Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Disneys jul på NRK1

Andeby Online > Diskusjonsforum > Disneys jul på NRK1

Gå tilbake til forumoversikta ...

På lille julaften, hvert bidige år, sier jeg til meg selv: "I morgen skal jeg se på Donald Duck og vennene hans på TV!"

Men neida...
Sene kvelder har ført til at jeg aldri har fått med meg dette (visstnok) fantastiske juleshowet, som inneholder en hel del av de tegneseriefigurene jeg er mest glad i :/
Da hjelper det heller ikke at programmet går så forbannet tidlig.

Det eneste som ifølge "ekspertene" skal hjelpe, er å legge seg tidlig.
Dummeste kjerringrådet jeg har ført... (eller?)

Uansett; jeg hadde for noen timer siden planer om å følge dette absurde rådet, før jeg fant ut at "Disneys Jul" ikke går før klokken 13:55!

"Ekspertene" kan dermed nok en gang "ta seg en bolle", for deres formodninger er jeg lei av, uansett hvor rette de visstnok (til tider) skal være...
Med andre ord: Ingen tidlig Kveld i år heller.

Så det blir altså aktivitet i mange flere timer, for programmet er jo ikke så tidlig.
Jeg får sett showet for første gang!! Uten å legge meg tidlig!!

Eller vil dette ende i at jeg ikke engang får med meg pinnekjøttet engang??

borteherfra
15 år, Tromsø

24.12.2007, 01:58

Jøjje... Smakt på juleakevtten eller?

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

24.12.2007, 02:57

For å si det mildt...?

Uansett, ha en god jul folkens! Kos dere med mat og pakker og glade mennesker!

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

24.12.2007, 12:14

Vet ikke om dette er noe som gjøres hvert år, men det var laget en ny sammensetning av filmsnutter i år. Det aller meste var kjente saker som jeg har sett mange julaftener før, men hele programmet var (c) 2007 og inneholdt også en liten bit fra årets Rottatouille.

Frank Aa
28 år, Trondheim

25.12.2007, 00:32

Innbiller meg at den nøyaktige samansetninga av filmar blir bytta ut tredjekvart år eller noko sånt, og årets overraskelse har alltid vore bytta ut ein gong i året. I fjor var det mellom anna Biler (det legendariske traktorveltingsinnslaget), meinar å hugsa at Ole Brumm og Heffalumpen var representert der for nokre år sidan ... og dette er heller ikkje noko nytt påfunn. Då eg var liten var årets overrasking Bernard og Bianca og slike ting.

Men joda, dei bytter ut filmane med jamne mellomrom, sjølv om eg innbiller meg at dei ikkje set inn nye ting, berre sjonglerer på alle dei snuttane dei har vist sidan serien starta. Eg irriterer meg mellom anna framleis over at dei no viser Mikke og Plutos juletre i staden for den fantastiske julekrigen mellom Donald og Snipp og Snapp.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

25.12.2007, 01:37

Disney's jul blir oppdatert hvert år med litt reklame for de nyere filmene, og litt endring i klippene som vises.
Så vidt jeg husker er det ikke så lenge siden de begynte med klipp fra Jungelboken, og jeg mener introsangen fra Robin Hood var en del av programmet før i tiden.

blue blue glass moon
under the crimson air

Innlegget blei sist redigert 25.12.2007, 01:39 av Adamant

Adamant
22 år, USA

25.12.2007, 01:39

Den første filmen, den fra nissens verksted var en stund ikke med i NRK sin versjon av Disneykavalkaden. Noe som passet meg fint, for da fikk jeg en unnskyldning for å se på den svenske også (ingen jul uten sjakkmaling!). Det som er så ille bra med den svenske er at den alltid starter når den norske slutter. Men etter at NRK begynte å vise denne igjen har jeg ikke annet å forklare denne seingen på to kavalkader med enn at jeg er en nerd. Dessuten passer det jo ypperlig med to timer foran TV-en for å se på tegnefilm, slik at man kan snike seg unna all kokkeleringen som foregår i denne hektiske perioden.

Jeg foretrekker forøvrig den norske kavalkaden som har engelsk tale framfor den svenske som har en ytterst dårlig dubbing. Den kan sammenliknes med den norske dubbingen på Tre nøtter til Askepott. Hva dårlig dubbinger har med jul å gjøre er for meg et mysterium. Men siden mysterium hører til en helt annen høytid skal jeg la det ligge.

Guffen Delbekk
23 år, Halden

25.12.2007, 07:36

Guffen Delbekk skreiv:

Jeg foretrekker forøvrig den norske kavalkaden som har engelsk tale framfor den svenske som har en ytterst dårlig dubbing.

Nei, nå! Som med den svenske versjonen av Ducktales, slår jeg et slag for svensk julekavalkade. Er nok blitt farget av å bo nær grensa og dermed har fått inn prikkfri svensk TV. Ord og vendinger har en tendens til å høre bedre ut på svensk, synes jeg. "Askungen! Askungen!" "Lukta på blommorna!"

Jeg blir desverre litt dårlig av å høre Mari Maurstad portrettere både Dolly, Ole, Doffen og Dole, men hyggelige Øyvind Blunch som Timmi Gresshoppe veier litt opp for det.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

25.12.2007, 14:19

Årets DVD med Jungelboken var uten svensk lyd! Det er kun norsk, dansk og engelsk tale på filmen. Blir nødt til å kjøpe den svenske DVDen i tillegg. Da jeg så Jungelboken på kino, i 1967, var det med svensk dubbing og det er Beppe Wolgers som er Baloo, og det er svensk som er "originallyd" for meg.
Det blir på samme måte med Donald på TV julaften, vokste opp med "Kalle Anka och hans venner".

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

25.12.2007, 14:36

MatsGull skreiv:

Som med den svenske versjonen av Ducktales, slår jeg et slag for svensk julekavalkade.

Alt med måte. Er selv vokst opp med Disneydags på fredagskveldene og vil derfor ha Ducktales, Bumbibjörnarna, Darkwing Duck og det meste annet på svensk. Men de er jo dubbet skikkelig, ikke med en møkkamann som sier alt sammen (at det er en mann som sier alt i den svenske julekavalkaden er tatt fritt etter hukommelsen).

Guffen Delbekk
23 år, Halden

25.12.2007, 20:28

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.