Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Vedlegg i DD&Co sponset av Kvakk?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Vedlegg i DD&Co sponset av Kvakk?

Gå tilbake til forumoversikta ...

I ukens DD&Co (12/2008) følger det med en kortstokk. I denne er det et eget KVAKK-kort. Man skulle nesten tro at det annerkjente donaldistiske tidsskriftet med samme navn står som sponsor for denne kortstokken. Et morsomt gimmick er det i hvert fall.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 14.03.2008, 17:49 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

14.03.2008, 17:49

Jeg kan nok avkrefte dette :-) Det er lite sannsynlig at KVAKK! i løpet av dette århundret skal få råd til å sponse noe slikt. Dette må forøvrig være neste ukes blad, men som er kommet i salg allerede på grunn av alle helligdagene neste uke. Jeg så bladet i butikken i dag, men har ikke kjøpt det ennå. Men jeg la merke til at min favoritt-Barks-historie er med som ekstrahefte: "Det gamle slottets hemmelighet".

Tommy
24 år, Odda

14.03.2008, 18:45

Tommy skreiv:

Men jeg la merke til at min favoritt-Barks-historie er med som ekstrahefte: "Det gamle slottets hemmelighet".

Takk for tips. Muligens min Barks-favoritt også. Påskeuka har etter hvert blitt en slags uoffisiell høytid for "gothere" - iallfall her i hovedstaden. Og "Det gamle slottets hemmelighet" må vel sies å være en av de aller mest "gotiske" historiene Barks har skapt. Med andre ord ypperlig påskelektyre på alle vis.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com

Karamell
40 år, Oslo

15.03.2008, 02:17

Karamell skreiv:

Tommy skreiv:

Men jeg la merke til at min favoritt-Barks-historie er med som ekstrahefte: "Det gamle slottets hemmelighet".

Takk for tips. Muligens min Barks-favoritt også. Påskeuka har etter hvert blitt en slags uoffisiell høytid for "gothere" - iallfall her i hovedstaden. Og "Det gamle slottets hemmelighet" må vel sies å være en av de aller mest "gotiske" historiene Barks har skapt. Med andre ord ypperlig påskelektyre på alle vis.

Hva mener du med "gothere" i denne sammenheng? I tegneseriesammenheng får ordet meg til å tenke på "Asterix og Goterne".

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

15.03.2008, 16:42

Gothere, er folk som liker å ha hvit hud og svarte klær, SVÆRT forenklet. wikipedia har mer.
Altså lite med Asterix å gjøre.....

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

15.03.2008, 17:20

Sigvald skreiv:

Hva mener du med "gothere" i denne sammenheng? I tegneseriesammenheng får ordet meg til å tenke på "Asterix og Goterne".

Hadde jeg ment "gotere", hadde jeg skrevet "gotere". Ellers har whitesand en ganske grei (om aldri så forenklet) definisjon. Gotikk (i litterær sammenheng) oppfattes iblant som en slags "sort romantikk", med spøkelser, skumle borger osv. Derav koblingen til "Det gamle slottets hemmelighet".

torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 15.03.2008, 21:46 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

15.03.2008, 21:28

En gang hver blåmåne kjøper jeg fortsatt DD&Co når de har noe eksepsjonelt å by på som man bare ikke kan gå glipp av. Slik som ukas fantastiske Barks-bilag "Det gamle slottets hemmelighet". Godt mulig Mesterens aller beste! (Og skumleste...)

Men innkjøpet ga også et par uønskede overraskelser (og ikke bare det at DD&Co tydeligvis ikke lenger koster 2,75 per nummer...). Hva er greia med alt dette reklame-stæsjet som følger med på kjøpet? Jeg teller 12 reisebrosjyresider pluss en tosidig reklameplansje i A3-format jeg aldri kan huske å ha bedt om. Skal det være sånn?!

torgnyland.blogspot.com

Innlegget blei sist redigert 19.03.2008, 02:50 av Karamell

Karamell
40 år, Oslo

19.03.2008, 02:46

Jeg kan da i øvrigt bidrage til vores lille teori øverst oppe - de danske kort er efter vores logik sponsoreret af Rappet :-) Der står Rap på! :-D

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

19.03.2008, 10:43

AC skreiv:

Jeg kan da i øvrigt bidrage til vores lille teori øverst oppe - de danske kort er efter vores logik sponsoreret af Rappet :) Der står Rap på! :D

Vet du om det står "Kvack!" som en referanse NAFS(k) på det svenske kortet?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

19.03.2008, 13:53

Nej, det ved jeg ikke - og til jer andre: Sigvald og jeg ved godt at referencen er omvendt - Lyden ænder siger på vore sprog har affødt ordlyden på dette kort - og samme lyd har affødt titlerne på vore tidsskrifter. Det er ikke omvendt. Det ved vi godt - vi driller bare:-)

Remember: It all started with a mouse

Innlegget blei sist redigert 19.03.2008, 21:34 av AC

AC
29 år, Danmark

19.03.2008, 21:33

Jeg har tidligere hatt et hjertesukk angående kvaliteten på vedleggene i Donald.

