Andeby Online > Diskusjonsforum > Jeg onkel Skrue, med innmat opp/ned
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei har en kjempebok, Jeg onkel Skrue fra 1983 hvor innholdet er montert opp ned fra forlaget, har en slik bok noen samleverdi? Boken er veldig pen.
21.11.2007, 15:16

Innen andre samlergrener er jo feiltrykk svært så verdifulle, så det ER sikkert samlere der ute som er på utkikk etter sånt.
Å finne dem derimot...
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
21.11.2007, 15:51

rob67 skreiv:
Hei har en kjempebok, Jeg onkel Skrue fra 1983 hvor innholdet er montert opp ned fra forlaget, har en slik bok noen samleverdi? Boken er veldig pen.
Den har en veldig bra samleverdi. Snu den opp ned, så har du mange gode tegneserier å kose deg meg.
21.11.2007, 16:35

Der er vel forskel på samlerværdi og læseværdi? Eller? om det havde været en ny bog havde jeg sendt den tilbage til forlaget... samlerværdi eller ej, jeg kan ikke rigtig se hvad man skal bruge fejltryk til..
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
21.11.2007, 19:57

Tja. Kommer vel ann på. For meg har tegneserier stor samleverdi. Jeg samler kun for å lese i dem.
Boken er jo fra 1983. Litt sent å sende den tilbake til forlaget. Ettersom eneste feilen er at den er trykt opp ned, så kan den jo fint brukes til å lese i.
Innlegget blei sist redigert 21.11.2007, 20:16 av Diff
21.11.2007, 20:15

Det er klart det har leseverdi for enhver Donaldist. Men ikke samleverdi
.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Innlegget blei sist redigert 21.11.2007, 20:22 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
21.11.2007, 20:22

rob67 skreiv:
Som samler har jeg ikke opplevt at feiltrykk har vært ettertraktet i tegneseriemarkedet, i motsetning til i f.eks. frimerkemarkedet. Så jeg tror ikke boken har noen ekstra verdi, egentlig tvert imot.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
21.11.2007, 21:08

Der tror jeg du tar litt feil. Det finnes bla. varianter av 12/52 og et nummer fra sent sytti-tall som kom med feil innmat. Disse oppnår LANGT høyere pris enn de ordinære eksemplarene når disse sjeldenhetene dukker opp for salg.
21.11.2007, 23:44

Jeg husker nummeret fra 70-tallet, om vi tenker på det samme. (Deler av) bladet var kun med noen fargeskisseringer som tegninger, og uten tekst, mener jeg å huske.
Jeg så en bunke (!) med disse i en brukthandel en gang, men tror ikke de kostet mer enn de andre. Jeg kjøpte dem ikke, angrer kanskje litt på det i dag, for det hadde vært litt moro å ha et eksemplar.
"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"
Lars Martin
Stranda
22.11.2007, 13:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.