Andeby Online > Diskusjonsforum > Don Rosa skal opereres
Gå tilbake til forumoversikta ...

AC skreiv:
Fremgår det ikke netop af Sigvalds post at han sætter Rosas helse - helbred langt højere end hans evt. deltagelse på en festival?
Det var i hvert fall mitt poeng med den siste setningen i mitt innlegg over her. Jeg beklager selvsagt dersom jeg skulle ha uttrykt meg uheldig.
AC skreiv:
Jeg har set køer med Rosa-fans som det tog timer at afvikle - og disse var fulde af fans som ikke villke drømme om at sælge på ebay bagefter.
Det er i hvert fall ytterst få, mest sannsynlig ingen, av DDF(r)s mest aktive medlemmer som ville solgt en personlig Rosa-tegning på Ebay. Noen av dem handler dog på Ebay. Jeg føler meg derfor meget trygg på at det er seriøse danske fans som håper å treffe Don Rosa i månedsskiftet mai/juni.
AC har forøvrig oppklart at det er rifter og ikke tårer Dan Shane i denne sammenheng sikter til med ordet "tears". Ordet "rips" hadde nok i så måte vært mindre forvirrende for dem som ikke har engelsk som sitt morsmål.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 26.03.2008, 23:10 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
26.03.2008, 23:07

Sigvald skreiv:
AC skreiv:
Fremgår det ikke netop af Sigvalds post at han sætter Rosas helse - helbred langt højere end hans evt. deltagelse på en festival?
Det var i hvert fall mitt poeng med den siste setningen i mitt innlegg over her.
Flisespikeri blir nå dette, men la oss nå anvende noe du liker Sigvald, enkel oppsummering og målbare kvantitative størrelser satt i system
La oss gå gjennom hva du har skrevet i denne tråden frem til nå
I henhold til en mail jeg fikk fra Dons kone før jeg dro på påskeferie, ble han operert i begynnelsen av uken:
AC mener at det foreløpig ikke er mulig å vite om dette vil kunne få konsekvenser for Dons planer om å delta på Komiks-messen i København i månedsskiftet mai-juni.
Hmmm? Ann nevnte 6 uker, Barry 6 måneder? Dette er det viktig for DDF(r) å finne ut av ettersom Don er invitert til Komiksfestivalen i månedsskiftet mai/juni. Vi får uansett håpe at han er såpass at han kan komme til festivalen selv om han ikke skulle være i stand til annet enn å signere.
OK, men for DDF(r) er det nok viktigere å få vite hvilke følger dette evt. får for KOMIKS-festivalen.
Ja, selvsagt er hensynet til øynene hans det viktigste.
Huff! Som om ikke AC og DDF(r) har vært bekymret nok i forhold til om Don Rosa kan komme til KOMIKS-festivalen eller ikke. Nå får vi bare, som du sier, krysse fingene og håpe på det aller beste for Don og hans syn.
Hvis vi oppsummerer og katalogiserer det du har skrevet her så får vi følgende statistikk:
KOMIKS festivalen er omtalt 4 ganger
DDFR sin forhold til festivalen er omtalt 3 ganger
AC er omtalt 2 ganger
Og 2 ganger uttrykker du bekymring for Don sin helse. Den ene gangen attpåtil etter sterkt press fra det gode selskap.
Nei, Sigvald, jeg vil ikke si at dine innlegg bærer preg av at du er mest opptatt av Don sin helse. Som vanlig er du deg selv nærmest, og jeg hadde ventet bedre av deg, Dons største fan.
Jeg vil ihvertfall avslute med å ønske han alt vel, og håpe at han får ett nytt og bedre syn på tilværelsen.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 27.03.2008, 00:06 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
26.03.2008, 23:12

Positivt nytt til alle Rosa-fans:
AC har i DDF(r)s forum kunngjort at han nylig har vært i kontakt med Don som presiserte at han stadig satser på å komme til KOMIKS-festivalen.
I øvrigt har jeg hørt fra Don via netop [hans kone] Ann at han ville have aflyst turen forlængst hvis ikke det var hans plan at komme til messen - så indtil videre kan vi regne med at se Don til Komiks. Hvis lægen så skulle beordre længere tid på langs (eller i den vinkel en løs nethinde nu kræver...) så må Don jo følge lægens anvisning - det er klart.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.04.2008, 00:54 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2008, 00:47

