Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Nytt Papir!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Nytt Papir!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Om ein legg godviljen til, står det «lesertallet».

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

18.09.2007, 19:29

Sigvald skreiv:

Hva betyr "lesertakke"???

Opps! så ikke feil'n før nå men mente "lesertallet" har redigert det nå.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Innlegget blei sist redigert 19.09.2007, 12:58 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

19.09.2007, 12:58

Det nye papiret er ikke Donald Duck & Co verdig. Håper at mange sier sin mening til Egmont, slik at de innser tabben.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

24.09.2007, 18:17

Tja hvordan skal jeg si min mening da ? kan du kjøre meg da ?
Når jeg så på Sander sitt nye er jeg enig med deg !

Tobias
13 år, Sarpsborg

24.09.2007, 19:35

Du og far din kan jo ringe Egmont...

Eirikb

24.09.2007, 19:40

Her er det bare å slutte seg til de som ikke godtar endringen av papir i Donald-bladet. Det nye papiret tåler knapt å bli tatt i før det blir brettet og slitt, og det er ikke Donald verdig. Leserne bør si klart fra om dette, det kan umulig være snakk om store kostnadsendringer for å få tilbake det litt tykkere papiret. Selv Onkel Skrue vil bifalle et slikt ønske.

falkmoore

03.10.2007, 11:55

Må innrømme at da jeg hørte om dette så mumlet jeg noe slikt som "sukk... fanatikere". Men etter å ha kjøpt Donaldbladet den uka historien til Laffen var med så varmer jeg opp tenorstemmen og stiller meg sammen med hylekoret.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

03.10.2007, 15:08

Jeg undrer: Har Donald Duck & Co skiftet papirkvalitet flere ganger de siste par årene, siden papiret har vært bra tidligere i år, eller tar jeg feil?
Hvordan er papiret i de andre Disney-bladutgivelsene?

falkmoore

04.10.2007, 16:30

falkmoore skreiv:

Jeg undrer: Har Donald Duck & Co skiftet papirkvalitet flere ganger de siste par årene, siden papiret har vært bra tidligere i år, eller tar jeg feil?

Papirkvaliteten har riktignok skiftet flere ganger, men har aldri vært så dårlig som nå.

Superboy

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

05.10.2007, 13:55

Med det nye papiret oppdaget jeg ikke at ukens nummer (nr. 42/2007) var på 100 sider, før jeg tilfeldigvis så tallet 98 på siste seriesiden. :-) B-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

14.10.2007, 19:31

Det er like dårlig papir i nr. 43. Vi må enda flere til å klage.

Superboy

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

20.10.2007, 12:58

Jeg syntes vi alle skal be våre fedre om å ringe, slik at hylekoret blir blitt høyere

Samler

Orlel
24 år

20.10.2007, 17:30

Orlel skreiv:

Jeg syntes vi alle skal be våre fedre om å ringe, slik at hylekoret blir blitt høyere

Er du den rette til å klage her? Egmont lever jo her opp til dine egne holdninger - kjøpe billig og selge dyrt - for "idiotene" kjøper jo likevel...

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

20.10.2007, 17:40

Sigvald skreiv:

Er du den rette til å klage her? Egmont lever jo her opp til dine egne holdninger - kjøpe billig og selge dyrt - for "idiotene" kjøper jo likevel...

FANTASTISK! Beste innlegget på lenge :-D

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

20.10.2007, 18:03

Ha, Ha! :-)

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

20.10.2007, 19:18

falkmoore skreiv:

Ja, og jeg syns kvaliteten har vært nesten like dårlig som nå på noen av de tidligere papirtypene. Foreksempel, vis jeg ikke husker helt feil, var den i år 2000 til 2003 ikke så mye å skryte av, tidligere også, for den slags skyld. Det var ekstremt tynt og glatt og for små og uforsiktige barnefingre ble det lett en rift. Men kvaliteten på fargene da var veldig god.
Det nye papiret har lett for å ha streker med en eller annen farge fra trykkinga på hvite steder. Noen steder opplever jeg røde streker. Dette syns jeg er irriterende. :-S
Det aller verste er nok de elendige fargene. De er ikke klare og er veldig mørke og matte. Jeg håper de bytter. Den tidligere typen var veldig "solid" og klare og fine farger. ;-)

donald100
Oslo

26.11.2007, 15:22

Apropo nytt år, dessverre ingen lysning i sikte angående papirkvaliteten.

Superboy

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

28.12.2007, 18:10

Merket stor forskjell nå som årets siste donaldperm inneholder årets blader. Forsto ingen ting da det var mye større plass i permen enn tidligere - og ikke alle numrene fra 37-52 har det nye papiret. Kanskje jeg til neste år kan redusere antall donaldpermer fra tre til to igjen...

Med tanke på miljøet er det som dere skriver mye bedre med tynnere papir (hvis det da er laget på miljøvennlige måter), men jeg må innrømme at jeg hadde litt problemer med å bla i det da det ble tynnere papir uten å ødelegge det!

Så lenge bladet trykkes i Tyskland blir det sikkert bedydelige CO2-utslipp etter transporten til Norge uansett, så hvorvidt det er miljøvennlig eller ikke, er vanskelig å si...

therogerman

31.12.2007, 18:46

Hvem sier jeg klager., det var sarkastisk ment, men jeg kan forstå at du Sigvald ikke skjønner kvekket, lol

Du virker som en grinebiter

edit: som de fleste andre her, hehe

tar du forresten alt bokstavelig talt, eller .. kan være morsomt å ha med å gjøre..

Samler

Innlegget blei sist redigert 26.03.2008, 19:52 av Orlel

Orlel
24 år

26.03.2008, 19:50

lol
Måkke komme med slike slemme ord. Mamma hører deg kanskje Audun-

Samler

Innlegget blei sist redigert 26.03.2008, 20:13 av Orlel

Orlel
24 år

26.03.2008, 20:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.