Andeby Online > Diskusjonsforum > Pip Squeeks
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg vet at dette er et forum for "Donald og slikt", men tar likevel sjansen på å stille et par spørsmål som ikke har med Donald å gjøre. Det har riktignok en god del med "slikt" å gjøre da det er Barks-relatert.
I CBSV nr. 11 side 110 står det å lese om Barks' forsøk på å skape sin egen tegneserie, nemlig "Pip Squeeks". Er det noen som vet hvor meget han laget av disse stripene og om de finnes utgitt noen steder? Jeg antar det er mer enn den ene stripen som er gjengitt i CBSV?
27.03.2008, 13:05

27.03.2008, 16:29

Jeg håber de alle kommer med i ekstrabindet med Barks' ikke-Disney-tegneserier.
for øvrig mener jeg at Kart... Carl Barks' ikke-Disney-serier bør utgis på norsk i en samlet utgave.
Benadikt
49 år, Færøyene
27.03.2008, 17:45

Mystisk!! Dette hadde jeg faktisk aldri hørt om! Fant denne tråden på DCML om Pip Squeeks: http://nafsk.se/pipermail/dcml/2004-April/021524.html
Positurene på de bildene som vises bekrefer i høyeste grad sitatet Gerstein viser til. Positurene og ansiktsuttrykkene til figurene er skremmende likt Donald og nevøene...
Tommy
24 år, Odda
27.03.2008, 18:43

Det er dette bildet som også står i CBSV side 110. Det skal visstnok eksisteren hel serie med disse figurene skrevet og tegnet av Carl Barks. Jeg begynte først å undersøke i dag, og jeg har jo lyst til å få se mer av disse
27.03.2008, 18:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.