Nå kommer det også et par andre Donald-tegnere på Komiks, samt en rekke andre kjente tegneserietegnere. For meg er det enklere å komme til København enn til Bergen, og jeg er fristet til å ta en liten tur.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
03.04.2008, 20:04

Øyvind Braaten skreiv:
Nå kommer det også et par andre Donald-tegnere på Komiks, samt en rekke andre kjente tegneserietegnere. For meg er det enklere å komme til København enn til Bergen, og jeg er fristet til å ta en liten tur.
I så fall vil nok DDF(r) bare sette pris på om du tar nærmere kontakt.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.04.2008, 20:51 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.04.2008, 20:50

Hvorfor den R'en i parantes når DDF nevnes?
Har lagt merke til det, og skjønner ikke hvorfor..
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
03.04.2008, 21:09

Øyvind, jeg glæder mig til at møde dig - men du har lige meget ret til at deltage på festivalen hvadenten du tager kontakt med os fra foreningen eller ej - det ved Sigvald også godt :-)
DDF(R) er foreningens navn - Dansk Donaldist-Forening (RAP) - (R)'er i parantes var fra begyndelsen set som vores lille hilsen til vor svenske søsterforening NAFS(K).
At nogle, inkl. mig selv så ofte blot siger foreningen eller donaldist-foreningen er noget andet.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
03.04.2008, 21:24

Foreininga heiter Dansk Donaldist-Forening (med Rap-fodet Ande-Profil), forkorta Dansk Donaldist-Forening (RAP), forkorta DDF(R).
Namnet er inspirert av norske GDV(b-k) (Gammeldonaldismens venner (barksist-kreativistene)) og svenske NAFS(k) (Nationella Ankistförbundet i Sverige (kvack)), som i sin tur er inspirert av AKP(m-l) (Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene)).
(Heisann, ser at AC kom meg i forkjøpet. Jaja.)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
03.04.2008, 21:25

Så fikk man den avklart da. Takker.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
03.04.2008, 21:54

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
(Heisann, ser at AC kom meg i forkjøpet. Jaja.)
Du kom faktisk litt lengre enn han, for han forklarte bare at R står for RAP, men ikke hva RAP står for. En må også lete litt før en finner ut av dette på DDF(R)s nettsider, hvor det i et intervju med AC står: "I dag prøver jeg måske nok sådan lidt med vilje at glemme, at Rap står for Rapfodet Ande-Profil."
Jeg var heller ikke så veldig klar over hva RAP sto for, og har aldri tenkt noe særlig på det (annet enn at det vel umulig kunne ha noe å gjøre med sure oppstøt). Først nå kom jeg plutselig til å tenke på at Dole på dansk heter Rap. Forøvrig hadde det vært artig med en DDF(R)-rap (altså musikk).
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
03.04.2008, 22:07

Foreningen har jo faktisk en sang. Og det med AndeProfilen prøver vi netop på at glemme - ligesom svenskerne forsøger at glemme hvad KVACK i NAFS(KVACK) står for :-)
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
03.04.2008, 23:38

Foreininga heiter Dansk Donaldist-Forening (med Rap-fodet Ande-Profil), forkorta Dansk Donaldist-Forening (RAP), forkorta DDF(R).
På siste årsmøte ble det offisielle navnet endret fra "Dansk Donaldist-Forening (med Rap-fodet Ande-Profil)" til "Dansk Donaldist-Forening (rap)". Det korrekte engelske navnet er "Danish Donaldist Society".
Som i sin tur er inspirert av AKP(m-l) (Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene))
Ikke noen lystig inspirasjonskilde akkurat.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 04.04.2008, 00:20 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
04.04.2008, 00:15

