Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks Samlede Værker

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Samlede Værker

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44

For en julekveld! Dette er bare helt fantastisk. Håper ingen av de spurte kan si nei til noe så eventyrlig...

Personlig gleder jeg meg aller mest til maleriene.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

22.02.2008, 18:56

HURRA, HURRA, HURRA.
Men når noe er for godt til å være sant.......
Eller?
Men hva med alle de stakkarne som ikke fikk abonnere på CBSV? Skal de måtte gå glipp av også dette? Jeg får nesten dårlig samvittighet av å være med i en så eksklusiv liten forsamling som får så mye flott.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

22.02.2008, 19:45

Øyvind Braaten skreiv:

som får så mye flott.

Jeg tror vi skal huske på at dette er noe vi kjøper, og at grunnen (eller én av grunnene) til at Egmont gjør dette er selvsagt fordi det er penger å tjene. Men at det er grunn til å glede seg, er det likevel ingen tvil om.

Innlegget blei sist redigert 22.02.2008, 20:13 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

22.02.2008, 20:12

I utgangspunktet er jeg enig i at dette høres fantastisk ut, men jeg er litt usikker på om jeg syns det er så interessant at jeg kan ta meg råd til de ekstra boksene. Jeg har nemlig ikke bedre råd enn at jeg merker det de månedene jeg må betale for en boks. Vil boksene fortsatt koste 1560kr pr. stykk?

Problemet er jo at det vil være utrolig kjipt å ikke ha hele serien av bokser komplett. Tror det for min del vil være avgjørende hvor mye boksene vil koste. Er langtfra like villig til å betale masse penger for registere, hvem er hvem oversikter og grove vitsetegninger.

Beklager at jeg kanskje drar stemningen litt ned med mitt innlegg, men som sagt så er det snakk om masse penger så jeg er veldig usikker. (Forutsatt at prisen er den samme)

EDIT: Hadde vært interessant å få vite mer om spørreundersøkelsen. Svarer du kun på om det vil være interessant med eksta bokser eller også hva av ekstra materiellet du syns er interessant eller ikke?

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 22.02.2008, 22:36 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

22.02.2008, 22:31

Chrisron skreiv:

EDIT: Hadde vært interessant å få vite mer om spørreundersøkelsen. Svarer du kun på om det vil være interessant med eksta bokser eller også hva av ekstra materiellet du syns er interessant eller ikke?

Jeg må presisere at det ble sagt at Egmon PLANLA og utgi 3 nye bokser, og markedsundersøkelsen skal sikkert gi svar på om de skal gjøre det og evt. hvor mange bind.

Det ble først spurt et generelt spørsmål om hvor mange ganger jeg hadde lest i verket den siste mnd. (svar: 2) Så ble hver kassett (nr. 11 til 13) lest opp, bok for bok, med planlagt innhold i hver bok. Jeg skulle da gi karakter 1-5 (hvor 5 var beste karakter) om hvor interessert jeg var i hver enkelt bok, og så til slutt om jeg ønsket hver kassett. Til slutt kom det spørsmål om jeg kunne tenke meg å kjøpe alle boksene, og så var faktisk ordet også fritt. Var det mer jeg kunne tenke meg!

Jeg husker ikke alle detaljene i hva hver enkelt bok skulle inneholde, men prøvde å ramse opp det jeg husket i mitt forrige innlegg. For meg var det veldig vanskelig å svare annet en 5 på alle spørsmål, for jeg ønsker jo et så omfattende verk som mulig, og er interessert i å kjøpe alt, Men det er klart at nyrestaurerte utgivelser av non-disney tegneseriene samt maleriene frister nok mest.

Håper at andre som er blitt ringt opp kan supplere min informasjon.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

22.02.2008, 23:00

Takk for svar. Det er uten tvil nyrestaurerte utgivelser av non-disney tegneseriene og maleriene som frister meg mest også. Sa de noe om hva ekstrabøkene ville evt. koste?

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 22.02.2008, 23:56 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

22.02.2008, 23:55

Chrisron skreiv:

Takk for svar. Det er uten tvil nyrestaurerte utgivelser av non-disney tegneseriene og maleriene som frister meg mest også. Sa de noe om hva ekstrabøkene ville evt. koste?

Tenker du ikke på annet enn penger ;-)

Jeg ble også oppringt og sa meg svært interessert i samtlige nye bokser.

Jeg sa også at jeg kunne tenke med noen bind med forsider o.l. laget av andre til album, bøker o.l med Barks-innhold. Don Rosa, Marco Rota, Van Horn, Dan Jippes, etc. har jo laget slike covere o.l.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 23.02.2008, 02:02 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

23.02.2008, 02:02

Sigvald skreiv:

Tenker du ikke på annet enn penger ;-)

Hehe, ja det blir litt fokus på penger fra min side, men det er fordi jeg ikke har bedre råd enn at jeg tenke meg godt om før jeg bruker 4500kr ekstra. Derfor er jeg svært interessert i å vite hva bøkene vil koste. Vi betaler jo over 500kr pr. bok og jeg er overrasket at det virker som andre hittil ikke er noe opptatt av pris. Jeg mener, er dere virkelig villig til å betale like mye for bøker med registere, vitsetegninger, hvem er hvem oversikter o.l. som for bøkene som inneholder selve Disney-seriene? Personlig mener jeg at det eneste som muligens er verdt full pris er ikke-Disney seriene og maleriene.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

23.02.2008, 11:42

Chrisron skreiv:

..... Er langtfra like villig til å betale masse penger for registere, hvem er hvem oversikter og grove vitsetegninger.

