Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

The Life and Times of Scrooge McDuck by Don Rosa

Andeby Online > Diskusjonsforum > The Life and Times of Scrooge McDuck by Don Rosa

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hvor mange har denne utgaven i hardbound? Det var et begrenset opplag på 1000stk som har gått som varmt hvetebrød.
Var heldig å sikret meg en Publisher`s Proof med tilhørende signert bilde av Skrue ;-)

http://img502.imageshack.us/my.php?image=tlatosmdo9.png

Samler

Innlegget blei sist redigert 26.09.2007, 02:11 av Orlel

Orlel
24 år

26.09.2007, 02:08

Jeg har den, men uten bilde, kun signering, nr 938/1000. En flott bok forøvrig.

bingo
38 år, Sandefjord

26.09.2007, 06:57

Jeg regner med at du ikke selger bingo? =)

Samler

Orlel
24 år

26.09.2007, 15:16

Skulle gjort mye for en sånn (*sukk*)...

Superpotet!

Potet Mos
12 år

26.09.2007, 16:05

Orlel skreiv:

Jeg regner med at du ikke selger bingo? =)

Nei, dessverre, selv om jeg i tillegg til denne hardcoverboken har softcoverboken + den norske boken, samt de amerikanske Uncle Scrooge med Lo$ (US 285-296) + den amerikanske albumserien på 4 album (disse er også signerte). Og selvfølgelig Hall of Fame.

Innlegget blei sist redigert 26.09.2007, 18:00 av bingo

bingo
38 år, Sandefjord

26.09.2007, 18:00

Denne boken kommer til å bli svært etterspurt som årene går. Kommer til å være få som vil selge, om noen, med mindre prisen er høy nok. 1000 utgaver i slik høy kvalitiet selger som regel veldig bra!

Samler

Orlel
24 år

26.09.2007, 20:53

Er Publisher's Proof nummerert og med Rosa's rettelser i forordet?

Innlegget blei sist redigert 26.09.2007, 21:20 av bingo

bingo
38 år, Sandefjord

26.09.2007, 21:19

Nei, PP-en er ikke nummerert, og det med rettelser har jeg faktisk ikke sjekket ut. Jeg fikk boken i perfekt stand og har bare åpnet opp for å sjekke bildet med signaturen og satt den rett i hyllen i den plasten den kom med.
Hvilke rettelser er det snakk om?

grunnen til at den ikke er nummerert er rett og slett fordi den ikke var ment for salg, men jeg har en The Fine Art of Walt Disney`s Donald Duck, riktignok med et pent stempel "NOT FOR SALE", heh.. som også er en PP, men den er nummerert. Også Uncle Scrooge in Color som jeg har en PP kopi av i original plast er også nummeret. Det vet jeg fordi når jeg kjøpte den var det en lapp inni den forsegla plasten hvor nummeret stod.

Samler

Orlel
24 år

26.09.2007, 22:47

Uden at spørge Rosa havde forlaget sat Geoffrey Blum til at skrive forordet til bogen - og det blev et ret kritisk forord som Rosa ikke brød sig om - så han fik lavet to stempler som han brugte når han skulle signere bogen - Det ene stempel viste "This is wrong" -
Kan ærligt talt godt forstå at Rosa ikke brød sig om et kritisk forord i en bog med hans serier - kritik er velkommen, men den kunne befinde sig et andet sted - i en bog om serierne f. eks. - ikke i en bog med serierne...

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

27.09.2007, 04:36

Riktig AC, to stempler, men på det ene står det "QUITE INACCURATE" og på det andre står det "(???) HMPH!". Foruten disse har han skrevet inn flere paranteser og piler fra stemplene med rød tusj. Deretter har han signert med sine initialer nederst på siden

bingo
38 år, Sandefjord

27.09.2007, 06:45

Artig om boken jeg har ikke hadde disse rettelsene da verdien ville stiget ytterligere ;-), skal sjekke dette senere. takk for info
rikitgnok liten sjanse for det, ettersom boken er signert, men kanskje han bare ikke gadd på PP-ene, da de ikke er nummerert

Det er riktignok flere utgaver av typen "Proofs", som f.eks Artis`s Proof osv, men spørs om don rosa ville erte på seg utgiverne ved å sende tilbake kopier etter signering med THIS IS WRONG, og med rettelser attpåtil, hehe

Samler

Innlegget blei sist redigert 27.09.2007, 16:19 av Orlel

Orlel
24 år

27.09.2007, 16:11

Orlel skreiv:

Jeg fikk boken i perfekt stand og har bare åpnet opp for å sjekke bildet med signaturen og satt den rett i hyllen i den plasten den kom med.

(Melodi: Teddybjørnens vise av Alf Prøysen)
Jeg er en gammal Skrue-bok som aldri har blitt lest
for jeg har større samle-verdi om jeg står i fred.
Jeg ønsker dog som bøker flest å åpnes nå og da
Så får jeg glede andre med den kunnskap som jeg har.
I stedet står jeg musestill' i hylla mi i plast
Jeg blir jo tørka støv av da, men aldri blir jeg lest.
Jeg håper jeg blir solgt en dag til en som skjønner det
At bøker de har størst verdi når de åpnes og blir lest.

(Sorry, klarte ikke la være. Ikke ment som angrep på en fin hobby, synes bare det er trist med bøker som aldri blir lest generelt, uansett grunn.)

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 27.09.2007, 16:31 av krice

krice
24 år, Tromsø

27.09.2007, 16:28

hehe

Samler

Orlel
24 år

27.09.2007, 17:11

krice skreiv:

I stedet står jeg musestill' i hylla mi i plast
Jeg blir jo tørka støv av da, men aldri blir jeg lest.

