Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks Samlede Værker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Cousin Fethry skreiv:

Men er her virkelig 3*3 bokser CB-relatert materiale å gi ut?

Vel, jeg tilhører dem som mener at 3x2 bør holde i massevis.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

10.04.2008, 15:18

Cousin Fethry skreiv:

... Hva med Rosas fortsettelser av Barks-serier? ...

Historier, som Barks hverken har skrevet eller tegnet, hører vel ikke hjemme i en samling om Barks.
Men måske kunne det være en god idé at udgive Don Rosas "sequels" i en bog i samme format som CBSV.
Carl Barks' beste er jo i nøjagtig samme format som CBSV, når man tager smudsomslaget af.

for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.

Benadikt
49 år, Færøyene

10.04.2008, 23:21

Da har boks 9 kommet.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

25.04.2008, 14:19

Fint da har jeg noe å se frem til neste helg, som i tillegg er langhelg :-)

Er det med noe reklame eller verve materiell for de ekstra 2-3 boksene som kanskje kommer etter neste boks engang?

Noen som forresten vil vedde på hvor lang tid det tar før noen andre klager over at utgivelsen ikke er hjemme hos dem ennå :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.04.2008, 15:35

Løvås i Pedersgaten, Stavanger har forøvrig de tre første boksene til salgs.
Kvalitet: Mint/NM?
Pris: 1200,- pr. boks.

Boks1 (bd. 1,2,3)
Boks2 (bd. 11,12,13)
Boks3 (bd. 21,22,23)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

25.04.2008, 17:08

MikroMidas skreiv:

Noen som forresten vil vedde på hvor lang tid det tar før noen andre klager over at utgivelsen ikke er hjemme hos dem ennå :)

Ca. 2 timer og 40 minutter?

AARGH, ikke kommet hit ennu!

Gjør forresten ikke noe, mye bedre å ta GSn og kjøre en tur i sola!

God helg!

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
42 år, Meløy

25.04.2008, 18:07

MikroMidas skreiv:

Er det med noe reklame eller verve materiell for de ekstra 2-3 boksene som kanskje kommer etter neste boks engang?

Ikke nevnt, det jeg har sett. Bind 9 er forøvrig en utrolig bok, med en samling av historier som tar pusten av hvem som helst!

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

25.04.2008, 20:29

Sigvald skreiv:

Boks1 (bd. 1,2,3)
Boks2 (bd. 11,12,13)
Boks3 (bd. 21,22,23)

Så dei har stokka om på rekkefølgja slik at den verken er riktig rekkefølge vi fekk boksene i eller den rekkefølgja som står på boksen? Synest dette var ein pussig måte å prøve å selge desse boksane på. For all del, dei klarer sikkert å få solgt det, men eg hadde innbilt meg at interessa hadde vore størst for Boks 1 = bind 1/11/21, Boks 2 = bind 2/12/22 osb. Det var jo slik rekkefølgja var då boksane var i salg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

25.04.2008, 22:26

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Så dei har stokka om på rekkefølgja slik at den verken er riktig rekkefølge vi fekk boksene i eller den rekkefølgja som står på boksen? Synest dette var ein pussig måte å prøve å selge desse boksane på. For all del, dei klarer sikkert å få solgt det, men eg hadde innbilt meg at interessa hadde vore størst for Boks 1 = bind 1/11/21, Boks 2 = bind 2/12/22 osb. Det var jo slik rekkefølgja var då boksane var i salg.

Jeg går ut fra at eventuelle interesserte kunder sikkert kan forhandle om dette.

Forøvrig kom boks 9 til Stavanger i dag. Det er uvanlig kjapt i forhold til Nittedal. Normalt har jeg alltid måtte vente til etter helgen når bøker har kommet til Nittedal på en fredag.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

26.04.2008, 14:54

MikroMidas skreiv:

Fikk boks 9 idag. I vedlagte brev står det at siste boks kommer om ca. 4 måneder. Så da er serien komplett i september?

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

02.05.2008, 18:18

Øyvind Braaten skreiv:

Fikk boks 9 idag. I vedlagte brev står det at siste boks kommer om ca. 4 måneder. Så da er serien komplett i september?

Jeg har alltid trodd at den skulle komme i august 2008.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

02.05.2008, 20:07

Er da vel komplett i september da, vel ;-)

Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"

Hallgeir
29 år, Stjørdal

02.05.2008, 20:09

Hallgeir skreiv:

Er da vel komplett i september da, vel ;)

Jo, men den "kompletteringen" bør skje i august dersom Egmont skal stå ved sine løfter.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

02.05.2008, 20:13

Foreslår at du avbestiller hele serien med dette viktige poenget som begrunnelse.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

02.05.2008, 20:15

MikroMidas skreiv:

Foreslår at du avbestiller hele serien med dette viktige poenget som begrunnelse.

Det de har lovet er at siste boks skal komme i august 2008. Tilleggsboksene har de vel enda ikke satt noen dato på?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

02.05.2008, 23:17

Sigvald skreiv:

Jeg har alltid trodd at den skulle komme i august 2008.

Jeg skrev september litt på fleip i og med at jeg fikk boks 9 i mai. ( mai pluss fire måneder er september).

