Andeby Online > Diskusjonsforum > Wizards of Mickey
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Frank Aa skreiv:
Det er Mikke som er hovedpersonen i disse historiene, likevel velger man å kalle boka "Donald Duck - Magiens Mestere". Så det ser ikke ut som man tør satse på salg av Mikke Mus-historier her i landet. Saken har også fått oppmerksomhet her.
Tror nok at dette har med selve produktprofilen å gjøre. Her i Skandinavia er "hovedbladet" oppkalt etter Donald. I Italia er det jo Topolino/Mikke som har den æren.
Fan2met
31 år, Oslo
10.10.2007, 11:03

Adamant skreiv:
Hm, noen som kunne tenke seg å kjøpe et eksemplar til meg? Send mail med kontonummer betaling skal settes inn på, så sender jeg adressen tilbake.
Mail sendt.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
10.10.2007, 12:46

I boken er det oppgitt forskjellige tegnere for de ulike episodene av Magiens Mestere i INDUCKS/COA ser det ut til at samtlige tegnere som har bidratt er samlet oppført under samtlige episoder:
Writing: Stefano Ambrosio
Art: Alessandro Pastrovicchio, Alessandro Perina, Lorenzo Pastrovicchio, Marco Gervasio, Marco Mazzarello, Marco Palazzi, Vitale Mangiatordi
De ulike episodene virker rimelig homogene så for meg virker det ikke usannsynlig at det er INDUCKS/COA som her har rett. Dersom de ulike episodene faktisk er tegnet avhelt ulike tegnere kan det vel knappest kalles individuell kunst - da blir det jo mer håndverk/samlebåndsproduksjon - uten at det i seg selv trenger å være negativt.
Det er forøvrig riktig som en annen påpeker at det finnes enda en 10 episoders fortelling innenfor Wizards of Mickey konseptet:
L'età oscura (The Dark Age). Skal bli spenende å se om også den kommer i en tilsvarende Jubileumspocket etter hvert - gjerne kalt "Magiens Mestere II".
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 10.10.2007, 23:42 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
10.10.2007, 23:20

Sigvald skreiv:
I boken er det oppgitt forskjellige tegnere for de ulike episodene av Magiens Mestere i INDUCKS/COA ser det ut til at samtlige tegnere som har bidratt er samlet oppført under samtlige episoder:
Det ser ut som om dette er fordi kvar episode ikkje er oppført under individuelle historiekoder, men alle historiene har same historiekode. Difor er alle teiknarane oppført under den historiekoden. På scannet som ligg i INDUCKS ser ein òg at krediteringa for første del av historia òg i italiensk original var berre Lorenzo Pastrovicchio.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
11.10.2007, 07:50

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Det ser ut som om dette er fordi kvar episode ikkje er oppført under individuelle historiekoder, men alle historiene har same historiekode. Difor er alle teiknarane oppført under den historiekoden. På scannet som ligg i INDUCKS ser ein òg at krediteringa for første del av historia òg i italiensk original var berre Lorenzo Pastrovicchio.
Dette stemmer, ja. I Inducks er desse historiene registrert som ei. Egmont gjev kvar framhaldshistorie berre ein kode, men italienarane gjev eigentleg kvar del kvar sin kode. Ein har funne ut at sidan det eigentleg er ei historie, er det best å lage ein felleskode. Alle desse italienske felleskodane sluttar på P.
Innlegget blei sist redigert 12.10.2007, 00:07 av Eirikb
12.10.2007, 00:07

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Takk, då har eg sannsynlegvis berre leita på feil butikkar.
Så det var masse slike bøker på Torp flyplass (Sandefjord) og OBS (hvor jeg kjøpte en der).. Har prøvd andre butikker/Narvesen i byen uten å finne en.
Sigvald skreiv:
Det er forøvrig riktig som en annen påpeker at det finnes enda en 10 episoders fortelling innenfor Wizards of Mickey konseptet:
L'età oscura (The Dark Age). Skal bli spenende å se om også den kommer i en tilsvarende Jubileumspocket etter hvert - gjerne kalt "Magiens Mestere II".
Vi må rope her så høyt at Egmont skal ikke klare å unngå lese dette!!
JEG VIL HA "MAGIENS MESTERE II"!!!
Innlegget blei sist redigert 13.10.2007, 15:52 av 176-167
176-167
37 år, Sandefjord
13.10.2007, 15:45

Har no enedeleg fått lest historia, og eg må seie at det er hyggeleg at dei endeleg har bestemt seg for å gi ut temapocketar med nye ting innenfor det aktuelle temaet, og ikkje berre kjedelege, gamle opptrykk. Historien nådde dog i mine auge ikkje helt opp på samme nivå som Drageherrenes Rike, til det har den litt for mange lettvinte løsninger og en litt for travel fortellerstil. Hvis dei hadde tatt seg litt betre tid til å fortelle historien, brukt lengre tid spenningsoppbyggingen og lag eit litt meir eksplosivt klimaks kunne denne historien verkeleg blitt ein høydaret . Tenk om pocekten kunne blitt like tjukk utan gamle historiar somm fyllstoff! Uansett, Magiens Mestre er eit friskt pust i eit disneyserieland som ikkje akkurat druknar i hverken originalitet eller kvalitet no for tia.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
15.10.2007, 13:26

Lurer litt på korleis Magiens mestere hadde sett ut i hardcover på betre papir og med litt større format (og utan fyllstoff-historiene).
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
15.10.2007, 16:56

Det er mye gammelt stoff i temapocketene som kommer ut, så jeg synes det er bra at de får noe nytt også. Men de kunne som sagt droppet fyllhistoriene.
"Av veien Bolivar! Nå har jeg de små rekene!" (Tre små skitne fyrer)
Nudua
Bærum
15.10.2007, 21:30

Merk at Svarte-Petters trefot bytter side oppigjennom historien. I kapittel en er den f eks på venstresiden, mens den i kapittel to er på høyresiden.
Skrue - "Jeg er lut lei av den elendige håndboka deres! Dere vifter med den hele dagen, som om den var et ORAKEL!"
Hallgeir
29 år, Stjørdal
22.10.2007, 15:07

Hallgeir skreiv:
Merk at Svarte-Petters trefot bytter side oppigjennom historien. I kapittel en er den f eks på venstresiden, mens den i kapittel to er på høyresiden.
I god, gammel tradisjon altså.. 
www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!
Tommy
24 år, Odda
22.10.2007, 15:12

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.