Andeby Online > Diskusjonsforum > Jan P. Krogh på TVNorge
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

I følge http://www.serienett.no/article/637/ylvis-besoker-krogh skal Jan P. Krogh være gjest i programmet "Norges herligste" på TVNorge kommende mandag (kl. 21.30). Selv om det ikke er helt sikkert, går jeg ut fra at hans Donald-interesser i alle vil bli nevnt.
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
09.02.2008, 14:15

Stilig. Han er godt skikket til å være med i et program som dette.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
19 år, Kongsvinger
09.02.2008, 20:16

Diff skreiv:
Det innslaget var vel et av de mest skuffende i denne serien.
Tja, man føler det ofte sånn når man har bygget opp forventninger. Men jeg synes det var lite fokus på han som person. Ble mest museum og toalettbesøk.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
19 år, Kongsvinger
13.02.2008, 00:54

MatsGull skreiv:
. Ble mest museum og toalettbesøk.
Ble mest toalettbesøk. Hvor var Donaldbladene? Sjekkheftene? Tegneseriesamlingene? Originaltegningene? Piraiaklubben? Don Rosategningen? Og så klarte de å si at de ikke hadde hørt om Modesty Blaise, en serie som har prydet forsidene i mer enn 30 år? Har heldigvis ikke sett noe av denne programserien tidligere og kommer neppe til å se noen flere episoder. Smallvill kom noe senere på samme kanal og reddet kvelden.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
13.02.2008, 08:38

Tja.
Off topic, men uavhengig av forventninger hadde ikke denne utgaven av Norges Herligste spesielt spennende deltakere.
Ellers har dette vært en av de beste seriene TV-Norge har sendt.
13.02.2008, 12:40

UFO-mannen var artig da. Å ikke ha hørt om Modesty Blaise er en ærlig sak.
Men innslaget med Jan P Krogh var skuffende, ja. De burde kanskje spandert på seg en overnatting og pratet med ham dagen etterpå.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
18 år, Trondheim
13.02.2008, 15:45

Øyvind Braaten skreiv:
Ble mest toalettbesøk. Hvor var Donaldbladene? Sjekkheftene? Tegneseriesamlingene? Originaltegningene? Piraiaklubben? Don Rosategningen? Og så klarte de å si at de ikke hadde hørt om Modesty Blaise, en serie som har prydet forsidene i mer enn 30 år?
Synes du forrventer mye av et program som på en time, inkludert noen reklamepauser, der du skal ha med fem innslag. Alle innslagene skal ha inntroduksjon og en avslutning. Blir jo da lite tid pr innslag. Så ingen nevnt, ingen glemt. Dessuten er min oppfatning av programmet at det handler mer om personen og selve møtet de har med den personen enn interessene til personen. Det at to personer som ikke deler interessen for tegneserier med deg og Krogh ikke kjenner Modesty Blaise er vel heller ingen overraskelser.
Vegar skreiv:
De burde kanskje spandert på seg en overnatting og pratet med ham dagen etterpå.
Hvorfor skulle de gjøre det med han når de ikke gjør det med noen av de andre i programmet?
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
13.02.2008, 18:10

Jørn McDuck skreiv:
Vegar skreiv:
De burde kanskje spandert på seg en overnatting og pratet med ham dagen etterpå.
Hvorfor skulle de gjøre det med han når de ikke gjør det med noen av de andre i programmet?
Poeng, forsåvidt. Men det de hadde var det ikke så mye vits i å sende.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
18 år, Trondheim
13.02.2008, 18:16

Jørn McDuck skreiv:
. Det at to personer som ikke deler interessen for tegneserier med deg og Krogh ikke kjenner Modesty Blaise er vel heller ingen overraskelser.
Denne ventet jeg på. Modesty Blaise har prydet de fleste forsidene av Agent X9 i mer enn tretti år, da er det godt gjort av enhver å unngå dette hver gang de går forbi en bladhylle. Selv ser jeg aldri på sport, men vet hvem Drillo Olsen er allikevel. (Men jeg hadde kanskje nektet for det på TV) 
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
13.02.2008, 20:36

Lenge siden det har vært meningsmåling på denne nettsia. Hva med: kjenner du til / kjenner du ikke til Modesty Blaise?
Jeg hadde aldri hørt navnet før.
13.02.2008, 21:57

Øyvind Braaten skreiv:
Jørn McDuck skreiv:
. Det at to personer som ikke deler interessen for tegneserier med deg og Krogh ikke kjenner Modesty Blaise er vel heller ingen overraskelser.
Denne ventet jeg på. Modesty Blaise har prydet de fleste forsidene av Agent X9 i mer enn tretti år, da er det godt gjort av enhver å unngå dette hver gang de går forbi en bladhylle.
Tja. At man skal få med seg forsidene forutsetter at man faktisk ser på hva som fins i bladhylla. Å gå forbi den er ikke nok. I tillegg vil jeg påstå at en viss interesse for tegneserier (utover Donald, som gjerne står sammen med ukebladene og avisene ved kassa) er nødvendig for å legge merke til navnet og huske det.
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
Innlegget blei sist redigert 13.02.2008, 22:18 av krice
krice
24 år, Tromsø
13.02.2008, 22:16