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

03.05.2008, 08:22

Da har sistemann, det vil si meg endelig fått del IX av dette verket. Tror nesten jeg må bruke noen timer i telefonen med å klage min nød til Egmont før neste utgivelse slik at jeg ikke blir liggende så lenge etter Nittedal neste gang :-)

Men så noe mindre hyggelig, nemlig syting og klaging, ikke det at jeg er best til det, men jeg prøver.

Er det noen andre som har en langsgående nesten loddrett lyseblå stripe på side 16 i bok IX sånn cirka en tredjedel inn på siden ? Kunne godtatt denne svake blåstripen på mange plasser men ikke i denne boken og ikke på en av mine tre yndlingshistorier av Barks.

Bok IX må da nesten være høydepunktet i denne serien, er det mulig å toppe en slik utgivelse ? Her er jo kun klassikere fra øverste hylle. Får gåsehud på ryggen selv av ensiderene i den boken der.

Når det gjelder bok XXIX så var det jo litt morsomt å se Jippes sine tegninger av JWC hsitoriene. Men jeg mener å huske at i CBL så var ALLE Barks sine skisser til disse historiene trykket. Er det noen som vet om Egmont kommer til å gjøre det samme. Om skissene ikke kommer i selve CBSV så kan gjerne alle de skissene komme i CBSV sine ekstrabokser istedet for middelmådige kopier og oppstilte forsider laget av andre noksagter.

Jeg liker forresten bedre den måten CBSV trykker rekkefølgen på historiene enn den måten som ble gjort i CBL. I sistnevnte utgivelse ble tisiderene delt for seg, Skrue historiene for seg, Donald Duck utgivelsene for seg, og en egen bok hadde alle obskure utgivelser samlet. I CBSV får vi seriene i den rekkefølgen de forlot mesteren© selv, en måte jeg synes presenterer arbeidet hans mye bedre. Noen synspunkter på dette ?

MikroMidas
45 år, Trondheim

03.05.2008, 17:00

Er det noen andre som har en langsgående nesten loddrett lyseblå stripe på side 16 i bok IX sånn cirka en tredjedel inn på siden ?

Har ingen feil. Du vil antagelig byttet den uten problem.. Lurt å skanne på forhånd og sende eksempler-bilder til dem.. Det gjør saken mye enklere.

176-167
37 år, Sandefjord

03.05.2008, 18:32

Er det noen andre som har en langsgående nesten loddrett lyseblå stripe på side 16 i bok IX sånn cirka en tredjedel inn på siden ? Kunne godtatt denne svake blåstripen på mange plasser men ikke i denne boken og ikke på en av mine tre yndlingshistorier av Barks.

Denne har heldigvis ikke jeg. Hadde jeg fått en bok med feil hadde jeg insistert på å få byttet den.

Når det gjelder bok XXIX så var det jo litt morsomt å se Jippes sine tegninger av JWC hsitoriene. Men jeg mener å huske at i CBL så var ALLE Barks sine skisser til disse historiene trykket. Er det noen som vet om Egmont kommer til å gjøre det samme. Om skissene ikke kommer i selve CBSV så kan gjerne alle de skissene komme i CBSV sine ekstrabokser istedet for middelmådige kopier og oppstilte forsider laget av andre noksagter.

Barks' skissemanus til to av historiene er visstnok forsvunnet/tapt, men resten eksisterer om jeg husker rett. Disse er trykket i dårlig kvalitet i kassett 6 av CBL. Jeg håper de blir med i CBSV også da det er mer Barks i skissemanusene enn i Jippes tegninger basert på disse skissemanusene. Noen av skissemanusene kan jo komme i bind nr. 30, men det er lite sannsynlig da jeg tipper at resten av hakkespetthistoriene, noen flere oljemalerier og annet han tilvirket de siste 30 årene av sitt liv vil vies størst plass der.

Jeg liker forresten bedre den måten CBSV trykker rekkefølgen på historiene enn den måten som ble gjort i CBL. I sistnevnte utgivelse ble tisiderene delt for seg, Skrue historiene for seg, Donald Duck utgivelsene for seg, og en egen bok hadde alle obskure utgivelser samlet. I CBSV får vi seriene i den rekkefølgen de forlot mesteren© selv, en måte jeg synes presenterer arbeidet hans mye bedre. Noen synspunkter på dette ?

I CBL er det jo umulig å følge f.eks. Skrues eller Petters utvikling. Petter Smart ble jo tynnere og tynnere og Skrue ble yngre og yngre.Når historiene sorteres tematisk blir dette umulig å følge med på. Hvordan tegnestilen til Barks forandret seg med tiden blir også en tung studie når tegningene ikke er presentert kronologisk. Derimot er det enklere å lese f.eks. bare de lange Skrue-historiene. Slik sett utfyller CBL og CBSV hverandre på en fin måte. Det ene er i sort-hvit, på engelsk og tematisk strukturert, Det andre er i farger, i norsk språkdrakt og kronologisk presentert

donaldist

03.05.2008, 20:53

Ingen lyseblå stripe hos meg heller.

bingo
38 år, Sandefjord

03.05.2008, 22:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.