Beklager at jeg kanskje drar stemningen litt ned med mitt innlegg, men som sagt så er det snakk om masse penger så jeg er veldig usikker. (Forutsatt at prisen er den samme)

Kan jeg eventuelt få kjøpt dine bokser også? Dette er så flott at det hadde vært fint å ha noen ekstra.
Kunne tenkt meg flere flotte serier i dette formatet. Tintin-, Corto Maltese-, og Viggo-boksene blir små fjotter i sammenligning.

Innlegget blei sist redigert 23.02.2008, 12:26 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

23.02.2008, 12:25

Chrisron skreiv:

Jeg mener, er dere virkelig villig til å betale like mye for bøker med registere, vitsetegninger, hvem er hvem oversikter o.l. som for bøkene som inneholder selve Disney-seriene? Personlig mener jeg at det eneste som muligens er verdt full pris er ikke-Disney seriene og maleriene.

Helt enig. Tviler på at jeg kjøper disse selv, egentlig bare seriene og maleriene jeg synes er interessante. (Men har jo muligheten til å lese samboerens bøker, så skal ikke klage :-) )

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 23.02.2008, 14:08 av krice

krice
24 år, Tromsø

23.02.2008, 14:08

Ikke disney serier: JA TAKK, JA TAKK, JA TAKK
Andemalerier med kjente ender: OKei da.
Andre malerier: Tja
Indexser: Og hvorfor skal jeg betale for innbundne utgaver av dette.
Forsider laget av andre småtalenter til Barks sine historier: Poenget her er ??

Og hvorfor har ingen ringt til meg, har jeg for langt nummer :-) ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

23.02.2008, 14:41

Øyvind Braaten skreiv:

Kan jeg eventuelt få kjøpt dine bokser også?

Det kan det jo hende vi kunne ordne hvis jeg velger å ikke kjøpe boksene. Problemet er vel at jeg muligens uansett kjøper boksene hvis de kommer ut selv om jeg ikke syns de er verdt prisen, rett og slett fordi jeg bare ha ting jeg samler på komplett. :-S

Men får jeg en telefon så vil hvertfall både indeks og registere få klare enere fra meg. Muligens kun ikke-Disney seriene fom får 5er.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 23.02.2008, 14:59 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

23.02.2008, 14:57

MikroMidas skreiv:

Forsider laget av andre småtalenter til Barks sine historier: Poenget her er ??

Noen har av og til laget nye forsider av forsider som Barks allered har laget, da får vi et godt inntrykk av hvordan Barks var så mye bedre til å komponere sidene. Det blir et sånt før/og etter bilde, eller egentlig et etter/før bilde, hvis dere skjønner?

MikroMidas skreiv:

Og hvorfor har ingen ringt til meg, har jeg for langt nummer :) ??

Eller meg, gir terningkast seks til alt.

Det er egentlig mer spennende med gamle tegninger og vitsetegninger av Barks. Dette har jeg ikke sett så mye av tidligere, mens tegneseriene av Barks har jeg allerede lest mange ganger. Det blir som en ekstra DVD med masse tilleggstoff.

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

23.02.2008, 17:52

Chrisron skreiv:

Problemet er vel at jeg muligens uansett kjøper boksene hvis de kommer ut selv om jeg ikke syns de er verdt prisen, rett og slett fordi jeg bare ha ting jeg samler på komplett. :-S

Da er vi to altså :-)

Men får jeg en telefon så vil hvertfall både indeks og registere få klare enere fra meg. Muligens kun ikke-Disney seriene fom får 5er.

Helt enig, og jeg håper alle har fornuft til å svare dette. En plass må grensen for hva vi vil betale for være. Det er på tide at noen setter den standarden og at utgiverene får det med seg. Indexser og Barks inspirerte forsider klarer jeg meg godt uten. Hvorfor tre bokser med en tredjedel fyllstoff. Hvorfor ikke to bokser med det folk flest vil ha, nemlig ender, enten i serier eller på malerier.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 25.02.2008, 09:07 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.02.2008, 08:59

MikroMidas skreiv:

Helt enig, og jeg håper alle har fornuft til å svare dette. En plass må grensen for hva vi vil betale for være. Det er på tide at noen setter den standarden og at utgiverene får det med seg. Indexser og Barks inspirerte forsider klarer jeg meg godt uten.

Trist at enkelte alltid skal være så utrolig negative.

Øyvind Braaten skreiv:

Eller meg, gir terningkast seks til alt.

