16.05.2008, 11:45

Til akkurat dette siste - jeg har laget artikler om Branca, Bradbury, Taliaferro, Strobl, Vicar og Barks. Av disse er det bare Branca som er lagt ut slik jeg skrev den. Bradbury er svært mye forkortet, og siden om Barks er en helt annen enn den jeg skrev. Rosa er heller ikke min. Som sagt - jeg er ikke redaktør (heldigvis)

... og etter kontakt med redaktøren er nå hele artikkelen om Bradbury ute

Innlegget blei sist redigert 16.05.2008, 13:53 av erikh

erikh

16.05.2008, 12:13

Angående artikkelforfattere: Sigvald har skrevet en meget bra artikkel om Arpin Lusène som forhåpentligvis kommer opp på Duckipedia om ikke lenge. Bra jobb, Sigvald, og gratulerer med bursdagen til Arpin!

erikh

16.06.2008, 08:32

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.