Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa i Oslo! i dag...
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Hvis de i frokost TV viste Don Rosa så mye respekt hvordan klarte de å forveksle Carl barks med "svigefar" etter at Don Rosa hadde forklart dem ganske så nøye hvem han dedikerte tegningene sine til. Gjør ikke så mye at de ikke kan så mye om Don rosa, har forståelse for det, men det er fint hvis man iallfall prøver å følge med 
03.10.2007, 14:29

MatsGull skreiv:
Sant, og målgruppen for frokost-TV er vel heller ikke de som interesserer seg så altfor mye i hvem Rosa dediserer seriene sine til. Og de som gjør det, visste det nok fra før.
Og så? Man bør vel alltid strebe etter korrekt omgang med fakta?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
03.10.2007, 15:12

Sigvald skreiv:
MatsGull skreiv:
Sant, og målgruppen for frokost-TV er vel heller ikke de som interesserer seg så altfor mye i hvem Rosa dediserer seriene sine til. Og de som gjør det, visste det nok fra før.
Og så? Man bør vel alltid strebe etter korrekt omgang med fakta?
I f.eks. en artikkel som blir stående og skal refereres til - selvfølgelig - men i et direktesendt underholdningsprogram mener jeg man må få lov til å se gjennom fingrene. Det er ikke akkurat en suverent viktig detalj. Dessuten snakket Rosa både om en onkel (Carl) og en bestefar (Keno) i samme åndedrag, så at til og med svigefaren blir trukket inn er ikke en altfor gal slutning når det er så mange mannlige familierelasjoner i bildet. Feil - ja - men en søt feil.
De gjorde mye riktig også, programlederne - spørsmålet om Skrue har gode kvaliteter f.eks., var veldig bra. Men en feil overskygger som regel det riktige. Mister man brødskiva ti ganger og en av gangene havner den med syltetøyet ned, er det den gangen man husker best.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
Innlegget blei sist redigert 03.10.2007, 15:41 av MatsGull
MatsGull
20 år, Kongsvinger
03.10.2007, 15:37

Mats - kan du sende en mail til kasserer krøllealfa ddfr punkt dk? Er ikke sikker på om jeg har din rigtige mail og der er lige en jeg skal hilse dig fra.
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
04.10.2007, 18:21

Øyvind Braaten skreiv:
NRK viste idag et intervju med Don Rosa på Frokost-TV.
Kan sees her:
Don Rosa på Frokost-TV
Er det noen som fikk tatt opp dette og kan sende meg en kopi på CD/DVD? Jeg betaler selvsagt alle kostnader.
bingo
38 år, Sandefjord
22.04.2008, 08:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.