Andeby Online > Diskusjonsforum > Idiotisk bilag
Gå tilbake til forumoversikta ...

I DD&Co 7/2008 er det et "Ratatouille" bilag. I motsetning til tidligere er bilaget i pocket-form i stedet for vanlig hefteform. Dette synes jeg er tåpelig. Så lenge heftene er laget over samme lest kan de samles sammen i bunker, permer e.l. Nå blir det bare kaos. Og bare så det er sagt. Jeg samler på hefter som følger med som bilag, slike bilag-pocketer samler jeg ikke like mye på. I stedet for å kjøpe bladet i butikken slik normalt gjør når bilagene er i hefteform, venter jeg til bladet dukker opp hos Løvås.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 13.02.2008, 16:03 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
13.02.2008, 16:03

Ja, for deg er det sikkert veldig dumt. :-(
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Villas Vidvei
Oslo
13.02.2008, 16:16

Sigvald, der har altså været den slags bilag med før - i hvert fald med det danske ugeblad. Jeg kan ikke helt se problemet - du kunne jo bare lade være med at købe bladet, hvis det kun var derfor.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
13.02.2008, 21:10

Jeg kan ikke huske og ha sett flere i denne formen.
Hvilket nummer og år snakker du om, AC?
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Villas Vidvei
Oslo
13.02.2008, 21:30

Jeg er enig med Sigvald. Jeg setter alle ekstranummerne inn i permer, men denne får jeg ikke plass til, altfor liten. For noen år siden kom det et par ekstranummere som var altfor store, Dinosaur og et Don Rosa bilag. Jeg hadde satt stor pris på om denne miniboka hadde hatt samme størrelse som de vanlige ekstranummerne slik at den kunne ha blitt plassert sammen i perm med de andre bilagene.
bingo
38 år, Sandefjord
14.02.2008, 06:58

AC skreiv:
Sigvald, der har altså været den slags bilag med før - i hvert fald med det danske ugeblad. Jeg kan ikke helt se problemet - du kunne jo bare lade være med at købe bladet, hvis det kun var derfor.
Kan ikke la være å kjøpe bladet, da blir det en manko i samlingen.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
14.02.2008, 07:13

bingo skreiv:
Jeg setter alle ekstranummerne inn i permer, men denne får jeg ikke plass til, altfor liten. For noen år siden kom det et par ekstranummere som var altfor store
De som er for små har jeg pleid å plassere i plastlomma i permen, og synes det er en god løsning. De som er for store er det verre med, siden de jo ikke passer inn der heller.
Innlegget blei sist redigert 14.02.2008, 14:28 av Tommy
Tommy
24 år, Odda
14.02.2008, 14:27

Villas, det var med det danske blad, det eer kset nogle gange, men jeg mener da faktisk også at det lille fodboldhæfte der fulgte med for et par år siden var i lille format. Kan ikke huske nummeret og ikke tjekke det her hvor jeg er.
Remember: It all started with a mouse
AC
28 år, Danmark
15.02.2008, 16:02

AC skreiv:
Kan ikke huske nummeret og ikke tjekke det her hvor jeg er.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=no%2fDD2006B24
Det står B5 på størrelse der, men det er feil.
Tommy
24 år, Odda
15.02.2008, 16:18

Sigvald skreiv:
Jeg samler på hefter som følger med som bilag, slike bilag-pocketer samler jeg ikke like mye på. I stedet for å kjøpe bladet i butikken slik normalt gjør når bilagene er i hefteform, venter jeg til bladet dukker opp hos Løvås.
Hvis du ikke samler på disse pocketene likevel, er det vel ikke så farlig.
Men jeg er generelt enig i at det er enklere hvis vedleggene har vanlg format. Jeg har slått meg på plastlommer med dobbeltlommer til oppbevaring, og da kan jeg putte den inn på baksiden. Men dinosaurbladet var for stort, ja.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
18.02.2008, 14:07

Greia med desse små bøkene er jo at dei er små og søte, og då er vel sjansen litt større for at dei kan fungere som eit vellykka surrogat for plastleiker. Dersom Donald Duck & Co er nøydt til å ha ein søt liten ting vedlagt for å ikkje miste titusener av lesarar, set eg veldig stor pris på at denne er ei minibok.
Og forskjellen frå t.d. Dinosaur-bladet, som var for stort og upraktisk til å oppbevare nokonstad, er desse minibøkene ikkje så veldig mykje mindre enn eit format lesarane allereie kjenner godt frå før, nemlig pocketbøkene. Svært mange av dei som leser Donald på såpass fast basis at ein tenker på korleis ein skal klare å oppbevare desse blada, har allereie ei hylle for bøker i pocketformat (og eg VEIT at Sigvald har det). Verre er det ikkje.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
11.04.2008, 14:44

No som Fantonald-miniboka er ute, kan eg trekke fram enno ein fordel med desse bøkene: Dei har plass til fleire sider. Nittiseks sider med teikneseriar hadde ein ikkje klart å presse inn i eit vanleg bilag. Og jo meir teikneserie, jo betre, ikkje sant?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
23.04.2008, 08:35

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.