Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Min Donaldside med forum og greier!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Min Donaldside med forum og greier!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Tommy skreiv:

Uansett hvor dumme vi gjør oss vil vi alltid befinne oss førti hakk over 8-åringen, og akkurat det kan jo være grunnen til at det ikke er flere barn som bruker dette forumet aktivt. De har rett og slett blitt skremt av oss som bruker forumet og debattene våre.

Det hender det jeg blir også :)

Og Sigge, din oppmerksomhetsyke, lille krabat: Nei, det er ikke snilt å utgi seg for å være noen andre. Men for alt du vet kan det godt hende "Sigvald" på det forumet heter nettopp det. Dog er det vel ikke så sannsynlig (for særlig populært å kalle barna sine Sigvald har det ikke vært i det siste). Skjønner uansett ikke hvorfor du skal ha alle som svarer i denne tråden skal kommentere det.

(Var litt fristet til å si at hvis en åtte-åring skrev innlegg som "Sigvald" så ville vi skjønt at det ikke var deg fordi innleggene ville vært så mye mer voksne enn de pleier, men det skal jeg bite i meg :) Thihi.)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 04:16 av Guffen Delbekk

Guffen Delbekk
23 år, Halden

05.10.2007, 04:16

Sigvald skreiv:

Olaf og Tommy - det forundrer meg at dere helt overser at noen ser ut til å ha registrert seg i mitt navn i det andre forumet. Synes dere virkelig at det, dersom det er tilfelle, er OK oppførsel? I så fall kan jeg jo registrere meg som Olaf Solstrand eller Tommy Kvarsvik i det andre forumet, ettersom min egen identitet er opptatt???

Det er jo også en bruker der som heter "solstrand" (og som ikke er Olaf). Det er klart det ville vært enklere hvis en fikk lov til å hete det samme i alle forum en diskuterte i, men i et forum som brukes og drives av barn må en nesten bare regne med at sånne ting kan skje. Men jeg er forsåvidt enig med deg, og jeg ville blitt en smule irritert hvis det fantes en "Tommy Kvarsvik" som diskuterte i det forumet og som ikke var meg. (I motsetning til "Tommy Kvarsvik" som jeg er den eneste personen i Norge (og verden) som heter, så er det jo, som Guffen Delbekk sier, en ørliten sjanse for at det er en annen som heter Sigvald som har registrert seg der, men så sannsynlig er det vel ikke. Kanskje du kan tolke dette som at du har en fan, på samme måte som det finnes flere brukere i dette forumet som kaller seg for "don rosa" :-) ).

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

05.10.2007, 07:07

Sigvald skreiv:

Olaf og Tommy - det forundrer meg at dere helt overser at noen ser ut til å ha registrert seg i mitt navn i det andre forumet. Synes dere virkelig at det, dersom det er tilfelle, er OK oppførsel? I så fall kan jeg jo registrere meg som Olaf Solstrand eller Tommy Kvarsvik i det andre forumet, ettersom min egen identitet er opptatt???

Dette er jo noko du må ta opp direkte med V-vidvei, og ikkje med Olaf og Tommy, Sigvald. Dei har jo ikkje noko med brukarnamna på V-vidvei sitt forum å gjere...

Eirikb

05.10.2007, 08:28

Tommy skreiv:

Det er jo også en bruker der som heter "solstrand" (og som ikke er Olaf). Det er klart det ville vært enklere hvis en fikk lov til å hete det samme i alle forum en diskuterte i, men i et forum som brukes og drives av barn må en nesten bare regne med at sånne ting kan skje. Men jeg er forsåvidt enig med deg, og jeg ville blitt en smule irritert hvis det fantes en "Tommy Kvarsvik" som diskuterte i det forumet og som ikke var meg. (I motsetning til "Tommy Kvarsvik" som jeg er den eneste personen i Norge (og verden) som heter, så er det jo, som Guffen Delbekk sier, en ørliten sjanse for at det er en annen som heter Sigvald som har registrert seg der, men så sannsynlig er det vel ikke. Kanskje du kan tolke dette som at du har en fan, på samme måte som det finnes flere brukere i dette forumet som kaller seg for "don rosa" :-) ).

Tommy: Er ikke Solstrand et sted? Det kan jo være et par Donaldister derifra òg.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 11:27 av Villas Vidvei

Villas Vidvei
Oslo

05.10.2007, 11:26

Eirikb skreiv:

Sigvald skreiv:

Dette er jo noko du må ta opp direkte med V-vidvei, og ikkje med Olaf og Tommy, Sigvald. Dei har jo ikkje noko med brukarnamna på V-vidvei sitt forum å gjere...

Jepp! Men betyr dette at "Sigvald" på mitt forum er en annen?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

05.10.2007, 11:29

V-vidvei skreiv:

Sigvald skreiv:

Jeg har nå prøvd å registrere, meg bare for å oppdage at noen ser ut til å operere under mitt navn i ditt forum. Brukernavnet "Sigvald" var i hvert fall opptatt

Altså er svaret: JA!

Ser nå at også både Grøsfjeld jr. og Grøsfjeld sr. har registrert seg, så med både Sigvald, Grøsfjeld jr. og Grøsfjeld sr. i diskusjon vil det nok gå heftig for seg på det forumet... :-)

Tommy
24 år, Odda

06.10.2007, 13:44

Tommy skreiv:

V-vidvei skreiv:

Sigvald skreiv:

Jeg har nå prøvd å registrere, meg bare for å oppdage at noen ser ut til å operere under mitt navn i ditt forum. Brukernavnet "Sigvald" var i hvert fall opptatt

Altså er svaret: JA!

