Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donald neste uke (nr 8/2008)

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald neste uke (nr 8/2008)

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Bakerst i nr.7 står det at vi neste uke får et ekstra blad i anledning vinterferien.
Det bladet har den interessante tittelen: Et sted i ingensteds.

Kan det være snakk om Somewhere in nowhere kanskje?? :-O

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

Innlegget blei sist redigert 07.02.2008, 17:42 av whitesand

whitesand
39 år, Kristiansund

07.02.2008, 16:44

whitesand skreiv:

Bakerst i nr.7 står det at vi neste uke får et ekstra blad i anledning vinterferien.
Det bladet har den interessante tittelen: Et sted i ingensteds.

Kan det være snakk om Somewhere in nowhere kanskje?? :-O

Det virker jo absolutt sånn. Glimrende nytt! (Nå kan jeg angre på at jeg i høst kjøpte og leste den amerikanske utgaven av historien, sånn at jeg ikke lenger kan glede meg like mye til dette bladet :-) )

Tommy
24 år, Odda

07.02.2008, 17:16

Når jeg leser innlegget ditt Tommy, virker det som om du liker historien.

Er det sant?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

08.02.2008, 13:34

Villas Vidvei skreiv:

Er det sant?

"Somewhere in Nowhere" er jo en bra historie da. Jeg gleder meg iallfall til bladet kommer ut (jeg abbonemerer ikke lengre, så jeg kjøper bare blader innemellom).

Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

(Profil oppdatert.)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

08.02.2008, 14:32

Villas Vidvei skreiv:

Er det sant?

Ja, det er veldig sant! :-)

Tommy
24 år, Odda

08.02.2008, 15:19

Tommy skreiv:

Ja, det er veldig sant! :-)

Da gleder jeg meg!

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

09.02.2008, 13:48

Fikk inntrykk av at serien ikke var planlagt utgitt i Norge i det hele tatt! Hvorfor? Helt uforklarlig! Så om Egmont nå har bestemt seg for å gi den ut, er det et klokt valg!

(",) Tor

Tor Ø

13.02.2008, 13:51

Tor Ø skreiv:

Fikk inntrykk av at serien ikke var planlagt utgitt i Norge i det hele tatt!

Feil, Olaf sa bare at første norske utgaven kunne komme i CBSV som en ekstra godbit til abonnentene.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

13.02.2008, 15:47

Sigvald skreiv:

Tor Ø skreiv:

Fikk inntrykk av at serien ikke var planlagt utgitt i Norge i det hele tatt!

Feil, Olaf sa bare at første norske utgaven kunne komme i CBSV som en ekstra godbit til abonnentene.

Tar jeg feil, er det svært gode nyheter! Men for ordens skyld - ryktet kom ikke via Olaf, men husker ikke fra hvem. Men det er det samme, bare den kommer!!!!

(",) Tor

Tor Ø

14.02.2008, 08:51

Jeg skrev en liten anmeldelse av "Somewhere in Nowhere" da den kom på engelsk.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Nils Petter
61 år, Moss

14.02.2008, 09:55

Så er bladet mottatt, og historien lest. Måtte ta med meg bladet å lese det i lunchen på jobben i dag. Og det ble ingen skuffelse! Historien ga meg definitivt "Barks-følelsen" og var en forrykende historie med få dødpunkter. En Donald på sitt beste, løsningsorientert og med stå-på-vilje uansett! En litt overraskende slutt, kanskje, men likefullt en absolutt lesverdig historie som jeg anbefaler sterkt! Løp og kjøp på mandag, og nyt!
Men sånn personlig har jeg litt problemer med å skjønne at denne skal betraktes som en Barks-historie, på samme måte som med Jakten på gull-eplene. Tross alt har jo bare Barks kommet med ideen, og ikke hverken skrevet manus eller tegnet.Men dette er bare min PERSONLIGE mening, og må ikke forveksles med "ekspertenes" mening.

whitesand
39 år, Kristiansund

15.02.2008, 21:35

Når alt kommer til alt kan man vel sjældent give andet end sin personlige mening - med mindre en organisation eller forsamling har gtivet én ret til at udtale sig på deres vegne.

Jeg taler også på egne vegne når jeg siger at Somewhere in nowhere skuffede mig, allerede da jeg læste den første gang for vel snart 8 år siden. Det er en serie udsprunget af Barks' idé - skrevet af Lusdtig og tegnet af Block - og de har gjort et hæderligt arbejde - men som "sidste serie af Barks" gør serien sig ikke særligt godt...

Det minder mig ærligt talt i uhyggelig grad om Uderzos sidste album med Asterix, hvor himlen falder ned...

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

15.02.2008, 22:13

whitesand skreiv:

Men sånn personlig har jeg litt problemer med å skjønne at denne skal betraktes som en Barks-historie, på samme måte som med Jakten på gull-eplene. Tross alt har jo bare Barks kommet med ideen, og ikke hverken skrevet manus eller tegnet.Men dette er bare min PERSONLIGE mening, og må ikke forveksles med "ekspertenes" mening.