Sigvald skreiv:
På siste årsmøte ble det offisielle navnet endret fra "Dansk Donaldist-Forening (med Rap-fodet Ande-Profil)" til "Dansk Donaldist-Forening (rap)". Det korrekte engelske navnet er "Danish Donaldist Society".
Altså ikke "Danish Donaldist Society (burp)"? 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
04.04.2008, 00:35

Guffen Delbekk skreiv:
Sigvald skreiv:
Altså ikke "Danish Donaldist Society (burp)"?
Nei, kun "Danish Donaldist Society".
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 04.04.2008, 04:30 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
04.04.2008, 01:14

Sigvald skreiv:
Guffen Delbekk skreiv:
Sigvald skreiv:
Altså ikke "Danish Donaldist Society (burp)"? :P
Nei kun "Danish Donaldist Society".
Hehaho! Vet ikke hva som er mest morsomt. Guffens kommentar eller Sigvalds svar...
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
04.04.2008, 02:01

Sigvald skreiv:
Som i sin tur er inspirert av AKP(m-l) (Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene))
Ikke noen lystig inspirasjonskilde akkurat.
Eg synest at det er kjempegøy, eg. Eg meiner, sjå på ordspelet. Dei gjekk frå (marxist-leninistene) til (barksist-kreativistene). Dersom ordspelet Barks-Marx ikkje lenger er lystig, kva er det då som er lystig?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
04.04.2008, 07:44

..... Dersom ordspelet Barks-Marx ikkje lenger er lystig, kva er det då som er lystig?
Hvorfor kan ikke jeg bjeffe, når Carl Barks? 
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
04.04.2008, 11:47

Eg synest at det er kjempegøy, eg. Eg meiner, sjå på ordspelet. Dei gjekk frå (marxist-leninistene) til (barksist-kreativistene). Dersom ordspelet Barks-Marx ikkje lenger er lystig, kva er det då som er lystig?
Det var selve AKP(m-l) dets ideologi jeg siktet til - ikke ordspillet som i seg selv selvsagt er morsomt nok.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 04.04.2008, 19:14 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
04.04.2008, 19:12

Namnet er inspirert av norske GDV(b-k) (Gammeldonaldismens venner (barksist-kreativistene)) og svenske NAFS(k) (Nationella Ankistförbundet i Sverige (kvack)), som i sin tur er inspirert av AKP(m-l) (Arbeidernes kommunistparti (marxist-leninistene)).
Skal ikke tvære lenge ved AKP(m-l)-temaet, som selvfølgelig er en avsporing i denne tråden. Ja, navnet/forkortelsen på norske GDV(b-k) er selvfølgelig inspirert av norske AKP(m-l), men jeg er ikke sikker på at det samme gjelder svenske NAFS(k) (hvis det er det Olaf mener). Jeg vil snarere tro at det er inspirert av tilsvarende svenske partier med minst like lange navn/forkortelser, slik som KFML(r) (Kommunistiska Förbundet Marxist-Leninisterna (revolutionärerna)).
Min personlige mening er at slike henspillinger på politiske bevegelser som først og fremst var toneangivende på 70-tallet, sikkert hadde en humoristisk effekt der og da, men at de i dag (nå som selv AKP har kuttet ut parentesen) kanskje virker litt anakronistiske.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com
Innlegget blei sist redigert 04.04.2008, 20:29 av Karamell
Karamell
40 år, Oslo
04.04.2008, 20:27

Karamell skreiv:
Ja, navnet/forkortelsen på norske GDV(b-k) er selvfølgelig inspirert av norske AKP(m-l), men jeg er ikke sikker på at det samme gjelder svenske NAFS(k) (hvis det er det Olaf mener).
Det eg alltid har gått ut frå at var tilfelle, er at namnet DDF(r) er inspirert av namnet NAFS(k), som igjen er inspirert av namnet GDV(b-k), som igjen er inspirert av namnet AKP(m-l). Svenske partier med tilsvarande kronglete namn må eg innrømme at eg ikkje hadde kjennskap til.
Elles har du sjølvsagt rett i at vi nok er langt off-topic med dette.
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
04.04.2008, 21:33

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.