Andeby Online > Diskusjonsforum > Fyll opp lommebøkene !!!!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Får håpe det 
Det var uansett flere innlegg jeg siktet til.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
Innlegget blei sist redigert 17.10.2007, 12:54 av SvK
SvK
25 år, Bergen
17.10.2007, 12:54

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
17.10.2007, 13:39

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Foreslår at dei som ønskjer å diskutere dette vidare, finn seg eit forum der slikt er on-topic.
Dette handler da om handel med Donaldistiske varer og moral knyttet til slik handel. Jeg kan ikke se at det er helt off-topic.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
17.10.2007, 17:46

Joda, men no sikta eg til den delen av diskusjonen som omhandler salg og produksjon av medisinar og livsfarlege sjukdommar og slikt. Akkurat det har ingenting med Donald å gjera.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
17.10.2007, 18:33

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Joda, men no sikta eg til den delen av diskusjonen som omhandler salg og produksjon av medisinar og livsfarlege sjukdommar og slikt. Akkurat det har ingenting med Donald å gjera.
Hvor ble det av tråden om Barks lommebok? (Ettersom den i utgangspunktet var ok for bruktbørsen antar jeg at diskusjonen rundt samme gjenstand burde være on topic også i forumet).
Uansett så aksepterer jeg selvsagt at redaktøren har uinnskrenkede diktatoriske rettigheter på Andeby Online - og han trenger derfor ikke å forklare seg om han ikke ønsker.
17.10.2007, 19:19

Big Brother skreiv:
Hvor ble det av tråden om Barks lommebok? (Ettersom den i utgangspunktet var ok for bruktbørsen antar jeg at diskusjonen rundt samme gjenstand burde være on topic også i forumet).
Diskusjonen rundt same gjenstand er absolutt on topic òg i forumet. Eg kjenner ikkje til alle detaljane rundt denne slettinga sjølv, då den blei gjort av ein annan moderator, men slik eg har skjønt det byrja ein debattant å kaste omkring seg med personangrep i tråden, andre krevde at moderator tok affære, og resultatet blei at moderatoren beslutta at det greiaste var å slette heile tråden. Det er alle detaljane eg har om saka. Men å diskutere Barks' lommebok her er absolutt on topic, ja.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
18.10.2007, 09:12

Tommy skreiv:
Så hvis noen av å lese Donald Duck & Co. får et stort ønske om å bli som onkel Skrue og skaffe seg like mange penger som han og tror at det er hele moralen med serien, blir jeg litt skremt
Det er verdt å merke seg at Skrue opprinnelig var basert på Dickens' kalde og kyniske gnier Ebenezer Scrooge (selv om Barks riktignok ga ham en del mer forsonende trekk etter hvert). Selv syns jeg de mest interessante Skrue-historiene ikke er de hvor hovedvekten er lagt på hans rikdom, men snarere de hvor han viser andre og kanskje noe uventede personlighetstrekk, slik som f.eks. medfølelse. For meg er det slike vrier som gir ham en dypere, mer kompleks og mer interessant personlighet enn bare "steinrik onkel". Det er ikke minst derfor Scarpas Legenden om den flygende skotte og Barks' Julereisen fortsatt er blant de Skrue-historier som fascinerer og rører meg mest.
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
23.10.2007, 00:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.