Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Lei av gul himmel!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Lei av gul himmel!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hvis det tilfeldigvis skulle være noen som fargelegger forsider som stikker innom dette forumet, så vil jeg komme med en sterk anbefaling: slutt å fargelegge himmelen gul! Sist jeg stakk hodet ut vinduet og kikket opp så var ikke himmelen gul! Ukas blad har nok en gang gul himmel, og det er ikke så rent sjelden vi ser dette. http://coa.inducks.org/story.php?c=D+23176 viser oss hvordan ei forside blir mye mer naturlig dersom himmelen får den fargen den skal ha - nemlig blå (sammenlign den nederlandske versjonen nederst på sida med den norske øverst).

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Innlegget blei sist redigert 30.01.2008, 12:55 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

30.01.2008, 12:54

Så vidt jeg kan se har du ikke andre argument enn dette:

Tommy skreiv:

Sist jeg stakk hodet ut vinduet og kikket opp så var ikke himmelen gul!

... og det synes jeg ikke holder helt mål. Sist jeg stakk hodet ut vinduet så jeg verken snakkende ender, hunder, eller mus. Skal man slutte å ha dette i Donald av den grunn?

Fargeblinde kolorister i Donald er en tradisjon, og særlig på syttitallet var forekomsten av gult gress, rosa himmel et cetera mildt talt hyppig. Og tradisjoner er det skummelt å trikse for mye med.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 30.01.2008, 13:33 av MatsGull

MatsGull
19 år, Kongsvinger

30.01.2008, 13:32

Men Tommy har et godt poeng. Forside-fargene på for eksempel amerikanske og nederlandske blader er mye mer varierte og spennende enn på de norske. De skandinaviske koloristene satser stort sett på grelle primærfargene: rødt, gult og blått. For noen år siden eksperimenterte de med skyggelegging og graderte farger på forsiden, og det var et stort fremskritt. Men slikt ser vi sjelden nå for tiden.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

30.01.2008, 14:01

MatsGull skreiv:

særlig på syttitallet var forekomsten av gult gress, rosa himmel et cetera mildt talt hyppig.

Men på den tiden var det jo mer liberale holdninger til om, og ikke minst hva, man røykte på jobb.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

30.01.2008, 17:51

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.