Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skrue McDuck - slik blir du rik

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skrue McDuck - slik blir du rik

Gå tilbake til forumoversikta ...

I morgon kjem det ein ny tema-/jubileumspocket i butikkane, Skrue McDuck - slik blir du rik, i anledning Skrue sitt 60-årsjubileum. Pocketen har faktisk ein god del mindre opptrykk enn det som er vanleg for desse bøkene. Kan vi håpe på at dette blir ein trend?

Olaf har sete i redaksjonen for denne boka, og når eg las det vart eg litt nysgjerrig på kva det inneber. Kanskje vil du fortelje det, Olaf? Har du vore med og plukka ut historiene, eller skrive artiklane, eller?

Eirikb

02.12.2007, 23:53

Er det bilde av en dollarseddel med Onkel Skrue i midten på omslaget?
Så dette inne i et polsk(!) Donald-blad forrige uke....

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

03.12.2007, 18:28

Det har vært i salg på KIWI-butikken i nærheten av dær jeg bor en stund. Men moren min sier jeg ikke kan få det pogrunna det snart er Jul. Jeg tror det stemmer det med onkel Skrue i en dollarseddel. Helt grønn bok med bilde av onkel Skrue på.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

03.12.2007, 19:31

Eirikb skreiv:

IPocketen har faktisk ein god del mindre opptrykk enn det som er vanleg for desse bøkene. Kan vi håpe på at dette blir ein trend?

Vi får håpe det. Men det var ihvertfall en gledelig overraskelse denne gangen :-)

Bernie
35 år, Bergen

03.12.2007, 23:02

Er det noe Scarpa i boka?

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

03.12.2007, 23:43

Chrisron skreiv:

Nei, diverre. Indeks ligg her.

Innlegget blei sist redigert 04.12.2007, 00:02 av Eirikb

Eirikb

04.12.2007, 00:01

whitesand skreiv:

Er det bilde av en dollarseddel med Onkel Skrue i midten på omslaget?...

Det er mulig at det skal forestille en dollarseddel, men da burde det stått "Bank of America" eller noe tilsvarende på den i stedet for det meningsløse "Andeby Bank".

Eirikb skreiv:

Chrisron skreiv:

Nei, diverre. Indeks ligg her.

Hvordan harmonerer dette med at Olaf har vært med i redaksjonen. Han sier jo ellers at han er en stor Scarpa-fan... Han kan imidlertid rette opp på inntrykket ved å sørge for at det lages en egen Scarpa-temapocket.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 06.12.2007, 02:36 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.12.2007, 02:28

Jeg kjøpte boka i går. Har desverre lest altfor få italienske Duck-serier og da jeg kikket gjennom den i butikkhyllen oppdaget jeg at jeg ikke hadde lest en eneste historie i boka.

Det er det som er den possitive delen med å ha lest for få Italienske historier - man har mye ulest når temepocketene kommer ut ;-)

"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)

Jonas Larsen
16 år, Larvik

10.12.2007, 12:21

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.