Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hva kjøper/abonnerer du på?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hva kjøper/abonnerer du på?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Jadaså.....Plutselig skjønte jeg all klagingen over at bladene ikke var til salgs i stavanger. Eller kanskje ikke ;)

SteveGeppi

30.07.2004, 22:40

Forumet ser ikke ut som det er heeelt i orden? SteveGeppi fikk akkurat signaturen til Olaf...

Opp det titter blomster små, sola ler på himlen blå - blå - så små. ... Hm.. Humla snurrer, hanen galer - vakkert synger alle svaler. Hør lerka jubler - og flott den svinger - seg i det blå, på de lette vinger..

luredan
23 år, Bergen

30.07.2004, 23:18

Dette er en test...

Arnstein (ikke pålogget)

30.07.2004, 23:32

Fiksa ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

30.07.2004, 23:35

Javisst, det var som jeg tenkte. Ser ut som det er en bug som gjør at en ikke-pålogget får signaturen til den forrige påloggete brukerens innlegg. Vi ser også i del 2 av denne tråden at Sjur123 (også ikke pålogget) fikk signaturen til Mathias bøgh.

Greit for Olaf å være oppmerksom på det slik at han kan prøve å få fikset det (om han ikke har vært oppmerksom på det fra før?).

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

30.07.2004, 23:36

Du var raskt ute der, Olaf. Dumt det ikke lar seg gjøre å slette innlegg, foreløpig.

For å få tråden ontopic igjen, kan jeg fortelle at jeg abonnerer på:

DD&Co (lot meg lokke av Egmonts halvpris-tilbud)
De komplette årganger
Hall of Fame

Og dessuten, når det kommer, Carl Barks Library, om økonomien min holder...

Arnstein
28 år, Klepp

30.07.2004, 23:40

Arnstein skreiv:

Og dessuten, når det kommer, Carl Barks Library, om økonomien min holder...

Norsk eller engelsk utgave. Ser ut som den engelske utgaven skal vekkes til live igjen. Så sier sjefen i dette intervjuet.

http://www.icv2.com/articles/news/2129.html

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

30.07.2004, 23:47

MikroMidas skreiv:

Norsk eller engelsk utgave. Ser ut som den engelske utgaven skal vekkes til live igjen. Så sier sjefen i dette intervjuet.

http://www.icv2.com/articles/news/2129.html

Selv om en engelsk utgave er å foretrekke blant noen seriøse donaldister/samlere, tror jeg nok at jeg foretrekker den norske utgaven for det er lettest for meg å lese. Selv om jeg vet at det ikke blir det samme som å lese historiene av Barks på originalspråket.

Arnstein
28 år, Klepp

30.07.2004, 23:59

Den amerikanske utgivelsen vil vel fortsatt være i sort-hvitt (da det er snakk om bøkene og ikke albumene), mens den norske blir i farger.

For de mest ihuga fansen kan det vel også argumenteres at den amerikanske har Carl Barks håndtekst og ikke "maskinskreven" tekst.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

31.07.2004, 00:24

Abonnerer på:
DD & Co, Hall of Fame og De komplette årganger

Kjøper ellers:
Mammutbøker, DD Pocket, Jubileumsbøkene (de jeg før tak i :p) og diverse andre bøker som kommer.

Bjørn

27.08.2004, 14:25

Abbonerer på Donald Duck & Co... kjøper hver donal pocket som kommer ut siden den bildeserien begynnte (kjøpte litt før det og da) Og kjøper hvert eneste Fantonald blad som kommer ut, har til nå alle sammen.

-"What your eyes see and ears hear, the mind believes. But eyes and ears alike can be decieved, only the mind can know true reality".

AlphonseCapone
24 år, Rana

29.08.2004, 21:31

Holy moses! Har du hele fantonald samlingen? er ikke det ganske mange?

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

30.08.2004, 08:23

I går fikk jeg et gullkantet tilbud om å kjøpe 26 årgangsbøker for 100 kr/stk... Akk, der går siste rest av feriepengene.

Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!

Mats
20 år, Kongsvinger

30.08.2004, 09:35

MikroMidas skreiv:

Ser ut som den engelske utgaven skal vekkes til live igjen. Så sier sjefen i dette intervjuet.

Tja, det er et næsten to år gammelt interview, og Geppi siger faktisk ikke meget andet, end at Gemstone har *rettighederne* til at genoptrykke CBL. Han siger endog specifikt, at de ikke har en eventuel genoptrykning skeduleret, da den er meget omkostningsrig.

Men hvis de skulle begynde på genoptrykning af den gamle CBL skulle fordelen vel være, at man så kunne få dem fra ny. Det er ikke *specielt* svært at skaffe sig de originale CBL-sæt i dag til omkring de samme penge, som de oprindeligt kostede, og som et nyoptryk sikkert også vil koste. Vi taler så om brugte sæt, men i en stand, hvor de lige så godt kunne have været nye. Således har jeg (inden for de seneste år) købt flere af mine sæt stadig i den oprindelige folie (shrink-wrap). Og det billigere end hvad Egmont har tænkt sig at tage for sin nyudgivelse.

For en måned siden sagde Gary Leach på DCML:

There is no new edition of the Carl Barks Library scheduled, for now or in the near future.

Og omkring en eventuel nyproduktion af et amerikansk CBL:

Why doesn't Gemstone go ahead with a CBL of its own? It would be possible, but it would also be an expensive and largely pointless duplication of effort. What Egmont's going for is, in many ways, an improved and updated Another Rainbow CBL in full color, and that's the sort of CBL Steve Geppi would like to put on the market in the US.