Får håpe du bruker litt lengre tid på rimene hvis du en gang skal skrive konfirmasjonssang... :)

Her finnes forresten et utdrag av melodien hvis det finnes noen andre enn meg som av en eller annen grunn bare klarte å tenke på Kardemommeby-sangen, i stedet...

http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=30423

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Innlegget blei sist redigert 27.09.2007, 19:28 av Tommy

Tommy
24 år, Odda

27.09.2007, 19:28

krice skreiv:

(Sorry, klarte ikke la være. Ikke ment som angrep på en fin hobby, synes bare det er trist med bøker som aldri blir lest generelt, uansett grunn.)

Den der må gå rett i forumets skattkiste (for den finnes vel?) :) Eller vent, en skattkiste er jo låst og begravet, så da ville det gå med sangen som med boken den handler om. Ironisk.

Jeg spør meg: Hvor ligger tankene hos noen som lager 1000 eks. av en bok som sikkert ville solgt mye mer enn det? Så ekskluderende.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

27.09.2007, 19:28

Tommy skreiv:

Her finnes forresten et utdrag av melodien hvis det finnes noen andre enn meg som av en eller annen grunn bare klarte å tenke på Kardemommeby-sangen, i stedet...

http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=30423

Den sangen var mye mer reggae enn jeg hadde forestilt meg.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

27.09.2007, 19:35

krice skreiv:

Jeg kan godt forstå at mange føler glede ved å eie et helt strøkent eksemplar av en bok. Samling er en fin hobby.

Men personlig har jeg det på samme måte som deg, krice: Bøker bør bli lest og teddybjørner bør bli lekt med.

Og siden ordene "takk for en fin gjendiktning" ikke er helt tilstrekkelige til å dekke det jeg føler, tillater jeg meg å utbrodere litt, selv om det blir OT.

I går kveld holdt jeg kurs i Oslo. Jeg hadde litt ekstra tid i forkant, så jeg stakk innom byens mest kjente og tradisjonsrike antikvariat. Jeg var på utkikk etter en bok jeg husket fra min ungdom, og som jeg hadde lyst til å lese igjen.

Inntil for noen år siden var dette antikvariatet byens hyggeligste butikk. Innehaveren var en sann bok-elsker, som alltid ga deg en fair pris når du hadde noe å selge (og han kjøpte det meste, enda han egentlig ikke hadde plass).

Nå er det nye folk som har overtatt. Den unge fyren bak disken var glattbarbert på hodet og hadde et skjegg som han sikkert bruker to timer hver dag på å pleie. Da jeg omsider klarte å fange blikket hans og fremføre mitt ønske, kunne han opplyse at

a) han hadde aldri hørt om boken i alle de årene han hadde jobbet som antikvar

b) de solgte uansett bare kostbare førsteutgaver og annet som var av interesse for seriøse SAMLERE

Jeg kunne ha påpekt at skiltet utenfor butikken sa "For LESERE og samlere", men jeg hadde ikke lyst til å forlenge samtalen. Typen var akkurat så blærete og nedlatende som enkelte ekspeditører i hovestadens høystatus-butikker av og til kan være (når ble forresten et antikvariat en høystatus-butikk?).

Jeg var sint da jeg forlot butikken, og hendelsen ble liggende og gnage. I dag gjorde jeg det jeg selvsagt skulle gjort først - jeg stakk innom Moss Bibliotek. En hyggelig dame bak skranken tenkte seg om i to sekunder og svarte så: "Ja, den tror jeg faktisk at vi har gjemt på. Vent litt mens jeg stikker ned på lageret i kjelleren." Så jeg fikk boken allikevel.

Egentlig hadde jeg tenkt å lage en Hakkum-stripe om den ekle ekspeditøren (det er jo sånn vi serietegnere avreagerer), men nå har du behandlet temaet på en mye finere måte med den morsomme sangen din. Så nå føler jeg meg fin igjen. Takk.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 27.09.2007, 23:09 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

27.09.2007, 22:58

Altså Nils, jeg syntes du skulle ta å lage den stripen jeg. Du vet, mange manusforfattere, produsenter og skribenter ellers får inspirasjon fra livet de selv lever og dette var da en ypperlig historie og legge til grunn for en slik stripe.

Forslag,
Start med at du mimrer tilbake til gamle dager og ser for deg en historie fra en bok du husker som ung, og ønsker å gjenfortelle fra, så du drar for å kjøpe boka.

Du møter ekspeditøren i bokhandelen med holdningen sin, reflekterer du handlingen til boken med sluttnote:
"la fortid være, og framtid bære".. heh, eller noe slikt på slutten

Samler

Innlegget blei sist redigert 28.09.2007, 01:06 av Orlel

Orlel
24 år

28.09.2007, 01:02

Hihi. Fristende. Veldig fristende.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 28.09.2007, 09:48 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

28.09.2007, 09:48

Tommy skreiv:

Får håpe du bruker litt lengre tid på rimene hvis du en gang skal skrive konfirmasjonssang... :-)

Like lang tid som det tar å finne opp ord som "klurp" bare for å få et rim? :-)

Nils Petter skreiv:

Og siden ordene "takk for en fin gjendiktning" ikke er helt tilstrekkelige til å dekke det jeg føler, tillater jeg meg å utbrodere litt, selv om det blir OT.

Noe som var bare koselig.

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

Innlegget blei sist redigert 28.09.2007, 21:33 av krice

krice
24 år, Tromsø

28.09.2007, 21:31

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.