Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvor ble det av Barks/Rosa Collection?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor ble det av Barks/Rosa Collection?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Under raptus fikk jeg tak i bladet Uncle Scrooge Barks/Rosa Collection Vol1. Jeg regnet med at dette bladet skulle komme ut månedtlig, men det er enda ikke kommet noen nye nummre. Er det noen som vet om det har gitt opp helle proskjektet? Eller om det kommer noen nye utgivelser?

Raymond

22.01.2008, 18:03

Den kommer - skulle være kommet i efteråret vinteren 2007 - men Gemstones udgivelser holdt pause fra oktober til januar nu. - så den kommer, er bare udsat. Dette har jeg fra disney comics forum hvor redaktør David Gerstein er med - det har også stået i nyhedsbreve fra gemstone.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

22.01.2008, 18:43

AC skreiv:

Den kommer - skulle være kommet i efteråret vinteren 2007 - men Gemstones udgivelser holdt pause fra oktober til januar nu. - så den kommer, er bare udsat. Dette har jeg fra disney comics forum hvor redaktør David Gerstein er med - det har også stået i nyhedsbreve fra gemstone.

OK, men hvorfor denne pausen? David burde vite fra Egmont at seriøse aktører ikke opptrer slik?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

23.01.2008, 23:14

Nu er der flere ting igennem tiden som ikke ubetinget ville berettige din omtale af Egmont... Og i øvrigt er den aktør så utroligt meget større og sikkert langt mindre påvirkelig af uforudsete ting end et lille forlag som Gemstone.
Men jeg kender ikke forklaringen på Gemstones 3 måneders pause, der står i deres nyhedsmail at den har fundet sted pga. uforudsete begivenheder de ikke selv havde indflydelse på - det kunne f. eks. være en bortblefvet papirleverence eller andet. Og papirproduktionen kan vor ven David nok næppe gøre meget ved, dersom det skulle have været det der var problemet.
For øvrigt udkom AA&Co. herhjemme ikke i 6 sommeruger igennem 1981 - det var ikke fordi Gutenberghus var userisøse, men fordi der var typografstrejkle i hele landet det år. Og det er der så ingen grund til at kjefte på typograferne på grundlag af - det erhverv er alligevel mestendels gået på museum, og et rigtig godt museum for øvrigt.
Og bladene udkom jo i samlet udgave senere, lidt ligesom her med Gemstone (udgivelsestempoet bliver skruet op i nogen måneder derovre). Dengang gik vi glip af nogle forsider herhjemme som så kan findes på norske eller svenske blade. Amerikanerne og vi går ikke glip af noget fra gemstone på denne konto.

AC
29 år, Danmark

24.01.2008, 10:30

AC skreiv:

Men jeg kender ikke forklaringen på Gemstones 3 måneders pause, der står i deres nyhedsmail at den har fundet sted pga. uforudsete begivenheder de ikke selv havde indflydelse på - det kunne f. eks. være en bortblefvet papirleverence eller andet.

Ja, det hadde noko med papir og trykking å gjere. Det vart skildra som «a major printing delay». Men no er dei heldigvis i gang att.

Eirikb

24.01.2008, 15:01

Ok tak for info. Men lad os nu forestille os at Egmont på lignende måde holdt en tremåneders pause, hvad ville det gøre ved salget? Hvis en "seriøs aktør" (Grøsfjeld, 2008) er ude af markedet i 3 måneder hvilken effekt ville det så have?
Hvis abonnenterne og alle løssalgskøberne i Norge eller Danmark gik glip af deres ugentlige og månedlige udgivelser i 3 måneder - særligt omkring juletid hvor Donald også har en rent nostalgisk betydning - hvad ville det så medføre? Nu ved vi jo ikke endnu hvad det vil medføre for gemstone, men jeg krydser da fingre for at den lille skude holder :-)

AC
29 år, Danmark

25.01.2008, 21:10

AC skreiv:

Ok tak for info. Men lad os nu forestille os at Egmont på lignende måde holdt en tremåneders pause, hvad ville det gøre ved salget? Hvis en "seriøs aktør" (Grøsfjeld, 2008) er ude af markedet i 3 måneder hvilken effekt ville det så have?
Hvis abonnenterne og alle løssalgskøberne i Norge eller Danmark gik glip af deres ugentlige og månedlige udgivelser i 3 måneder - særligt omkring juletid hvor Donald også har en rent nostalgisk betydning - hvad ville det så medføre? Nu ved vi jo ikke endnu hvad det vil medføre for gemstone, men jeg krydser da fingre for at den lille skude holder :-)

Amerikanerne er da etterhvert vant til slike lakuner i utgivelsene (jfr. 1999-2003).

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

25.01.2008, 22:10

Jeg har en mistanke om at dette også kan ha sammenheng med at salget av serier i USA varierer ganske mye gjennom året. Jeg mener å ha lest at sommeren er best og senhøsten dårligst. Hvis Gemstone taper penger på utgivelsene, har de kanskje bestemt seg for å ta en pause i lavsesongen for å hente seg inn. Men dette er bare spekulasjoner fra min side.

Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.

Innlegget blei sist redigert 26.01.2008, 14:45 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

26.01.2008, 14:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.