Andeby Online > Diskusjonsforum > Kan ikkje venta
Gå tilbake til forumoversikta ...

Odgor
16 år, Ullensvang
25.03.2008, 15:59

Odgor skreiv:
Kan ikkje venta på fortsettelsen på Don Rosa historien som kom denne veka. Genial idè, Rosa!
Hvis det viser seg å være umulig å vente, finnes historien også i DD&Co 32/1996, da presentert i én del. Men enig i at det er en genial historie.
Tommy
24 år, Odda
25.03.2008, 17:12

Tommy skreiv:
Odgor skreiv:
Kan ikkje venta på fortsettelsen på Don Rosa historien som kom denne veka. Genial idè, Rosa!
Hvis det viser seg å være umulig å vente, finnes historien også i DD&Co 32/1996, da presentert i én del. Men enig i at det er en genial historie.
Trur ikkje eg har det bladet...Jaja, får vel slita meg gjennom ei veka då. Kanskje Illustrert Vitenskap komme i mellomtida? Får håpa.
~Odgor
Odgor
16 år, Ullensvang
25.03.2008, 17:21

Odgor skreiv:
Hviliken historie? Og hvorfor har ikke Olaf eller andre varslet om dette før her i AOL? Man vet da at det er flere her som ikke abonnerer?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
25.03.2008, 18:14

Ta det med ro, Sigvald. Bladet er i butikken nå.
Tror det er "Onkel Skrue går på veggen".
It was all started by a mouse...
25.03.2008, 18:39

Sigvald skreiv:
Hviliken historie? Og hvorfor har ikke Olaf eller andre varslet om dette før her i AOL? Man vet da at det er flere her som ikke abonnerer?
Nå ble det faktisk "varslet" allerede første dag bladet er i salg i butikkene (som er i dag). Det kan vel ikke sies å være for sent? Trodde faktisk du var klar over dette? Du har i alle fall startet en tråd der du skriver at du kjøpte forrige ukes blad (altså påskenummeret), og der går det jo fram på "Neste uke"-sida både at det er Don Rosa-historie denne uka, og hvilken historie det er. Selv om det ikke reklameres med "Don Rosa-historie" bør vel Don Rosa-kjennere ganske enkelt se både at det er Rosa og hvilken historie det er snakk om.
Tommy
24 år, Odda
25.03.2008, 18:46

Sigvald skreiv:
Odgor skreiv:
Trist at enkelte alltid skal være så utrolig negative.™
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
25.03.2008, 18:59

Tommy skreiv:
Nå ble det faktisk "varslet" allerede første dag bladet er i salg i butikkene (som er i dag). Det kan vel ikke sies å være for sent?
Ikke "for sent" nei, men normalt er da en Don Rosa historie en viktig nok nyhet til at den nevnes så snart abonnentene vet noe. Hadde jeg visst dette for en uke siden kunne jeg fått noen venner av meg til å kjøpe bladet med den første delen til AC når de likevel var hjemme i Sverige i påsken. Det går jo ikke nå. Men la oss nå ikke henge oss opp i dette.
Trodde faktisk du var klar over dette? Du har i alle fall startet en tråd der du skriver at du kjøpte forrige ukes blad (altså påskenummeret), og der går det jo fram på "Neste uke"-sida både at det er Don Rosa-historie denne uka, og hvilken historie det er. Selv om det ikke reklameres med "Don Rosa-historie" bør vel Don Rosa-kjennere ganske enkelt se både at det er Rosa og hvilken historie det er snakk om.
Jeg kjøpe det bladet p.g.a. bilaget "Det gamle slottets hemmelighet", men jeg har så langt ikke hatt tid til å lese verken det ene eller det andre.
Ellers er det bare fint at de kommer med et slikt Don Rosa opptrykk, selv om det virker litt kunstig når de deler opp en historie som aldri har vært beregnet på å bli delt opp. Dette minner om utgivelsen av "Skattenuten" i DD&Co 8-9/1990.
Ellers er det interessant å se at Arild Midthuns (for det er vel ham som har tegnet coveret på ukens DD&Co?) cover refererer til "Onkel Skrue går på veggen", selv om referansen er ytterst vag. F.eks. mangler jo Donald på coveret selv om han spiller en viktig rolle i historien. Tryllestaven er også annerledes og så baserer Arild seg på opp-ned gravitasjon i stedet for sidelengs gravitasjon som er hovedpoenget i historien.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 25.03.2008, 19:47 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
25.03.2008, 19:41

Sigvald skreiv:
Ellers er det interessant å se at Arild Midthuns (for det er vel ham som har tegnet coveret på ukens DD&Co?) cover refererer til "Onkel Skrue går på veggen", selv om referansen er ytterst vag. F.eks. mangler jo Donald på coveret selv om han spiller en viktig rolle i historien. Tryllestaven er også annerledes og så baserer Arild seg på opp-ned gravitasjon i stedet for sidelengs gravitasjon som er hovedpoenget i historien.
Arild hadde idéen til forsida, men den er tegnet av Rodriques. Synes forsida også har litt til felles med forsida som refererer til "Tryllestav mot hakkespetter". Magicas tryllestav er i alle fall veldig lik.
Tommy
24 år, Odda
25.03.2008, 20:06

Tommy skreiv:
Arild hadde idéen til forsida, men den er tegnet av Rodriques. Synes forsida også har litt til felles med forsida som refererer til "Tryllestav mot hakkespetter". Magicas tryllestav er i alle fall veldig lik.
Jeg er enig i den vurderingen. Personllig synes jeg dog at den utformingen av den slags forsider i enda større grad bør reflektere den historien de referer til.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
25.03.2008, 21:22

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.