Andeby Online > Diskusjonsforum > Gottfredson Library
Gå tilbake til forumoversikta ...

For de som bare leser forumet: http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&id=637
Får håpe at også Egmont kan komme med en slik utgivelse etter at de ferdig med Carl Barks.
Tommy
25 år, Odda
15.07.2007, 17:28

Noen som vet litt mer om dette, jeg tenker da på selve utformingen/formatet? Jeg vil tro at kanskje formatet til The Complete Calvin and Hobbes vil kunne yte dette verket ganske så godt. Og la oss virkelig håpe at alt blir gitt ut usensurert, ikke omstokket, og i flotte farger.
Edit: På amazon ligger det informasjon om The Floyd Gottfredson Library: The Best of Mickey Mouse - Daily Strips 1930-1933 (Hardcover). Hvis dette er det samme som overforliggende, virker det for meg som at Gottfredson ikke blir utgitt komplett, bare de "beste" historiene blir gitt ut. Synes heller ikke formatet virker så stort som det bør.
Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"
Innlegget blei sist redigert 12.11.2007, 13:06 av Hallgeir
Hallgeir
29 år, Stjørdal
12.11.2007, 12:55

Problemet er nok også at en del av de tidligste stripene er nokså grove (eller politisk ukorrekte...) sett med dagens øyne. Selv om de var et barn av sin tid, kan de hende at utgiverne tenker seg om noen ganger før alt blir trykket. I samme kategori havner nok dessverre også noen av historiene fra krigsårene - og ikke minst "Treasure of Mook".
12.11.2007, 14:01

Hallgeir skreiv:
Edit: På amazon ligger det informasjon om The Floyd Gottfredson Library: The Best of Mickey Mouse - Daily Strips 1930-1933 (Hardcover). Hvis dette er det samme som overforliggende, virker det for meg som at Gottfredson ikke blir utgitt komplett, bare de "beste" historiene blir gitt ut. Synes heller ikke formatet virker så stort som det bør.
Når de henvender seg til et internasjonalt publikum burde Gemstone/Amazon vært seriøse nok til å benytte internasjonale mål (les: det metriske system). Man kan ikke regne med at de yngste leserne her skal skjønne særlig av dette med inches.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
12.11.2007, 17:49

Vel, de yngste leserne er ofte mye smartere enn du skal ha det til. Uansett, dette er vel ikke et verk som er rettet mot yngre lesere uansett. (Og de kan jo ikke engang bestille produktet på egenhånd da man må betale med kort.) I tillegg snakker vi om et produkt som selges fra en amerikansk nettside. Ja, de sender over hele verden, men skal man handle fra en amerikansk side, må man finne seg i at siden hovedsaklig er rettet mot amerikanere.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 12.11.2007, 19:23 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
12.11.2007, 19:23

För den som vill ha sina angivelser i metriskt system får jag föreslå att använda amazon Frankrike, Tyskland eller England istället. Dessutom tror jag amazon i USA hadeförlorat fler amerikanska kunder på att använda metriskt system än internationella kunder på att använda amerikanskt system.
Sigvald skreiv:
Man kan ikke regne med at de yngste leserne her skal skjønne særlig av dette med inches.
Jo. Annars får de lära sig det.
Ge förresten inte upp hoppet om den här utgåvan p.g.a. titeln "Best of". Det är trots allt David Gersteins verk vi talar om.
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
12.11.2007, 19:51

Inches kan være uvant for en del av oss skandinaver, men det er bare å finne fram en tommestokk. Boka er 28 x 21 cm, omtrent samme som et vanlig julehefte.
Det har nå blitt mye dyrere porto ifra USA, så jeg vil nok anbefale å kjøpe boka fra et europeisk sted.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
13.11.2007, 20:16

germund skreiv:
För den som vill ha sina angivelser i metriskt system får jag föreslå att använda amazon Frankrike, Tyskland eller England istället. Dessutom tror jag amazon i USA hadeförlorat fler amerikanska kunder på att använda metriskt system än internationella kunder på att använda amerikanskt system.
Det er da også mulig å benytte begge deler, slik som jeg f.eks. gjør i det amerikanske Don Rosa Indekset. Ellers er det ikke ukjent at det følger visse praktiske problemer med det amerikanske/britiske systemet. Ved et tilfelle medførte f.eks. forvirring omkring målesystemet i et amerikansk/europeisk romfartsprosjekt til at fartøyet havarerte.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
13.11.2007, 22:49

Det står jo også på Amazon at "This multi-volume collection brings together the majority of Gottfredson's works". Med det håper jeg faktisk at de mener størstparten, og ikke bare bare ca. 50-60%.
Jeg har sett litt på hva som står oppført på Floyd Gottfredson i Inducks, og jeg kom fram til at i årene 1930-1955 lagde han lange serier som ble publisert som dagstriper samtidig som han også lagde søndagsstriper. Fra 1955 og til 1975 lagde han utelukkende dagstriper (ikke serier, men enkeltstående dagstriper). Hvis alt skal trykkes i bøker på 300-350 siden vil det hele blir på anslagsvis 30 bind. Jeg er trolig fornøyd hvis jeg får årene 1930 til 1955 komplett, kronologisk og usensurert.
-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier
donaldist
22 år, Namdalseid
03.12.2007, 13:12

Garanterer at denne utgivelsen ikke blir komplett, den vil bli sensurert. Ikke bare det, men mye av det som ligger tett opp mot sensurert vil bli trykket på hemmelige sider som vil åpne med "Hi I am Leonard Maltin" 
Dette blir en total avsporing, men Sigvald skreiv:
Ved et tilfelle medførte f.eks. forvirring omkring målesystemet i et amerikansk/europeisk romfartsprosjekt til at fartøyet havarerte.
Kilde ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.12.2007, 21:58

MikroMidas skreiv:
Garanterer at denne utgivelsen ikke blir komplett, den vil bli sensurert. Ikke bare det, men mye av det som ligger tett opp mot sensurert vil bli trykket på hemmelige sider som vil åpne med "Hi I am Leonard Maltin" :)
Dette blir en total avsporing, men Sigvald skreiv:
Ved et tilfelle medførte f.eks. forvirring omkring målesystemet i et amerikansk/europeisk romfartsprosjekt til at fartøyet havarerte.
Kilde ??
OT:
Dette var et fartøy som hadde Mars som destinasjon, men det krasjet fordi det var brukt forskjellige måleneheter i dataprogrammet. En misforståelse mellom USA og Europa. En DYR misforståelse. Skjedde vel for 4-5 år siden, tenker jeg.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Innlegget blei sist redigert 06.12.2007, 22:57 av Drikaton
Drikaton
46 år, Nittedal
06.12.2007, 22:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.