Andeby Online > Diskusjonsforum > Skrueheftene.
Gå tilbake til forumoversikta ...

Noen som husker $krueheftene? Synes de var ganske gode. Skjønner ikke hvorfor de slutte å gi de ut. Nå som Egmont har ødelagt Mikke Mus Månedsheftene helt, synes jeg de bør gi ut et nytt månedshefte med Donaldstoff. De beste hadde vært et nytt Skruehefte med historier som ikke fikk plass i DD&C, eller å dedikere hele bladet til en viktig historie, eller et tema slik som de gjorde på 50 tallet.
Husker også de hadde en slik ordning i DD&C på 90 tallet, da de ga ut ekstranumre hver måned, men nå er det lite av dem.
Så hadde det vært fint med et nytt månedsblad, med slike historier?
27.01.2008, 18:19

Jeg foretrekker heller at det kommer ekstranummer en gang i måneden en at det skal komme enda en utgivelse. De fleste historiene som det ikke er plass til i DD & Co kommer i Donald Pocket. Det kan selvsagt bli noen til overs, av og til! 
Så kom heller bare tilbake med ekstrahefte hver måned, Egmont!
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Innlegget blei sist redigert 27.01.2008, 19:03 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
27.01.2008, 19:03

Skruehefterne stoppede af den grund der har stoppet flere Egmont-udgivelser - manglende salg. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide i 2002.
Om det så også forklarer Jubilæumsbøgernes/Guldbøgernes standsning 5 år før CBSV diskuterede vi jo i en anden tråd.
Stålanden stoppede i DK i 2001 - hos jer kørte serien, Fantonald, til for nyligt - hvad stoppede egt. den, der var vel ikke flere serier, var der?
Skrue var vel et af de mere eksperiementerende Egmont-hæfter i 80'erne - Mit indtryk er at Gutenberghus startede sin 3-strip-produktion pga. de hæfter - for at få noget ordenligt at fylde i i stedet for dårlige ombrudte s-koder.
Remember: It all started with a mouse
Innlegget blei sist redigert 27.01.2008, 21:50 av AC
AC
29 år, Danmark
27.01.2008, 21:50

Raymond skreiv:
. Nå som Egmont har ødelagt Mikke Mus Månedsheftene helt, ......
Synes at Mikke Mus har blitt ganske brukbart. Lenge siden det var noe Don Rosa der, men det skal det vel heller ikke være lenger:
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
28.01.2008, 16:12

Etter at X-Mikke ble en fast del av Mikke-bladet synes jeg det er blitt et ganske bra blad. De ti år gamle Egmont-opptrykkene trekker litt ned, men det er jo tross alt bedre at bare halve bladet er sånne historier i motsetning til før, når hele bladet var sånn. I Danmark er vel fortsatt Anders And Ekstra bare opptrykk, så jeg synes litt synd på danskene som ikke får med seg X-Mikke.
Når det gjelder Donald Pocket så er det jo ikke sånn at de historiene som står der er sånt som ikke får plass i Donald Duck & Co. Historiene i pocketbøkene er jo (med ekstremt sjeldne unntak) helt uaktuelle for DD&Co i og med at de er 3-linjere i stedet for 4. Det samme gjaldt Skrue-heftene når de var i salg. Med støtter idéen om at DD&Co kunne hatt månedlige tema-ekstranummer. Det hadde vært storveis!
Tommy
24 år, Odda
28.01.2008, 16:42

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.