Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa i Anders And Ekstra
Gå tilbake til forumoversikta ...

http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=3084
For første gang siden februar 1991 er det duket for Don Rosa i "Anders And Ekstra". Noen som vet om det samme skjer i Mikke? Hvis ikke kan vel AOL vurdere å arrangere en on-line underskriftskampanje for å få Don Rosa historier i Mikke-bladet, med henvisning til søsterbladet i Danmark?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 27.04.2008, 14:52 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
27.04.2008, 14:52

Eller kanskje SIGVALD GRØSFJELD JR. kan vurdere å arrangere en on-line underskriftskampanje for å få Don Rosa-historier i Mikke-bladet?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2008, 16:02

Hvis noen i det hele tatt skulle lage en undreskriftskampanje, så håper jeg den heller vil være et forsøk på å få alt uutgitt av Scarpa og andre interessante forfattere og tegnere, enn en opptrykk av Don Rosa historier som vi jo alt får både i DD og egne bøker.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
27.04.2008, 16:17

Historia det er snakk om har dessutan vore utgitt tre gonger i Noreg frå før, to av desse dei siste fem åra.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
27.04.2008, 17:10

PSSTTT Olaf.
Dusinvare har aldri vært av interesse for meg så du behøver ikke starte denne underskriftskampanjen for min del :)
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
27.04.2008, 17:16

Don Rosa passer da svært dårlig i Mikke Mus, så mange musehistorier som han har laget?
Dessuten synes jeg Walt Disney skal holde seg for god til å trykke mer Rosa i det lille nisjebladet, etter at han sløste bort Skatt i glass og ramme på det i 1991.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
27.04.2008, 18:21

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eller kanskje SIGVALD GRØSFJELD JR...
Hva med å fokusere på sak fremfor person?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
27.04.2008, 23:36

Dårlig sak
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
28.04.2008, 00:01

Sigvald skreiv:
Eller kanskje SIGVALD GRØSFJELD JR...
Hva med å prøve å respektere det som er sagt til deg et titalls ganger, at AOL ikke starter aksjoner på vegne av deg eller andre?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
28.04.2008, 08:40

Sigvald skreiv:
OK.
Eller kanskje THE D.U.C.K. MAN kan vurdere å arrangere en on-line underskriftskampanje for å få Don Rosa-historier i Mikke-bladet?
Andeby Online har til dags dato aldri arrangert ei underskriftskampanje. Eg foretrekker at sidene framstår såpass nøytrale at sidene som heilheit ikkje går ut og fremmer enkelte donaldistiske syn som ei stor gruppe, og skal ein først bryte med den filosofien, må det ei langt viktigare sak til enn å aksjonere for å få utgitt repriser av historier som har stått på trykk to-tre gonger dei siste tjue åra i eit lite pusleblad som ingen leser.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
28.04.2008, 09:05

i eit lite pusleblad som ingen leser.
Jeg leser det (og 31 000 andre i følge annonseinfo.com), og etter at X-Mikke ble en fast del av bladet synes jeg det er et relativt bra blad. Det er dessverre fortsatt noen opptrykk der, men som oftest under halvparten av bladet.
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Innlegget blei sist redigert 28.04.2008, 18:44 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
28.04.2008, 18:41

Jeg skulle ønske at den norske redaksjonen gjorde som den danske, relanserte Donald Duck Ekstra for å gi ut Don Rosas lange historier kronologisk og bruke Picsou Pinups eller de tyske albumforsidene som norske forsider. Dette ønsker jeg selv om jeg abonnerer på Hall of Fame og har alle de andre norske og amerikanke utgivelsene.
bingo
38 år, Sandefjord
01.05.2008, 08:40

bingo skreiv:
Jeg skulle ønske at den norske redaksjonen gjorde som den danske, relanserte Donald Duck Ekstra for å gi ut Don Rosas lange historier kronologisk og bruke Picsou Pinups eller de tyske albumforsidene som norske forsider. Dette ønsker jeg selv om jeg abonnerer på Hall of Fame og har alle de andre norske og amerikanke utgivelsene.
De mister de muligens en leser i meg i alle fall. Jeg har ikke særlig lyst til å betale for historier jeg allerede har og har lest flere ganger tidligere. Det jeg skulle ønske var at de kuttet ut de opptrykkene som er igjen og heller trykket helt nye historier.
Tommy
24 år, Odda
01.05.2008, 12:39

Donald Duck Spesial, og tidligere årganger av Mikke Mus, er for meg topp lesning, selvfølgelig sett fra et nostalgisk perspektiv. Dette var blader som ble ofte kjøpt. Men etter at det ble hetende bare Mikke, og vi fikk X-Mickey, ble det slutt på kjøp fra meg. X-Mickey kan oppsummeres med tre bokstaver for min del: MØL!
Men selvsagt respekterer jeg at Tommy og andre synes dette er bra.
Skulle man ønske seg et nytt månedsblad lignende Donald Duck Spesial, måtte det bli et blad som inneholdt for det meste uutgitte Italo-historier.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
01.05.2008, 13:18

Jeg kjøpte nettopp fem gamle årganger med månedshefter, og det er morsom lesning. Ikke alle historiene er like gode etter min mening, men det er artig å lese gamle serier som man aldri har lest før. Dagens Mikke kan jeg styre meg langt unna.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
02.05.2008, 13:33

Noen som vet hva som er i de siste nummerne av Mikke -bladet? Einar (INDUCKS/COA) er dessverre til liten hjelp. Jeg går ut fra at noen hadde gitt beskjed dersom "Solens Sønn" hadde blitt utgitt i Mikke-bladet parallellt med den danske utgaven?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
02.05.2008, 17:08

Sigvald skreiv:
Noen som vet hva som er i de siste nummerne av Mikke -bladet? Einar (INDUCKS/COA) er dessverre til liten hjelp. Jeg går ut fra at noen hadde gitt beskjed dersom "Solens Sønn" hadde blitt utgitt i Mikke-bladet parallellt med den danske utgaven?
Som nevnt noen ganger tidligere så inneholder alle Mikke-blader for tida en lang X-Mikke-historie, og som regel to (av og til tre) opptrykk (dvs. Egmont-historier fra perioden 1998-1999). I tillegg er det av og til krimgåter og oppgaver. Nr. 5 er ikke utgitt ennå.
Tommy
24 år, Odda
02.05.2008, 18:42

Sigvald skreiv:
Jeg går ut fra at noen hadde gitt beskjed dersom "Solens Sønn" hadde blitt utgitt i Mikke-bladet parallellt med den danske utgaven?
Hvorfor det egentlig ? Opptrykk av denne historien er jo like utbredt som Iberia sneglen.
MikroMidas
45 år, Trondheim
02.05.2008, 20:08

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Jeg går ut fra at noen hadde gitt beskjed dersom "Solens Sønn" hadde blitt utgitt i Mikke-bladet parallellt med den danske utgaven?
Hvorfor det egentlig ? Opptrykk av denne historien er jo like utbredt som Iberia sneglen.
Jeg samler. Dessuten er ACs mor for tiden i Stavanger-området og kunne tatt med seg en eventuell ny norsk utgave til ham.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
02.05.2008, 20:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.