Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald førsteutgave 1948
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei.
Har et spørsmål angående Donald førsteutgave nr 1 Desember 1948 1 årg.
Jeg har dette bladet og det er så godt som strøkent,men jeg bare lurer på om det er noen mulighet for å sjekke om det er ekte eller bare et nytrykk.Jeg har hatt dette bladet i mange år og det har blitt tatt godt vare på.Håper noen kan hjelpe meg med dette.
Mvh BG
15.12.2007, 11:06

bjogunde skreiv:
Hei.
Jeg har dette bladet og det er så godt som strøkent,men jeg bare lurer på om det er noen mulighet for å sjekke om det er ekte eller bare et nytrykk.Jeg har hatt dette bladet i mange år og det har blitt tatt godt vare på.Håper noen kan hjelpe meg med dette.
Mvh BG
Hvis det er en kopi, så ser du det vet at det er en hvit kant ytterst på alle sidene. Jeg mener å huske at originalen også har sterkere farger (i alle fall på forsida). Muligens kan en se det på selve papiret også, men den hvite kanten skal nå fjerne tvilen.
For øvrig: Tenk å eie det som alle vi andre lengter etter...
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
15.12.2007, 11:11

bjogunde skreiv:
Hei.
Mvh BG
Ta en titt på linken under, så får du en nøyaktig beskrivelse av originalen og kopier.
http://tegneserie.info/Donald_nr1.htm
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
15.12.2007, 12:55

Kryss fingrene for at det er ekte! 
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Innlegget blei sist redigert 15.12.2007, 19:06 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
15.12.2007, 19:06

Det viste seg at bladet ikke var ekte likevel.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
07.02.2008, 10:11

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.