Ser nå at også både Grøsfjeld jr. og Grøsfjeld sr. har registrert seg, så med både Sigvald, Grøsfjeld jr. og Grøsfjeld sr. i diskusjon vil det nok gå heftig for seg på det forumet... :-)

Hvordan finner du ut av slikt? Har du prøvd å registrere deg selv under de navnene?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

06.10.2007, 15:44

Det er da bare å lese postene...

- Det Gode Selskap -

Guffen Delbekk
23 år, Halden

06.10.2007, 15:46

Eller medlemslista.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.10.2007, 15:57

Jojo, men for å gjøre det må man være registert.

- Det Gode Selskap -

Guffen Delbekk
23 år, Halden

06.10.2007, 15:59

Hm, jeg bør kanskje registrere meg som bruker, jeg også. Om ikke annet så for å forhindre at det dukker opp en ond Karamell der... :-)

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com

Karamell
40 år, Oslo

06.10.2007, 20:05

Karamell skreiv:

Hm, jeg bør kanskje registrere meg som bruker, jeg også. Om ikke annet så for å forhindre at det dukker opp en ond Karamell der... :-)

Vel, nå har du i alle fall gitt folk idéer til akkurat det... :-)

Tommy
24 år, Odda

06.10.2007, 20:07

Tommy skreiv:

Det kan jeg nok leve med. :-) Men for å være ærlig syns jeg det er litt dårlig gjort å opprette slike falske brukerprofiler, både overfor dem som "misbrukes" (bl.a. Sigvald, ser det ut til) og overfor V-vidvei, som får sida si sabotert.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com

Karamell
40 år, Oslo

06.10.2007, 20:16

Karamell skreiv:

Tommy skreiv:

Det kan jeg nok leve med. :-) Men for å være ærlig syns jeg det er litt dårlig gjort å opprette slike falske brukerprofiler, både overfor dem som "misbrukes" (bl.a. Sigvald, ser det ut til) og overfor V-vidvei, som får sida si sabotert.

Eller kan det tenkes at spamere er på ferde? Jeg vil uansett foreslå at V-vidvei gjør som i DCF - The Disney Comics Forum, sletter alle brukere som ikke har postet noe og innfører strengere rutiner for dem som vil registrere seg.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 06.10.2007, 20:41 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

06.10.2007, 20:40

Spammere? Vel, reklameformatet av disse har det med å bruke mer eller mindre tilfeldige koblinger av stavelser, og ihvertfall ikke norske navn. Er nok heller er par troll som er ute for å lage kvalm her.

Men selvsagt, den enkleste løsningen er jo bare for V-vidvei å slette både Sigvald- og Grøsfjeld-kontoene, og la Sigvald registrere seg etter dette. Ingen grunn til å innføre strenge regler, virker ikke som om noen har prøvd seg på noe mer enn å registrere et par kontoer under falskt navn.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

06.10.2007, 21:12

Trur det kan vera snakk om meir enn eit par kontoar. Ganske mange av namna frå Andeby Online som går igjen på medlemslista, og når nokon har rappa brukarnamnet til Sigvald, gjetter eg eigentleg at det ikkje er den einaste.

Dei tretti registrerte brukarane som står på medlemslista akkurat no er V-vidvei, tvidvei, Agnete, Olaf, DonaldD, Eirikb, chrisron, anden, solstrand, Donald, Adele, wilfu, Sigvald, Diff, Drikaton, MikroMidas, KlodrikFB, MatsGull, Admin, Adamant, bingo, Tommy, Grøsfjeld jr., Anonym, Grøsfjeld sr., Guffen Delbekk, Azzout, Whitesand, Karamell og GPLongford. Dei fleste av namna på den lista er brukarar frå Andeby Online-forumet, og det skulle ikkje forbause meg om fleirtalet av dei var falske. Sjølvsagt kan det hende at eg tar feil -- har ikkje problemer med å sjå at mange ønskjer å vera registrerte i fleire forum, det er ein grunn til at eg er registrert der sjølv -- men så lenge brukaren Sigvald er falsk, tviler eg ærleg talt på at han er den einaste. Særleg med tanke på at cirka ingen av desse brukarane har skrive noko i forumet.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.10.2007, 22:23

Jeg vil med dette gjøre oppmerksom på at eventuelle innlegg som postes på dette nye forumet under mitt brukernavn ikke stammer fra mitt tastatur.

Jeg har ikke registrert meg og synes ikke mye om at mitt navn "misbrukes" slik.

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
42 år, Meløy

06.10.2007, 22:57

GPLongford skreiv:

Jeg vil med dette gjøre oppmerksom på at eventuelle innlegg som postes på dette nye forumet under mitt brukernavn ikke stammer fra mitt tastatur.

Jeg har ikke registrert meg og synes ikke mye om at mitt navn "misbrukes" slik.

Det samme gjelder meg. Tror det gjelder for ganske mange.

Innlegget blei sist redigert 06.10.2007, 23:12 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

06.10.2007, 23:12

Vel... jeg har registrert meg, jeg er en av dem kan du si...

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
20 år, Bamble

06.10.2007, 23:13

Jeg har ikke tatt steget og registrert meg, så MatsGull på V-vidveis forum må enten være en Mats Gulliksen eller rett og slett en rakker.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

Innlegget blei sist redigert 06.10.2007, 23:15 av MatsGull

MatsGull
19 år, Kongsvinger

06.10.2007, 23:15

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.