Takk Øyvind :-)

Jeg håper virkelig at flest mulig har romslighet og fornuft nok til å være like positive til de ekstra boksene som Øyvind er og det våre danske venner synes å være:
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=2924

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 25.02.2008, 17:14 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

25.02.2008, 17:06

Hehe, jeg ser at du får ut litt frustrasjon ved å klage over mine utsagn på ddfr forumet, Sigvald.(EDIT: Hmm, plutselig var innlegget fjernet) Jeg vet du også skrev et innlegg her, men det ble fort fjernet av moderator trolig fordi du kalte meg flere mindre flatterende ting. Du misforstår som vanlig totalt poenget i andres innlegg her på forumet. Mitt og et par andres poeng er at Egmont prøver å selge oss noe som etter min mening ikke er verd prisen. Jeg ser på deler av ekstramateriellet som et forsøk på å selge en liter melk for 500kr. Og det å si nei takk til å betale 500kr for en liter melk har ingen ting med gjerrighet å gjøre. Jeg har på følelsen at Egmornt har hatt materiale som har fylt akkurat litt mer enn to bokser og så har de spedd det ut med fyllstoff for å kunne fylle tre. Du har all rett til å være uenig i dette, men dette er min personlige ærlige mening.

Sigvald skreiv:

Morsomste innlegget jeg noen gang har lest på Andeby Online. Jeg tror minst 90% av dine innlegg er negative og så klager du på andre? Din spøkefugl.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 25.02.2008, 17:50 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

25.02.2008, 17:38

Sigvald skreiv:

Enda verre at noen skal kverulere på andres meninger...

1800

25.02.2008, 17:41

Chrisron skreiv:

Hehe, jeg ser at du får ut litt frustrasjon ved å klage over mine utsagn på ddfr forumet, Sigvald.(EDIT: Hmm, plutselig var innlegget fjernet)

Jeg fjernet det selv, fordi jeg jeg skrev et
nytt
som jeg føler er mer gjennomtenkt og aktuelt.

Chrisron skreiv:

Du misforstår som vanlig totalt poenget i andres innlegg her på forumet. Mitt og et par andres poeng er at Egmont prøver å selge oss noe som etter min mening ikke er verd prisen.

Det gjør de jo hele tiden uten at noen klager. Jeg har f.eks. uttallige ganger påvist at norske utgivelser som DD&Co, Donald Pocket, HOF, osv. er betydelig dyrere i Norge enn i våre naboland (valuttakursene tatt i betraktning) uten at folk flest her synes at det gjør noe.

Chrisron skreiv:

Jeg ser på deler av ekstramateriellet som et forsøk på å selge en liter melk for 500kr. Og det å si nei takk til å betale 500kr for en liter melk har ingen ting med gjerrighet å gjøre.

Det er heller ikke gjerrighet som ligger til grunn for min kritikk av prisene på en del andre norske utgivelser (se over). Likevel føles det som om det blir oppfattet slik av mange her i gruppen.

Chrisron skreiv:

Jeg har på følelsen av at Egmont har hatt materiale som har fylt akkurat litt mer enn to bokser og så har de spedd det ut med fyllstoff for å kunne fylle tre.

Det er i så fall andre ting jeg heller vil definere som fyllstoff - f.eks. Barks' ikke-Disney-relaterte vitsetegninger.

Du har all rett til å være uenig i dette, men dette er min personlige ærlige mening.

Det er ingen som tvinger deg eller andre til å kjøpe de enkelte boksene. Min personlige ærlige mening er dog at alle de tre planlagte ekstra-boksene bør utgis som planlagt til glede for alle de av oss som er interesserte i alt dette fantastiske ekstramaterialet.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 25.02.2008, 19:19 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

25.02.2008, 19:17

Det er tydelig at trykk kokeren til noen™ har engasjert ett par moderatorer her i dag.

Det er veldig synd at ting moderes blindt uten at det legges igjen forklaring eller noe som kan opplyse om hvorfor. En slik moderering medfører også til tider at motdebatantene til den som blir moderert kan fremstå i ett litt greelt og skarpt lys da det innlegget som startet det hele er barbert bort fra forumet uten noen forklaring. Dette er en praksis som jeg personlig ikke helt er tilhenger av.

Men jeg vil ha en oppklaring fra Sigvald om hvem som er dette forumets MEST VELKJENTE KVERULANT link , eller link .

Du har før kalt folk idioter her inne, og jeg ser du nå er i gang med en ny praksis ved å på ddfr.dk sitt forum henge ut debattanter på dette forum. Din manglende folkeskikk mangler tydeligvis heller ingen grenser.

Innlegget blei sist redigert 25.02.2008, 20:28 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

25.02.2008, 20:26

MikroMidas skreiv:

Men jeg vil ha en oppklaring fra Sigvald om hvem som er dette forumets MEST VELKJENTE KVERULANT link , eller link .

Dette var da ustyrtelig morsomt. Kanskje vi skal ta en poll på hvem som er AOL`s mest velkjente kverulant :-)

Men det er ikke nytt at danske forum benyttes til å angripe AOL`ere. Det har skjedd flere ganger før.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

25.02.2008, 20:54

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.