Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Færre HOF-utgivelser i Sverige

Andeby Online > Diskusjonsforum > Færre HOF-utgivelser i Sverige

Gå tilbake til forumoversikta ...

Da vi var i Göteborg ble det fra velinformert hold i Egmont-Kärnan opplyst at HOF-serien, p.g.a. sviktende salgstall, i fortsettelsen vil bli betydelig redusert i Sverige. Dersom jeg forstod dem rett vil de i all hovedsak konsentrere seg om Don Rosa og Carl Barks.

Spørsmålet er om det samme kan skje her dersom man ikke er kritiske nok til hva som blir utgitt. Ettersom bøkene ikke akkurat er direkte billige, vil jeg tro at innholdets kvalitet er sentralt i forhold til salgspotensialet. I så måte frykter jeg at det er en solid skivebom å fylle Bradbury-boken med mange bi-historier som ikke dreier seg om Donald & Co eller Mikke & Co. Det er nok heller ikke et sjakktrekk å innkludere non-Mikke historier i Murry-bøkene.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

06.10.2007, 06:26

Sigvald skreiv:

Spørsmålet er om det samme kan skje her dersom man ikke er kritiske nok til hva som blir utgitt. Ettersom bøkene ikke akkurat er direkte billige, vil jeg tro at innholdets kvalitet er sentralt i forhold til salgspotensialet. I så måte frykter jeg at det er en solid skivebom å fylle Bradbury-boken med mange bi-historier som ikke dreier seg om Donald & Co eller Mikke & Co. Det er nok heller ikke et sjakktrekk å innkludere non-Mikke historier i Murry-bøkene.

Jeg er enig at man bør være kritisk, og det er nok ikke så veldig kommersielt med Bradburys bi-historier, men Egmont har vel en oversikt over hva som selger. Bradbury er ikke noe for meg, jeg ville mye heller hatt en Taliaferro eller en Gonzales bok.

bingo
38 år, Sandefjord

06.10.2007, 07:31

Eg slenger meg på og er også eining i at de børe vere kritisk til HoF-innhaldet framover. Er for langt mellom godbitane. Har faktisk ikkje lese dei tre-fire siste bøkene enda. Men det er eigentleg mest fordi eg har flytta for meg sjølv og bøkene framleis dett ned i postkassa heime hos ho mor. Hadde det blitt kortere ventetid mellom kvar DR-bok hadde eg blitt kjempeglad. Og no synes eg jammen det burde kome ei ny Marco Rota bok snart!

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

08.10.2007, 10:23

Kritikken av innholdet bifalles. Det virker som om det i stor grad heller konsentreres om å utgi nye historier(les ikke utgitt i Norge), enn å faktisk trykke forfatteren/tegnerens beste historier. Basert på tittelen (HOF) burde vel sistnevnte vært hovedfokus?

munin
27 år, Trondheim

10.10.2007, 23:07

Jeg må si jeg liker at de gir ut historier i HOF som ikke har kommet på norsk tidligere. Hadde blitt kjedelig om jeg bare fikk historier jeg har lest fra før.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

10.10.2007, 23:20

Jeg sier ikke at det er negativt at nye historier gies ut, tvert i mot, men etter min mening bør dette gjøres i andre forum, slik som det ukentlige Donaldbladet. HOF burde, slik jeg tolker navnet, og reklamen, inneholde de beste historiene fra de beste forfatterene, uavhengig av hvor og når de er trykt tidligere.

Innlegget blei sist redigert 14.10.2007, 13:36 av munin

munin
27 år, Trondheim

14.10.2007, 13:34

Joda, jeg skjønner poenget ditt munin og det var slik jeg tolket at serien skulle være da den kom jeg også, men personlig gleder jeg meg over uutgitte historier i bøkene. (Hvertfall så lenge de er gode)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

14.10.2007, 14:41

Enig med Chrisron, jeg syns det var stas når det var et par uutgitte historier i Murrybok 2. Den ene var vel utgitt tidligere, men i omtegnet utgave (av Tello...?)

bingo
38 år, Sandefjord

14.10.2007, 21:21

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.