Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Jan P. Krogh på TVNorge

Andeby Online > Diskusjonsforum > Jan P. Krogh på TVNorge

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg har bare sett ett program i denne serien, og jeg tror hovedproblemet er at dette er et typisk lavbudsjett hastverksarbeid hvor programlederne stiller nesten totalt uforberedt. Jeg krever ikke at de skal vite mye om tegneserier. Men hadde de i det minste visst litt mer på forhånd om personene de skal intervjue, hadde resultatet blitt mye bedre. Serien på VG-tv, som TV2 har stjålet ideen fra, er MYE bedre.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

14.02.2008, 10:08

krice skreiv:

Øyvind Braaten: Våkn opp og innse at det fins flere folk uten tegneserieinteresse enn med

Skillet går ikke bare der. I mine yngre år - på slutten av 1970-tallet og begynnelsen av 1980-tallet var jeg fast kjøper/leser av DD&Co, Tempo og Sølvpilen. I tillegg kjente jeg godt til blader som Fantomet, Superman, Lyn Gordon, Star Wars, o.l. Likefullt hadde jeg aldri noe forhold til Sprint - dette synes mange å ha vansker med å skjønne.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

14.02.2008, 13:10

Jeg tror du misforstår hva folk mener, Sigvald. Nå kan jeg jo kun snakke for meg selv, men jeg tror heller ingen andre har noen problemer med at du ikke noen gang har lest Sprint. Det fins mange tegneserier jeg ikke har lest heller. Det som det har blitt reagert på er at du påstår at serien ikke holder mål og åpenbart er mye dårligere enn seriene som gikk i Tempo til tross for at du aldri har lest serien.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

14.02.2008, 13:19

krice skreiv:

Øyvind Braaten: Våkn opp og innse at det fins flere folk uten tegneserieinteresse enn med, det er bare sånn det er i den virkelige verden, der de fleste av oss lever. Hvor stor del av Norges befolkning tror du egentlig er på Raptus? Eller for den saks skyld, hvor mange har i det hele tatt hørt om festivalen? Men jeg snakker sannsynligvis for døve ører...

Neida, neida - ta det med ro, ikke hiss deg opp, jeg er da fullstendig klar over at de fleste ikke er interessert i tegneserier. I Østfold har vi en klubbb, Østfold Tegneserieforum, hvor en del av de tegneserieinteresserte samles. Hit kommer bare noen ytterst få av Østfolds befolkning. Og den egentlige grunnen til at vi har en slik klubb, er at vi skal treffe likesinnede. Tegneserieinteresserte har etterhvert blitt like sjeldne som andetenner. :-)
Ingen av mine kolleger er tegneseriesamlere, men jeg har arvet et par Donaldpocketsamlinger fra deres slekninger som nå er forhenværende Donaldpocketsamlere. ( Men på vår arbeidsplass er jeg den eneste som åpent sier at jeg ikke ser på sport)
Mitt innlegg om Modesty-tegnerne på Raptus, var ironisk ment. Imotsetning til befolkningen generelt, tror jeg at en del på dette forumet leser tegneserier og har har hørt om Raptus.
I min ungdom, en gang for lenge siden i forrige århundre, var det vanlig at de fleste leste eller hadde lest noen tegneserier. På ungdomskolen, eller gymnaset, var tegneserier ikke noe stort tema, men de fleste hadde litt peiling. Tror dette har forandret seg mye, dessverre. Jeg er speiderleder og tar ofte noe lesestoff med på tur. På 70- og 80-tallet var "alle" ivrige etter å lese seriene. Men i de senere år er det bare noen få som gidder å lese litt. Mange av de unge påstår at de aldri leser tegneserier. Det ser ut til at det går den veien høna sparker :-)
Setter opp en smiley, slik at Krice og andre ser at høna kan sparke den rette veien. :-)
(Ikke ta det så høytidelig, en gammel kan si så mye rart. Litt moro at vi overhodet kan diskutere noe som dette.)

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Innlegget blei sist redigert 14.02.2008, 14:08 av Øyvind Braaten

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

14.02.2008, 14:08

Nils Petter skreiv:

Jeg har bare sett ett program i denne serien, og jeg tror hovedproblemet er at dette er et typisk lavbudsjett hastverksarbeid hvor programlederne stiller nesten totalt uforberedt. Jeg krever ikke at de skal vite mye om tegneserier. Men hadde de i det minste visst litt mer på forhånd om personene de skal intervjue, hadde resultatet blitt mye bedre. Serien på VG-tv, som TV2 har stjålet ideen fra, er MYE bedre.

Jeg har sett alle episodene, og mitt inntrykk er at Ylvis-brødrene er mye mer utfordrende i spørsmålsveien og kommer bedre overens med "De herlige" enn de tafatte VG-tv-programlederne. Særlig innslagene med de musikalske sjelene er gode, spsielt Oddvar Torsheim og Arnie Norse.

Og apropos lavbudsjetts - de har jo til og med tatt seg råd til leiebil :)

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 14.02.2008, 16:55 av MatsGull

MatsGull
19 år, Kongsvinger

14.02.2008, 16:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.