Interessant å se at folk her nå kan si at de ikke har hørt om en serie som "Modesty Blaise" uten å bli utskjelt som ignoranter og det som verre er. Jeg har selv opplevd å bli kjeftet huden full både i dette forum og andre steder for å stille kritiske spørsmål ved serier som Spirit, Sprint, Bone og Corto Maltese.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 13.02.2008, 22:48 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
13.02.2008, 22:48

Enig med krice. Skal man oppdage Agent X9 forsidene så må man jo faktisk studere tegneseriehylla. Og ikke vet jeg om noen ville huske i ettertid hvem Modesty Blaise var av kun å se et cover heller.
Og sammenlikningen med Drillo er virkelig dårlig. Du sammenlikner altså en tegneserie som er godt gjemt i bladhylla med en mann som i flere år var en meget omtalt person i både TV, radio og media. Jeg tror ekstremt mange som ikke interesserer seg for fotball vet hvem Drillo er, men jeg tror ganske få som ikke interesserer seg for tegneserier vet hvem Modesty Blaise er. Og Diff er et godt bevis på at ikke engang alle som leser tegneserier vet hvem hun er.
EDIT: Sigvald: Det er stor forskjell på å si at man ikke har hørt om en serie slik Diff gjør, og å si at en serie er dårlig/ikke holder mål uten engang å ha lest den, slik som du har gjort. Og det ironiske er at utifra de seriene jeg vet at du leser så vil jeg tro at du ville like hvertfall både Sprint og Corto Maltese hvis du bare ga dem en sjanse.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 13.02.2008, 22:54 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
13.02.2008, 22:49

Chrisron skreiv:
Og sammenlikningen med Drillo er virkelig dårlig. Du sammenlikner altså en tegneserie som er godt gjemt i bladhylla med en mann som i flere år var en meget omtalt person i både TV, radio og media.
Godt poeng! Den samme logikken kan du også bruke mot dem som skjeller meg ut fordi jeg ikke har noe forhold til Sprint - en "bortgjemt" albumserie som ikke var med i Tempo.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 13.02.2008, 22:53 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
13.02.2008, 22:53

Dårlig poeng Sigvald. Sprint var ikke i Tempo kun fordi den kom ut på et annet forlag. Det har kommet ut over 50 Sprintalbum i Norge så den er vel mindre bortgjemt enn mange av Temposeriene som jo ikke har kommet ut siden bladet gikk inn i 1979. Vi snakker nesten 30 år siden. Noen få ble også utgitt i Supertempo som gikk inn i 1983. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg prøver å forklare deg noe som helst for jeg vet jo at du ikke hører etter uansett. Forresten, Sprint skal jo nå bli utgitt i bokform. Du har jo selv tidligere sagt at det er bevis på kvalitet. :)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
13.02.2008, 23:02

Diff skreiv:
Jeg hadde aldri hørt navnet før.
Bare så du ikke føler deg alene, så skal jeg tilstå at jeg heller ikke kjenner til henne. Jeg har muligens hørt navnet, men har ikke peiling på hvem hun er. Men så har jeg heller aldri lest Agent X9.
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
13.02.2008, 23:09

Jeg har faktisk både en bok og en film om denne Modesty. Dette var noe en av de suspekte damene i Egmont lurte meg til over telefonen. Boka var som så som så, men filmen syns jeg virkelig ikke det var noe å juble for. Makan.
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
- Det Gode Selskap -
Guffen Delbekk
23 år, Halden
13.02.2008, 23:51

krice skreiv:
... At man skal få med seg forsidene forutsetter at man faktisk ser på hva som fins i bladhylla. Å gå forbi den er ikke nok. ...
Finnes det noen som ikke ser? Det jeg mener er at man kan ikke gå forbi en bladhylle i år etter år uten se Modesty Blaise. Hun har stått der i 34 år
Modestry har ike vært min største favoritt. Men jeg har da alle Agent X9. Masse flotte serier: Largo Winch, XIII, Rip Kirby, Agent Corrigan osv. Jeg har Modesty Blaise filmene, albumene, heftene, posterne og bøkene ( og når jeg tenker etter, så står det jammen meg en Modesty-sjokkselger i biblioteket også). Romero var på Raptus, så jeg har en Modesty- skisse også.
Gikk dere glipp av Enrique Romero i 2002?
John Burns har også vært på Raptus, da har jeg to Modesty-skisser.
Gikk dere glipp av John Burns i 2005?
Klassikerserien har nå en rekke flotte bøker med Modesty Blaise. Dere som ikke kjenner serien bør lese disse bøkene, burde være pensum for alle lesere.
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
14.02.2008, 04:45

Øyvind Braaten: Våkn opp og innse at det fins flere folk uten tegneserieinteresse enn med, det er bare sånn det er i den virkelige verden, der de fleste av oss lever. Hvor stor del av Norges befolkning tror du egentlig er på Raptus? Eller for den saks skyld, hvor mange har i det hele tatt hørt om festivalen? Men jeg snakker sannsynligvis for døve ører...
Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/
Innlegget blei sist redigert 14.02.2008, 07:50 av krice
krice
24 år, Tromsø
14.02.2008, 07:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.