Kilde: http://stp.ling.uu.se/pipermail/dcml/2004-July/027836.html

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

30.08.2004, 12:52

Ah, og hvis jeg skulle holde mig til trådens emne, kan jeg da fortælle, at jeg abonnerer på:
- Anders And & Co. (DD&Co)
- De Komplette Årgange (har dog lige opsagt abonnementet, nu da jeg således har genoptryk af de første ti årgange)
- Hall of Fame (*håber* jeg da; jeg har endnu ikke modtaget nogen)

Køber fast:
Jumbobøgerne (Donald Pocket)
Diverse one-shot-udgivelser (som fx den nylige DD70-bog, Barks' bedste, etc.)

Køber sporadisk:
Anders And Ekstra (Mikke Mus)
Amerikanske Uncle Scrooge og Walt Disney's Comics and Stories

Prøver derudover at komplettere min danske (som egentlig rækker over stort set alle udgivelser) og amerikanske (mest US og WDC) samling, hvor økonomien tillader det. Og håber da også på, at sidsnævnte giver mulighed for at få de sidste amerikanske CBL-sæt i hus inden alt for længe, men de bliver nok skubbet længere ud i fremtiden af det danske CBL, hvis jeg skulle være så heldig at få et abonnement.

Ja, og så er der en smule non-Disney, mest i form af albums. Dog har jeg lige bestilt den komplette "Bone"-bog på engelsk. Bone kan jeg *varmt* anbefale til fans af eventyr-genren.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

30.08.2004, 13:26

pryds skreiv:
{{ jeg abonnerer på:
- De Komplette Årgange (har dog lige opsagt abonnementet, nu da jeg således har genoptryk af de første ti årgange)

Hva er vitsen med å slutte der? Kun spare penger eller?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

30.08.2004, 16:41

pryds skreiv:

Det er ikke *specielt* svært at skaffe sig de originale CBL-sæt i dag til omkring de samme penge, som de oprindeligt kostede, og som et nyoptryk sikkert også vil koste. Vi taler så om brugte sæt, men i en stand, hvor de lige så godt kunne have været nye.

Jeg har to venner som jeg hjelper å kompletere dette praktverket (som jeg har selv :) og jeg lurte på hvor du får kjøpt de brukt billig. Mange av utgivelsene finner du både ny og brukt billig, men har du kommet over boks V,VI eller X som er de siste som ble gitt ut billig så vil jeg gjerne vite om det. Ebay er ett alternativ, men boks V og X går sjelden under 400 US$.

Men det er litt morsomt det du nevner som Gary Leach har sagt på DCML. Er "reglene" slik at når Egmont har gitt ut den skandinaviske utgivelsen så kan Gemstonepub ta og legge på håndteksten til Carl Barks og da gi det ut på nytt igjen i usa ??

Ellers så misunner jeg deg muligheten til å kjøpe albumutgivelser og det utvalget Dere har av det i Danmark. Heldigvis finnes det norske spesialbutikker som importerer slikt.

Og BONE burde være obligatorisk lesning for alle sanne Barks venner er nå min oppfatning.

MikroMidas
45 år, Trondheim

30.08.2004, 18:36

MikroMidas skreiv:

Og BONE burde være obligatorisk lesning for alle sanne Barks venner er nå min oppfatning.

Jeg har nå lest et Bone-album en gang og mener at sanne venner av Barks finner betraktelig mer relevant lesning i Don Rosas serier - også Pertwillaby Papers og Captain Kentucky, men det er nå bare min subjektive mening da.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

30.08.2004, 19:55

Og hva er Bone? Er det noe Barks har skrevet?

"Oooorrrgle! Dooorrrgggle! Dooorrrffen!"

fiskebolla
Harstad

30.08.2004, 21:39

Sigvald skreiv:

pryds skreiv:

jeg abonnerer på:

Hva er vitsen med å slutte der? Kun spare penger eller?

Det er i hvert fald én af grundene. Og en tungtvejende af slagsen. Jeg håber på at være heldig at få et af abonnementerne på CBL, så det kræver jo lidt penge også, og når hver årgang i årgangsbøgerne så pludselig bliver dobbelt så dyre (fordi der er dobbelt så mange bøger), og jeg for nyligt har oprettet et HoF-abonnement, er det en prioriteringssag.

Men en anden grund er, at efterhånden som bøgerne genoptrykker nyere og nyere blade, er originalerne nemmere og nemmere at få fat på. Og min samling får mindre og mindre huller deropefter.

Jeg har nå lest et Bone-album en gang

Bemærk, at Bone er én lang historie, så man kan ikke blot læse et enkelt album uden at ødelægge historien. Man er nødt til at starte fra en ende.

og mener at sanne venner av Barks finner betraktelig mer relevant lesning i Don Rosas serier - også Pertwillaby Papers og Captain Kentucky, men det er nå bare min subjektive mening da.

Det kan vel næppe komme bag på nogen ;-)

fiskebolla skrev:

Og hva er Bone? Er det noe Barks har skrevet?

Nej. Egentlig er det odd-topic for dette forum. Undskylder, at jeg kom ind på det overhovedet. Men jeg kunne nu alligevel forestille mig, at det ville falde i mange Barks-fans' smag. Og forfatteren Jeff Smith har da også udtalt, at han er inspireret af bl.a. Barks. Læs evt. de to første kapitler (af 55) på http://www.boneville.com/library/excerpts/bone1_05.shtml

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

30.08.2004, 22:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.