Jeg er delvis enig med deg, og Barks opprinnelige intensjon var jo også at dette skulle bli en historie på 10 sider. Men i stedet for å skille så klart mellom "Barks" og "ikke-Barks" tror jeg at jeg heller vil kalle dette en "litt-Barks"-historie. Det har jo blitt laget mange samarbeidshistorier opp gjennom årene, og Egmont (eller Gutenberghus som det het da) hadde jo på 80-tallet som fast ordning at det ikke var samme person som kom på idé til historie som skrev manuset. Og så var det selvsagt en tredje person som tegnet også. Men alle ledd er selvsagt like viktige for at sluttproduktet skal bli mulig. Så at Barks skal ha en del av æren for historien synes jeg ikke det bør være noen tvil om, selv om det er John Lustig som har hatt arbeidet med å bearbeide historien og skrive manus. Når det gjelder gulleplene-historien (altså den som sto på trykk nylig, ikke Barks' originale som er gått tapt) er jeg tilbøyelig til å være helt enig med deg, siden det ikke var et prosjekt Barks hadde noe med å gjøre. I motsetning til "Somewhere in nowhere", der han hadde en (veldig) stor finger med i spillet.

Innlegget blei sist redigert 15.02.2008, 23:39 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

15.02.2008, 23:38

Selvfølgelig skal han ha litt ære for historien, men som du sier, sluttproduktet ligger litt utenfor det originale konseptet han tenkte på opprinnelig.

Når jeg tenker Barks-historie, så er det så klart de historiene han både tegnet og skrev selv jeg tenker på. De han ikke skrev manuset til selv blir også Barks-historier, i og med at han tross alt tegnet dem. Men, der en historie er basert på en ide av Barks, uten at han har skrevet manus eller tegnet, regner jeg ikke som Barks-historie, selv om han vitterlig har en del av æren. B-)

whitesand
39 år, Kristiansund

15.02.2008, 23:48

AC skreiv:

Det minder mig ærligt talt i uhyggelig grad om Uderzos sidste album med Asterix, hvor himlen falder ned...

Uff, det er ikke bra. Personlig syns jeg Somewhere in Nowhere er en underholdene historie jeg, men det kan kanskje komme av at jeg hele tiden har sett på den som en historie inspirert av Barks istedenfor en historie av Barks. (Til tross for at Barks bidro) Dermed ser jeg personlig på den som noe helt annet enn Uderzos siste album, som jeg også ble svært skuffet over.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 16.02.2008, 01:23 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

16.02.2008, 01:21

"Somewhere in Nowhere" ("Et sted i ingensteds") er bilag til DD 8/2228, ganske riktig. Enda viktigere er det at Barks-klassikeren "Isfiskeren" (WDC&S 66 "Master ice-fisher") innleder DD&Co nr. 8 !!! En av mine definitve favoritter, og en av Barks' mest dynamiske serier! Great fun! Løp og kjøp mer enn ett!

(",) Tor

Tor Ø

18.02.2008, 09:44

Bilaget er dessverre nok et lavmål. I stedet for presentere den spesielle fortellingen "Somewhere in Nowhere" i en seriøs og relevant artikkel skrevet av en seriøs, oppegående person som Erik Hørthe serveres vi en intetsigende reklame for en latterlig harry nettside som heter [url=www.popit.no]www.popit.no[/url]. Det blir dessverre mer og mer åpenbart at utgiverne kun er opptatt av penger og drittunger og gir fullstendig blaffen i at det også finnes mer seriøse lesere blant både voksne og barn. Jeg synes at det er viktig å plassere ansvaret for kvalitetsfallet på Søland & Co. Det ville være synd dersom folk skulle gi en seriøs person som Erik Hørhe skylda for dette.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

18.02.2008, 14:47

Du bare MÅ syte og klage?? Er det ikke en eneste ting du kan være fornøyd med?
Her får vi et eget hefte, i riktig format til og med, med en spesiell historie inni, men det er likevel ikke nok for deg? Når skal du slutte å kreve slike usannsynlige rare ting? Regner med at de fleste som ser på denne historien som spesiell, allerede vet bakgrunnshistorien om den, og derfor ikke trenger en forklarende artikkel. For de fleste andre, er dette en vanlig Donald-historie som leses, og ikke tenkes noe særlig mer på.
Glem heller ikke at målgruppen for DD & Co fremdeles er BARN. At det er enkelte av oss som ikke blir voksne, og fremdeles koser oss med Donald, kan ikke Egmont bry seg så veldig hardt om syns jeg. Vi får bare tåle den barnslige reklamen, og vedleggene!

MIN mening!!

whitesand
39 år, Kristiansund

18.02.2008, 16:26

Hvis DD & Co skulle tilrettelegges for oss "seriøse", ville vel ikke bladet kunne opprettholdes. Uten barna ble det vel ikke noe blad. Synes bladet er mer seriøst enn noen gang, det kommer stadig mer teoretisk informasjon mellom alt det andre som presenteres.

Jeg må dessuten si at jeg synes årets første blader har vært over all forventning, med Barks nesten i hvert nummer (hvert eneste om man tar med ensiderne), opptrykk av gamle klassikere, nye saker av Rota og van Horn - jeg har ikke tenkt å klage i alle fall (bortsett fra på papiret).

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

18.02.2008, 18:20

whitesand skreiv:

Du bare MÅ syte og klage?? Er det ikke en eneste ting du kan være fornøyd med? Her får vi et eget hefte, i riktig format til og med, med en spesiell historie inni, men det er likevel ikke nok for deg? Når skal du slutte å kreve slike usannsynlige rare ting? Regner med at de fleste som ser på denne historien som spesiell, allerede vet bakgrunnshistorien om den, og derfor ikke trenger en forklarende artikkel. For de fleste andre, er dette en vanlig Donald-historie som leses, og ikke tenkes noe særlig mer på.

Er det bare jeg som har mer sans for den kvaliteten som leveres av f.eks. Gemstone?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

18.02.2008, 18:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.