Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Kvakk!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Kvakk!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Eg er ikkje sikker på om det temaet eg no vil ta opp har vore tatt opp før, det er igrunn godt mogleg at det er det. (Hugsar eg filosoferte litt rundt temaet for lengelenge sia, så for alt eg hugsar er det mogleg at eg sjølv har lagd ein tråd om det ein gong og sidan gløymt den bort.)

Eg er med ein teatertrupp som er i startfasen med ei oppsetjing av A Christmas Carol av Charles Dickens. Eg skal spele spøkelset av Jackob Marley, og som eit ledd i mine forberedelser såg eg nyleg disneys versjon, Mickey's Christmas Carol. Det er år og dag sidan sist eg såg ein disneyteiknefilm med ender og mus, og den fyrste tanken som slo meg var "kvifor er det berre Donald (eller Fred som han heiter i denne filmen) som kvekker? Skrue, Dolly og gutane er jo også ender, men dei snakkar vanleg. Eg synes det er heilt ulogisk at Donald er den einaste anda som kvekkar, og det har alltid irritert meg. Nokon der ute som har ein god teori om kvifor det er slik?

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

05.11.2007, 21:45

Donald startet vel som en hissig and. Da passer det jo bra med kvekking. Senere, da de andre kom til, krevdes vel litt "dypere" personligheter, og man valgte da å la dem ha vanlige stemmer. Det er min teori i hvertfall.

Kent
23 år, Sandnes

05.11.2007, 22:18

Jeg tror det er fordi at de fleste barn (og voksne?) ikke forstår et kvekk av det Donald sier. :-)

Solveig
32 år, Trondheim

06.11.2007, 04:29

Har ikkje Dolly òg kvekkestemme? Jada, veit at Mari Maurstad ikkje har det, men i dei opprinnelege teiknefilmane?

Og Ole, Dole og Doffen er ganske kvekkande dei òg, meiner eg å hugsa.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 06.11.2007, 09:24 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.11.2007, 09:24

Solveig skreiv:

Jeg tror det er fordi at de fleste barn (og voksne?) ikke forstår et kvekk av det Donald sier. :)

Det er vel et resultat av kvekkinga, ikke årsaken?

Det kan være at Donald har en andsk versjon av det vi kaller afasi. Som kjent falt Donalds egg ned fra et tre rett før fødselen, og dette kan være grunnen til talevanskene.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 06.11.2007, 09:27 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

06.11.2007, 09:26

MatsGull skreiv:

Det kan være at Donald har en andsk versjon av det vi kaller afasi. Som kjent falt Donalds egg ned fra et tre rett før fødselen...

At Donalds fødsel enkelte steder har blitt fremstilt slik har ingenting med virkeligheten å gjøre - på samme vis som at verden heller ikke ble skapt for mellom 5000 og 6000 år siden - selv om Bibelen sikkert kan tolkes på den måten.

Don Rosa har tydelig vist at fødsler i Andebyuniverset gjerne foregår i trygge, lune, omgivelser innendørs og ikke langt oppe i trær (jfr. "Snorkelfinkens hemmelighet", DD&Co 4/1998, side 12, rute 4-5). Det er ingen grunn til at forestille seg at den tøffe Lillegull (Mc)Duck skulle ta til takke med ringere omgivelser for en slik tvillingføsel enn (Beste)mor Duck. Merk også at Donalds tvillingsøster Della helt mangler i de foreliggende forestillingene om Donalds fødsel. Jeg kan vanskelig se at man kan lage en troverdig fremstilling av Donalds fødsel uten at også Della er inkludert på et eller annet vis. I Star Wars episode III - "Revenge of the Sith" får vi f.eks. naturlig nok se at Luke og Leia fødes samtidig.

Afasi er forøvrig, slik jeg har forstått det, manglende taleevne som følge av et hjerneslag eller liknende. Donald har ikke manglende taleevne, så afasi - i vanlig forstand, har han ikke, men han kan selvsagt ha en annen form for talevansker. Jeg tror dog ikke at noe slikt kan gjøres til tema i en historie i DD&Co da Disney/Egmont vel har retningslinjer mot å fremstille lyter, sykdom og død?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 06.11.2007, 16:29 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.11.2007, 16:23

Altså det evige spørsmålet om hva man liker best: Don Rosas versjon eller Marco Rotas. I en annen tråd var det et medlem som etterlyste en Donald-versjon av "Life of Scrooge". Marco Rota har jo gitt oss det i "Mitt liv i et eggeskall". Og en festlig og handlingsmettet historie er det blitt, som blant annet omhandler Donalds filmkarriere.

La oss nå tenke oss at vi skulle lage en "Life of Donald" basert på Don Rosas oppfatning av hva som skjedde. Hva ville denne historien fortalt? At Donald vokste opp på gården til bestemor? Og så da? Kan man lage noe ut av dette som blir tilnærmelsesvis så fylt av action og moro som "Eggeskall"-historien? Eller "Life of Scrooge"? Jeg tror ikke det. Bevis gjerne at jeg tar feil, men dette viser nok en gang problemet med Dons "hogd i stein" historielinje. Det blir for mange stengsler for de gode fantasifluktene.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

06.11.2007, 16:35

Sigvald skreiv:

Afasi er forøvrig, slik jeg har forstått det, manglende taleevne som følge av et hjerneslag eller liknende. Donald har ikke manglende taleevne, så afasi - i vanlig forstand, har han ikke, men han kan selvsagt ha en annen form for talevansker.

