Andeby Online > Diskusjonsforum > Arbeider Don Rosa med nye historier for tiden?
Gå tilbake til forumoversikta ...

Avslutningen av artikkelen om Don Rosa fikk meg til å lure - arbeider han med noen nye historier for tiden?
munin
27 år, Trondheim
30.09.2007, 22:22

munin skreiv:
Avslutningen av artikkelen om Don Rosa fikk meg til å lure - arbeider han med noen nye historier for tiden?
Jeg spurte ham om det i Göteborg. Svaret er at det gjør han ikke.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 03:02 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
02.10.2007, 03:01

Vil det seie at han ikkje har laga nokre historier på over to år, eller har han laga nokre små korte historier i mellomtida der som eg ikkje har fått med meg?
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2007, 09:12

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Vil det seie at han ikkje har laga nokre historier på over to år, eller har han laga nokre små korte historier i mellomtida der som eg ikkje har fått med meg?
Dette er jeg ikke helt sikker på men jeg tror han lagde en i februar 2006.
Så det er 1 år og 8 MND siden.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 10:46 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
02.10.2007, 10:44

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2007, 11:19

Don Rosa har vel ikke laget små korte historier siden 80-tallet, så DET er i alle fall veldig usannsynlig. 
V-vidvei skreiv:
Dette er jeg ikke helt sikker på men jeg tror han lagde en i februar 2006.
Kan du vise til noen kilde? Hvis ikke tror jeg dette er ren fantasi. Siden vi jo nå også er i siste halvdel av 2007 ville jo denne historien allerede ha vært på trykk.
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 14:05 av Tommy
Tommy
25 år, Odda
02.10.2007, 14:04

Tommy skreiv:
Don Rosa har vel ikke laget små korte historier siden 80-tallet, så DET er i alle fall veldig usannsynlig. :-)
Er det berre eg som innbiller meg at det har vore snakk ei stund om at Dons planlagte prosjekter involverer korte gag-historier, då?
Kan du vise til noen kilde? Hvis ikke tror jeg dette er ren fantasi. Siden vi jo nå også er i siste halvdel av 2007 ville jo denne historien allerede ha vært på trykk.
Kremt ... Du ER klar over at rundt sytti av dei historiene som har stått på trykk i Donald-bladet i år er skrive i 2005 eller tidlegare? Ikkje inkludert krimgåter. Så det der er ikkje akkurat eit godt grunnlag for å stemple noko som fri fantasi på.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2007, 14:38

Er det berre eg som innbiller meg at det har vore snakk ei stund om at Dons planlagte prosjekter involverer korte gag-historier, då?
På begynnelsen av 2006 ble det jo sagt at han det året skulle lage noen korte gag-historier, så det er det nok der du har det fra. Men vi har aldri fått høre noe om at det har blitt noe av dette. Vi har vel heller fått høre at det (dessverre) ikke har blitt noe av. I stedet ble det jo disse Skrue-plakatene.
Du ER klar over at rundt sytti av dei historiene som har stått på trykk i Donald-bladet i år er skrive i 2005 eller tidlegare? Ikkje inkludert krimgåter. Så det der er ikkje akkurat eit godt grunnlag for å stemple noko som fri fantasi på.
I tilfellet Don Rosa synes jeg det er det. Seks måneder er tida Egmont har pleid å bruke på å få en Don Rosa-historie på trykk. Det viktigste "argumentet" er jo uansett at vi ikke har fått høre om noen slik historie, og absolutt alt Don Rosa foretar seg med hensyn til Donald-historier blir jo spredt på Internett i hyperfart, omtrent før det har skjedd.
Tommy
25 år, Odda
02.10.2007, 15:17

Tommy skreiv:
På begynnelsen av 2006 ble det jo sagt at han det året skulle lage noen korte gag-historier, så det er det nok der du har det fra. Men vi har aldri fått høre noe om at det har blitt noe av dette. Vi har vel heller fått høre at det (dessverre) ikke har blitt noe av. I stedet ble det jo disse Skrue-plakatene.
Ja, det var der jeg har det fra. Men der je gleste det sto det at de tvar sikkert at det skulle skje. Det var ett eller anent i avisen eller noe. Men kan du gi meg en link til der du leste dette? Jeg er inntresert i og kunne hvite det.
PS.
Ingen har noen gang sakt at dette ikke ble noe av så det er nesten et mysterium om det ble noe av eller ikke.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 18:36 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
02.10.2007, 18:35

Tommy skreiv:
Seks måneder er tida Egmont har pleid å bruke på å få en Don Rosa-historie på trykk.
Sist tok det ti månader. «Skjerperen i Culebra» kom ikkje ut på norsk før nærare to år etter at historia blei skrive, går eg ut frå. Alle reglar har unntak.
Det viktigste "argumentet" er jo uansett at vi ikke har fått høre om noen slik historie, og absolutt alt Don Rosa foretar seg med hensyn til Donald-historier blir jo spredt på Internett i hyperfart, omtrent før det har skjedd.
Vel, det KAN jo hende at Don Rosa har tatt til fornuft og slutta å leggja ut slik informasjon på nett.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.10.2007, 18:39

V-vidvei skreiv:
Ja, det var der jeg har det fra. Men der je gleste det sto det at de tvar sikkert at det skulle skje. Det var ett eller anent i avisen eller noe. Men kan du gi meg en link til der du leste dette? Jeg er inntresert i og kunne hvite det.
Det står blant annet nederst her: http://duckman.pettho.com/news/2006.html
Tommy
25 år, Odda
02.10.2007, 18:45

De som melder seg inn kan sikkert fange opp noe info på mitt forum det samme innlegget ligger der. Olaf er medlem der, så han har sikkert lest det. Selvom det bare er et innlegg.
Det står også i signaturen min.
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 18:55 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
02.10.2007, 18:50

Tommy skreiv:
Det står blant annet nederst her: http://duckman.pettho.com/news/2006.html
Takk!
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Innlegget blei sist redigert 02.10.2007, 18:55 av Villas Vidvei
Villas Vidvei
Oslo
02.10.2007, 18:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.