For å være litt postiv også; Kvakk-kortene har vært en ubetinget suksess i vår familie og de kan sikkert brukes ennå i lang tid fremover. Vi spiller med forenklede regler med husets fire-åring, og han har stor glede av å finne frem til de kortene som hører sammen.

Flere slike vedlegg, og adskillig mindre plastikskrot, og det er en ørliten sjanse for at jeg begynner å kjøpe Donald på fast basis til poden. Hvis ikke kan det være det samme...

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.04.2008, 11:40

Nestor Burma skreiv:

Flere slike vedlegg, og adskillig mindre plastikskrot, og det er en ørliten sjanse for at jeg begynner å kjøpe Donald på fast basis til poden. Hvis ikke kan det være det samme...

Så du fravrøver ham en god, ukentlig leseropplevelse på grunn av noen skarve plastikkleker? Det er drastisk. Hadde mine foreldre gjort det samme mot meg fordi de hatet klistremerker og slimslengere ville jeg ikke vært den jeg er i dag.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 17.04.2008, 13:58 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

17.04.2008, 13:56

Nestor Burma skreiv:

Flere slike vedlegg, og adskillig mindre plastikskrot, og det er en ørliten sjanse for at jeg begynner å kjøpe Donald på fast basis til poden.

Hugs at det går an å bestille abonnement utan vedlegg.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

17.04.2008, 14:04

MatsGull skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Så du fravrøver ham en god, ukentlig leseropplevelse på grunn av noen skarve plastikkleker? Det er drastisk. Hadde mine foreldre gjort det samme mot meg fordi de hatet klistremerker og slimslengere ville jeg ikke vært den jeg er i dag.

Nå er det ikke akkurat noen fare for at han skal vokse opp i et hjem uten Donald-blader - eller uten tegneserier for den saks skyld. Men inntil videre - så lenge jeg har en viss innflytelse og påvirkningskraft - så lar jeg faktisk være å kjøpe Donald når plastskrotet som er klistret fast til bladet er altfor ubrukelig eller idiotisk. Noe det som oftest er. Men det er en fortløpende vurdering etterhvert som han vokser til...

Høytlesning fra Carl Barks-klassikere på sengekanten har vi allerede begynt med, så noen leseropplevelser tror jeg nok han skal få med seg allikevel. En favoritt foreløpig er denne. :-)

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.04.2008, 14:17

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Flere slike vedlegg, og adskillig mindre plastikskrot, og det er en ørliten sjanse for at jeg begynner å kjøpe Donald på fast basis til poden.

Hugs at det går an å bestille abonnement utan vedlegg.

Bladene kan også kjøpes brukt uten leker.

Nestor Burma skreiv:

Høytlesning fra Carl Barks-klassikere på sengekanten har vi allerede begynt med, så noen leseropplevelser tror jeg nok han skal få med seg allikevel. En favoritt foreløpig er denne. :-)

Personlig synes jeg dog at finnes mange Barks-historier som er langt bedre enn den, f.eks.:
Eggemysteriet
Gullhjelmen
Skrue rømmer fra rikdommen
Den lure Onkel Skrue
DD på Grønland
Det magentarøde frimerket
Jul i pengelens
Det gamle slottets hemmelighet
Landet under jorden
Enhjørningen

bare for å nevne noen. Prøv å les dem for ham ;-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 17.04.2008, 16:44 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

17.04.2008, 16:41

Sigvald skreiv:

Personlig synes jeg dog at finnes mange Barks-historier som er langt bedre enn den, f.eks.:
Eggemysteriet
Gullhjelmen
Skrue rømmer fra rikdommen
Den lure Onkel Skrue
DD på Grønland
Det magentarøde frimerket
Jul i pengelens
Det gamle slottets hemmelighet
Landet under jorden
Enhjørningen

bare for å nevne noen. Prøv å les dem for ham ;-)

Ellers kanskje han skal få oppdage dem selv.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

17.04.2008, 20:22

Nestor Burma skreiv:

[Men inntil videre - så lenge jeg har en viss innflytelse og påvirkningskraft - så lar jeg faktisk være å kjøpe Donald når plastskrotet som er klistret fast til bladet er altfor ubrukelig eller idiotisk.

Jeg lurer på om vulgærdonaldistene i Egmont som har funnet ut at Donald-historier er så uinteressante at den eneste måten å få solgt dem på er å pakke dem sammen med plastleker har forsøkt å undersøke hvor mange potensielle salg de taper som en direkte følge av denne idiotien.

Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)

Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim

18.04.2008, 00:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.