Jeg har sett meg litt rundt, og funnet ut at dysartri er en bedre diagnose for Donald enn afasi.

Jeg tror dog ikke at noe slikt kan gjøres til tema i en historie i DD&Co da Disney/Egmont vel har retningslinjer mot å fremstille lyter, sykdom og død?

Talevansker var da tema i Barks' historie med bråkebryteren?

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 06.11.2007, 17:06 av MatsGull

MatsGull
20 år, Kongsvinger

06.11.2007, 17:00

Sigvald skreiv:

At Donalds fødsel enkelte steder har blitt fremstilt slik har ingenting med virkeligheten å gjøre - på samme vis som at verden heller ikke ble skapt for mellom 5000 og 6000 år siden - selv om Bibelen sikkert kan tolkes på den måten.

Don Rosa har tydelig vist at fødsler i Andebyuniverset gjerne foregår i trygge, lune, omgivelser innendørs og ikke langt oppe i trær (jfr. "Snorkelfinkens hemmelighet", DD&Co 4/1998, side 12, rute 4-5). Det er ingen grunn til at forestille seg at den tøffe Lillegull (Mc)Duck skulle ta til takke med ringere omgivelser for en slik tvillingføsel enn (Beste)mor Duck.

At ein enkelt fødsel i Andebyuniverset enkelte stadar har blitt framstilt slik har ingenting med virkeligheten å gjera. Marco Rota har tydeleg vist at klekkingar i Andebyuniverset gjerne foregår i spennande, stormfulle omgivingar utandørs og ikkje langt inne i hus (jf. "Mitt liv i et eggeskall"). Det er ingen grunn til å forestille seg at den tøffe Bestemor Duck skulle vera så dvask og feig at ho absolutt må ha det så mykje meir behageleg enn Lillegull.

Ehem, dette blei kanskje berre repetisjon for å understreke at argumenta dine fungerer nøyaktig like godt begge vegar, men for å i tillegg understreke eit par klare feil i argumentasjonen din:

a) Sjølvsagt har ikkje Rotas framstilling av Donalds fødsel noko med verkelegheita å gjera. Donald FINST jo ikkje i verkelegheita.

b) Don Rosa har vist EIN fødsel, den er difor ikkje nødvendigvis representativ for absolutt alle fødslar i andebyuniverset.

c) Du understreker at Lillegull er tøff -- er ikkje det eit argument FOR at ho skal kunne tåle tøffare omgivingar enn Bestemor?

d) Ender legger egg, dei føder ikkje levande unger. Det er difor fullt mogleg at Lillegull har lagt egget med Donald i, og egget med Della i, forsåvidt, innandørs, for at det deretter på ein eller annan måte har hamna høgt oppe i eit tre. Det er altså ikkje ein del av Rotas beretning korleis Donald hamna i treet, og Lillegull har kanskje ikkje vore der oppe ein gong.

Merk også at Donalds tvillingsøster Della helt mangler i de foreliggende forestillingene om Donalds fødsel. Jeg kan vanskelig se at man kan lage en troverdig fremstilling av Donalds fødsel uten at også Della er inkludert på et eller annet vis. I Star Wars episode III - "Revenge of the Sith" får vi f.eks. naturlig nok se at Luke og Leia fødes samtidig.

Luke og Leia var ... eg har ikkje fulgt godt nok med på den serien til å vite om dei er menneske eller om dei berre ligner, og film seks har eg ikkje gidda å sjå, men dei ser iallfall veldig ut som ein slags pattedyr. Donald og Della er ender. Basert på kjønn er det openbart at dei er toegga, ergo er det godt mogleg at dei kan vera tvillingar utan at dei kom ut av egget same tid og same stad.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.11.2007, 18:00

Denne tråden handler då slett ikkje om Donalds fødsel, men om talemåten hans. Dysartri eller nokon annen form for talevansker er jo ei løsning som slett ikkje er så dum, men eg trur nok ikkje teiknefilmskaparane har tenkt slik. Donald var jo - såvidt eg veit - den første disneyanda på film, og fordi han er ei and gav dei han ein kvekkete stemme. Då burde det jo vere naturlig at dei andre endene som etterkvart vart introdusert også fikk kvekkete stemmer, men det fekk dei altså ikkje. Det er mogleg at dei heilt i begynnelsen kvekka meir på originalspråket, men i nyare tid er det ikkje spor av kvekking hos andre enn Donald, og for meg blir det heilt ulogisk. Men som Solveig seier, det ER vanskelig å forstå Donalds kvekking, og det ville vel kanskje blitt vanskelig å henge med hvis alle hadde kvekka likedan.

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

06.11.2007, 21:49

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.