Andeby Online > Diskusjonsforum > Tegnekonkurranse
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg leste i DD nr. 4 om en ny tegnekonkurranse i Donald, hvor vinneren får tegningen sin som forside på et donald-blad. Det er også en konkurranse om å lage beste tegneseriestripe, hvor premien er det samme som på cover-konkurransen.. Mens konkurransen pågår kommer vi ukentlig til å få råd fra diverse tegnere og manusskrivere i bladet om hva som er en god historie.
Hva synes dere om dette? Kommer dere til å delta?
Anders
Bergen
27.01.2004, 23:48

Eg og ein kompis tenkte vi skulle delta, men hadde idetørke. Så vi sendte ein mail til Don Rosa og spurte om hjelp. Han ville imidlertid ikkje hjelpe oss; vi hadde sagt i mailen at "It just might be a kind of cheating, but could you help us anyway?" eller noko i den dur, og han svarar "Anyway, it's not "kind of " cheating, it's FLAT OUT cheating."
Så det var den hjelpa. Når det gjeld å kome på slike gag-ting har eg veldig ofte problem med å få gode idear.
«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»
-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.
Jørn Inge Frostad
19 år, Vestnes
28.01.2004, 14:04

Hej snydepelse og andet godtfolk :-)
det er da en fin idé - men som så ofte før må jeg konstatere at vi ikke ser noget til dette i DK... endnu engang bliver vi negligeret mens I nordmend får hele kagen... det er SNYYYYD! snøft...
;-)....
AC
AC
30.01.2004, 20:21

Tegnekonkurranser er alltid morsomme. Det burde være flere av de i Donald :)
-"What your eyes see and ears hear, the mind believes. But eyes and ears alike can be decieved, only the mind can know true reality".
AlphonseCapone
24 år, Rana
06.02.2004, 14:27

...men sjølvsagt er det 15 års aldersgrense. Så ingenting for oss som faktisk er så gamle at vi har noko i Donald å gjere. :-)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 14:40

Øvre ja.
Noko som seier at dette er ein konkurranse sett i gong for å tilfredsstille unge lesarar, ikkje for å rekruttere nye teiknarar. Synd.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 14:56

Hø? Kan man ikke delta dersom man er 15 år? Hva er det for noe tull? Nå ble jeg virkelig skuffet over donald duck og co.
Anders
Bergen
06.02.2004, 15:33

Nei, du må ikkje vere 15 år. Du må vere _under_ 15 år. (er ikkje sikker på om det var "yngre enn 15" eller "15 eller yngre".)
Og kvifor skal det vere færre 15-åringar som leser Donald enn andre aldersgrupper?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 15:52

Olaf Solstrand skreiv:
"Nei, du må ikkje vere 15 år. Du må vere _under_ 15 år. (er ikkje sikker på om det var "yngre enn 15" eller "15 eller yngre".)
Og kvifor skal det vere færre 15-åringar som leser Donald enn andre aldersgrupper?"
Det er berre eg som tullar. Eg leste feil. Og dessutan har du rett i det "kvifor skal det vere færre 15-åringar som leser Donald enn andre aldersgrupper?" Eg har sletta innlegget.
Steinøy
14 år, Gaular
06.02.2004, 16:03

Øvre aldersgrense? Hva er det for noe tull? Jeg tviler på at så mange under 15 kan skrive godt nok til at det blir noe kvalitet over vinerhistorien. Dessuten er det jo en mulighet for at "juryen" bare trekker lodd om hvem som vinner. De kommer til å få inn så mye dritt at det blir for slitsomt å lese gjennom hele haugen.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
06.02.2004, 18:57

Adamant skreiv:
"Øvre aldersgrense? Hva er det for noe tull? Jeg tviler på at så mange under 15 kan skrive godt nok til at det blir noe kvalitet over vinerhistorien."
Vel, det er jo snakk om å lage striper/forsider. Og det er laga i samarbeid med eit TV-program for 10-14-åringar...
"Dessuten er det jo en mulighet for at "juryen" bare trekker lodd om hvem som vinner. De kommer til å få inn så mye dritt at det blir for slitsomt å lese gjennom hele haugen."
I den førre konkurransen Donald Duck & Co hadde, Dagbladet-konkurransen, var eg med i juryen. Eg leste gjennom alle bidraga som var med, og det var fleire som gjorde det same. Jo da - Donald Duck & Co er seriøse nok til å faktisk leite seg fram til vinnarar.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
06.02.2004, 19:20

Olaf Solstrand skreiv:
I den førre konkurransen Donald Duck & Co hadde, Dagbladet-konkurransen, var eg med i juryen. Eg leste gjennom alle bidraga som var med, og det var fleire som gjorde det same. Jo da - Donald Duck & Co er seriøse nok til å faktisk leite seg fram til vinnarar."
Hm, jaha?
Men den konkurransen var da en mer seriøs konkurranse uten aldersgrenser, så det man fikk inn holdt høyere kvalitet? Eller?
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
07.02.2004, 00:10

Det står på donald.no at du må være 15 år eller yngre, gale greier.
I am not as think as you confused I am
Penton Penworthy
20 år, Bergen
07.02.2004, 01:21

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.